Robila som v organizácii, kde zamestnanci oficiálne pracovali pondelok - piatok od 7.00 do 15.00, ale v skutočnosti išlo o nepretržitú prevádzku (zdrav. zariadenie). Z tohto pracovného času sa vypočítaval aj fond pracovného času (napr. 23 pracovných dní x 7,5 hod.). Každý zamestnanec si na konci mesiaca vypísal výkaz, kde uviedol ako robil v skutočnosti (napr. PO-11,5, ST-11,5, PIA-11,5, NE-11,5 hod. ...), ale keď si čerpal dovolenku 1 týždeň, vypisoval si dovolenkový lístok na celý týždeň, t.j. 5 dní x 7,5 hodiny a takto to potom aj uviedol v mesačnom výkaze. Na konci mesiaca sa hodiny sčítali a ak mu vyšlo veľa odrobených hodín, dalo sa to ro regulovať prepísaním dovolenkového lístka napr. len na utorok - štvrtok po 7,5 hodiny. Takže v pondelok a v piatok mal "de facto" akoby náhradné voľno. Ak mu naopak hodiny chýbali, urobil sa presun do nasledujúceho mesiaca, kde si tento deficit vyrovnal. Ale to sa dá tiež riešiť vypísaním dovolenky na dni, keď má voľno. A či to nie je protizákonné ...? Ťažko povedať, ale viem, že tak robili min. 10 rokov a poznám aj iné organizácie kde sa takto upravuje pracovný čas.