Zavrieť

Porady

Požadovanie vrátenia zálohy

Prosím o vaše názory na túto situáciu.
Zákazník si objednal gaučovú súpravu na výstavných trhoch.V objednávke bolo písomne dohodnuté, že termín dodania zatelefonuje ( cca o 4 mesiace )a zaplatil zálohu 100,- eur. Medzičasom - o mesiac- po uzavretí objednávky, zrušil túto objednávku a žiada vrátiť zálohu, keďže termín dodania ešte nezatelefonoval. Predávajúci trvale odmieta vrátiť zálohu, že zákazník na to nemá právo. Je to naozaj tak, že pre zákazníka nie je cesta späť? Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Záleží ako to bolo dohodnuté v zmluvných podmienkach. My sme takto kupovali sedaciu súpravu na výstave v NR. Dali sme zálohu, podpísali zmluvu o dielo. V ktorej bola klauzula o vrátení zálohy. Len do určitej lehoty sme mohli zrušiť objednávku s vrátením zálohy. Ak by sme prešvihli tento termín, tak na vrátenie zálohy nemáme nárok.

    KATA50 je offline (nepripojený) KATA50

    celoživotný pedagóg KATA50
    Nebola podpísaná žiadna dohoda, ani zmluva. Iba klasická objednávka, kde je poznačené, že termín dodania im bude oznámený telefonicky cca v marci 2010.

    Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

    Petra Nová
    KATA50 Pozri príspevok
    Nebola podpísaná žiadna dohoda, ani zmluva. Iba klasická objednávka, kde je poznačené, že termín dodania im bude oznámený telefonicky cca v marci 2010.
    Skús sa pozrieť na tú objednávku, či je podpísaná aj predávajúcim-výrobcom sedačky-dodávateľom. Je v objednávke aj nejaká zmienka o poskytnutí zálohy? Ako sa vyjadril predávajúci k zrušeniu objednávky? Akceptoval jej zrušenie? Ak prezradíš, tak sa v tých názoroch môžeme posunúť ďalej.

    KATA50 je offline (nepripojený) KATA50

    celoživotný pedagóg KATA50
    Pokúsim sa :
    - na objednávke nie je podpis predávajúceho ani pečiatka firmy. Bol mi daný reklamný leták
    - je tam poznačená záloha 100,-eur a celkový doplatok, ktorý máme zaplatiť pri prevzatí tovaru
    - pri ústnom zrušení objednávky, toto predávajúci neprijal a nechce vrátiť zálohu, lebo už mal náklady pri výrobe sedačky.
    Podľa mňa mal počkať na telefonické oznámenie, kedy chceme sedačku celú zaplatiť. Oni sa však poponáhľali a teraz ani reči o odstúpení objednávky...
    Mám vôbec nejakú šancu ?

    KATA50 je offline (nepripojený) KATA50

    celoživotný pedagóg KATA50
    Ešte mám príjmový doklad o zaplatení zálohy, kde je podpis príjemcu aj pečiatka firmy.

    Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

    Petra Nová
    KATA50 Pozri príspevok
    Pokúsim sa :
    - na objednávke nie je podpis predávajúceho ani pečiatka firmy. Bol mi daný reklamný leták
    - je tam poznačená záloha 100,-eur a celkový doplatok, ktorý máme zaplatiť pri prevzatí tovaru
    - pri ústnom zrušení objednávky, toto predávajúci neprijal a nechce vrátiť zálohu, lebo už mal náklady pri výrobe sedačky.
    Podľa mňa mal počkať na telefonické oznámenie, kedy chceme sedačku celú zaplatiť. Oni sa však poponáhľali a teraz ani reči o odstúpení objednávky...
    Mám vôbec nejakú šancu ?
    KATA50 Pozri príspevok
    Ešte mám príjmový doklad o zaplatení zálohy, kde je podpis príjemcu aj pečiatka firmy.
    Keďže objednávka nie potvrdená dodávateľom, písomná kúpna zmluva, resp.zmluva o dielo( ak išlo o výrobcu) nevznikla.
    Dodávateľ ťažko preukáže uzavretie zmluvy v ústnej podobe, pretože každý by tvrdil iné okolnosti ohľadne uzatvorenia zmluvy.
    Dodávateľ nemá právny dôvod nevrátiť Ti poskytnutú zálohu. Naopak, on prijal zálohu, za ktorú Ti nič neposkytol. Bezdôvodne sa obohatil.
    K jeho tvrdeniu, že mu vznikli náklady pri výrobe sedačky, to síce tvrdiť môže, ale sedačku po dokončení má možnosť predať inému záujemcovi, takže žiadnu újmu nemôže utrpieť. Veď hádam nevyrobil a nepredal len túto jedinú sedačku.
    Vrátenie predavku žiadaj písomne späť, daj mu lehotu, odôvodni to tým, že žiadna zmluva medzi vami nevznikla. Pohroz mu, že ak nevráti v lehote, ktorú si mu poskytla, zálohu budeš vymáhať cestou súdu. A to fakt budeš musieť aj urobiť, ak zálohu dobrovoľne nevráti.

    Požadovanie vrátenia zálohy

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.