Zavrieť

Porady

do ktorého obdobia účtovať

Prosím, potrebujem poradiť. Prišla mi faktúra ohľadne poistného. Prijala som ju v decembri 2009. Splatná je 1.1.2010 a je na obdobie roka 2010. Mám ju zaevidovať ešte v decembri 2009 ako náklady budúcich období, alebo až v roku 2010, lebo platiť ju budem až 1.1.2010. Vďaka.
Usporiadat
Lianka Lianka

Lianka je offline (nepripojený) Lianka

žena, matka, samoživiteľka... ...viac
vierka6 Pozri príspevok
Prosím, potrebujem poradiť. Prišla mi faktúra ohľadne poistného. Prijala som ju v decembri 2009. Splatná je 1.1.2010 a je na obdobie roka 2010. Mám ju zaevidovať ešte v decembri 2009 ako náklady budúcich období, alebo až v roku 2010, lebo platiť ju budem až 1.1.2010. Vďaka.
Ano, zauctujes v decembri - vtedy vznikol zaväzok. Kedze obdobim poistenia je obdobie roka 2010, nemusis rozratat na dni. Uctovanie bude zhruba takto:

v r. 2009 uctujes:
381/379 cela suma

v r. 2010 uctujes:
5xx/381 cela suma

Uhrada, samozrejme, 379/221 vtedy, kedy sa uskutocni.
2 0
vierka6 vierka6

vierka6 je offline (nepripojený) vierka6

Lianka ďakujem.
0 0
ANNAP ANNAP

ANNAP je offline (nepripojený) ANNAP

keď je došlá faktúra vystavená 7.1.2011 a účtovné s daňové plnenie
je 31.12.2010 do ktorého obdobia sa eviduje táto faktúra rok 2010 alebo 2011 a účtovať interným dokladom cez 326? súna to rôzne názory .....
ako je správne?
0 0
ANNAP ANNAP

ANNAP je offline (nepripojený) ANNAP

ANNAP Pozri príspevok
keď je došlá faktúra vystavená 7.1.2011 a účtovné s daňové plnenie
je 31.12.2010 do ktorého obdobia sa eviduje táto faktúra rok 2010 alebo 2011 a účtovať interným dokladom cez 326? súna to rôzne názory .....
ako je správne?
neporadíte?
0 0
utrápená utrápená

utrápená je offline (nepripojený) utrápená

Ja mám podobný problém ako ANNAP. 7.1.2011 prišla fa za telefóny, časť nákl. patrí do r.2010 a časť do r. 2011. Úhrada bude v r. 2011.Účtujem nákl.r.2010 na 518/321, ale neviem či môžem účtovať nákl.r.2011 na 381/321, keď nie je zaplatený v r. 2010. Poradí mi niekto?
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
utrápená Pozri príspevok
Ja mám podobný problém ako ANNAP. 7.1.2011 prišla fa za telefóny, časť nákl. patrí do r.2010 a časť do r. 2011. Úhrada bude v r. 2011.Účtujem nákl.r.2010 na 518/321, ale neviem či môžem účtovať nákl.r.2011 na 381/321, keď nie je zaplatený v r. 2010. Poradí mi niekto?
Musiš takto časovo rozlíšiť. Nie je podstatné či je uhradené, alebo nie.
Naposledy upravil Zoltán Kovács : 13.01.11 at 06:00
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
Aký je dátum dodania tejto faktúry?
0 0
kiblika kiblika

kiblika je offline (nepripojený) kiblika

utrápená Pozri príspevok
Ja mám podobný problém ako ANNAP. 7.1.2011 prišla fa za telefóny, časť nákl. patrí do r.2010 a časť do r. 2011. Úhrada bude v r. 2011.Účtujem nákl.r.2010 na 518/321, ale neviem či môžem účtovať nákl.r.2011 na 381/321, keď nie je zaplatený v r. 2010. Poradí mi niekto?
ak je dátum dodania služby v r.2011 tak ju naučtuj do r. 2010 len pomernou časťou ako ID do nákladov 518 / 326 nevyf.dodávky.

V podstate za telefon by si mala mať vždy rozrátané 2 DF jednu účtuješ ako DF to je tá kde je dátum dodania služby 12/2010 a tú čútuješ takto:

395/321 základ dane z DF
343/321 19% DPH z DF
518/395 sem ide pomerná časť prislúchajúca na r. 2010 6,45€
časovo rozrátaná
381/395 sem zasa ide suma kt. patrí do r. 2011 18,55€
(poplatok za mes.paušál kt.platíš dopredu, pomerná časť)

Rozrátaš to tak že ak za paušál platíš 25€ bez DPH za obdobie 23.12-22.1 tak je to 31 dní a sumu 25/31=0,806x8 dní r 2010=6,45 € zaokr. podobne vypočítaš kolko ti prislúcha na r. 2011 teda zvyšok dní do 31 to je 23x0,806=18,55€ .

Rovnakím spôsobom rozrátaš DF z DP 1/2011 ale do roku 2010 účtuješ túto DF ako ID ale tiež len pomernú časť tk. patrí do r. 2010 z toho
čo je pretelefonované navyše za paušál za obdobie 23.12.2010- 22.1.2011.
Spôsobom 518 / 326 ako nevyfakt.dodávku.

Ked potom budes o danej DF úťtovať v r 2011 naúčtuješ ju 395/321 k tomu 343/321 a rozúčtuješ 326/395 suma kt. je nákl r. 2010 , a 518/395 suma kt. patrí do r. 2011.

326 mudí byť na začiatku r. 2011 znulovaná.
0 0
Adiks Adiks

Adiks je offline (nepripojený) Adiks

účtovník
kiblika Pozri príspevok
Rozrátaš to tak že ak za paušál platíš 25€ bez DPH za obdobie 23.12-22.1 tak je to 31 dní a sumu 25/31=0,806x8 dní r 2010=6,45 € zaokr. podobne vypočítaš kolko ti prislúcha na r. 2011 teda zvyšok dní do 31 to je 23x0,806=18,55€ .
Ak platíš paušál 25 EUR za obdobie 23.12.2010-22.1.2011, spolu je to 31 dní, ale sumy máš nesprávne. Na rok 2010 pripadá 9 dní a čiastka sa vypočíta 9/31x25=7,26 EUR, na rok 2011 pripadá 22 dní a čiastka sa vypočíta 22/31x25=17,74 EUR. Takisto účet 395 pri účtovaní je nadbytočný a nemá tam byť.
0 0
kiblika kiblika

kiblika je offline (nepripojený) kiblika

Súhlasím , pomýlila som sa o 1 den, zle som si to zrátala ale nesúhlasím s účtom 395 , nie je podla mna nadbytočný len tam nemusí byť, podla mna je to prehladnejšie cez 395 ako zápis 381/518 .
0 0
utrápená utrápená

utrápená je offline (nepripojený) utrápená

Veľmi zložito účtuješ - cez 395 - ale dík za odpoveď, rozúčtovávanie na dni mi je jasné, používam to pri viacerých faktúrach, ale v tomto prípade nie je potrebné, pretože časový zlom je presne na faktúre do 31.12.2010 a od 1.1.2011.
0 0
utrápená utrápená

utrápená je offline (nepripojený) utrápená

Takúto faktúru by som dala až do r.2011. Ak by však bola úhrada v r. 2010, účtuješ ju na 381.
0 0
vilob vilob

vilob je offline (nepripojený) vilob

Ja mám zase takýto prípad: Príkazná zmluva podpísaná 25.5.2010. Je v nej uvedené, že k splneniu príkazu bude dochádzať priebežne mesačne od 05/2010 do 02/2011, podľa stanoveného harmonogramu. Jedná sa konkrétne o lektorovanie, a každý mesiac odchádza z účtu firmy suma cca 500 eur, ako úhrada lektorovi za lektorovanie, na základe tejto zmluvy. A ja si neviem poradiť, ako to správne zaúčtovať. Viete mi poradiť?
0 0
kiblika kiblika

kiblika je offline (nepripojený) kiblika

§ 5
Časové rozlíšenie nákladov a výnosov

(1) Náklady a výnosy sa účtujú do obdobia, s ktorým časovo
a vecne súvisia. Opravy nákladov a výnosov minulých účtovných
období sa účtujú ako účtovné prípady bežného účtovného obdobia na
príslušných účtoch nákladov alebo výnosov. Do mimoriadnych
nákladov a mimoriadnych výnosov sa účtuje, ak ide o významnú sumu
opráv nákladov a výnosov minulých účtovných období.

(2) Náhrady vynaložených nákladov predchádzajúcich účtovných
období sa účtujú do výnosov bežného účtovného obdobia.

(3) Náklady a výdavky, ktoré sa týkajú budúcich účtovných období, sa časovo rozlišujú ako
a) náklady budúcich období na účtoch 381 a 382,
b) výdavky budúcich období na účte 383.

no a (6) hovorí o tom že sa doklady musia časovo rozlíšiť do príslušného obdobia.

Nefunguje mi riadne pc takže mi to nejde sem prilepiť ale pozri si to.

Ak beriem že je na nej pravde podobne ak ide i slov.tel. DD služby r. 2011 tak áno DF naúčtovať do r. 2011 ale rozrátat na pomerom pretože ide o dva dni 31.12-1.1. , a zaúčtovať príslušný náklad ID do r. 2010. O zložitosti môžme účtovania cez 395 môžme polemizovať dlho no je to dvojitá kontrola v pomílení kedze 395 musí mať vždy zostato 0. Samozrejme ak sa sekneš tak ako ja vyššie že si zle prerátaš dni tak tam ti to nepomôže.
0 0
kiblika kiblika

kiblika je offline (nepripojený) kiblika

Berem späť ,ty tomusíš zaúčtovať do r. 2010 ID ako nevyfakturovanú dodávku lebo FA je v r. 2010, fakt sory zmýlila ma spomínaná 381.

takže v r. 2010 pomerom cez ID naúčtovať ako 518 / 326 takto je to správne . 381 by bola v prípade že FA má dátum dodania v r. 2010 a nie v r. 2011.

a v r. 2011 pri DF budeš mať teda skráteným zápisom 326/518 , 326 sa ti znuluje a náklad zostane len v pomere na jeden den teda 1.1. 2011
0 0
vilob vilob

vilob je offline (nepripojený) vilob

kiblika, tá tvoja odpoveď bola adresovaná mne? pretože jej nerozumiem. pre upresnenie. v 05/2010 bola podpísaná príkazná zmluva, v ktorej je uvedená suma za lektorovanie 200 eur na 1hod. Zmluva je uzavretá na obdobie 05/2010 - 02/2011. Ja, ako účtovníčka, mám v rukách len túto zmluvu, a potom už len vo výpise z účtu vidím každý mesiac mínus zhruba 500 eur, ktoré odchádzali lektorovi na jeho účet za lektorovanie na základe danej príkaznej zmluvy. Neviem, ako mám tieto sumy, ktoré z účtu odchádzajú účtovať. Nakoľko je zmluva uzavretá v r. 2010, ale lektorovanie trvá až do rl 2011
0 0
kiblika kiblika

kiblika je offline (nepripojený) kiblika

vilob Pozri príspevok
Ja mám zase takýto prípad: Príkazná zmluva podpísaná 25.5.2010. Je v nej uvedené, že k splneniu príkazu bude dochádzať priebežne mesačne od 05/2010 do 02/2011, podľa stanoveného harmonogramu. Jedná sa konkrétne o lektorovanie, a každý mesiac odchádza z účtu firmy suma cca 500 eur, ako úhrada lektorovi za lektorovanie, na základe tejto zmluvy. A ja si neviem poradiť, ako to správne zaúčtovať. Viete mi poradiť?
Predpokladám ze účtuješ tento predpis cez ID ako záväzok kde si dávaš náklad a platbu priraduješ po odídení z účtu potom k záväzku aby sa ti znuloval. Ja by som nechala ID naúčtuvaný za 12/2010 ako náklad v plnej hodnote lebo k plneniu dochádza podla zmluvy mesačne ak sa za mesiac nepovažuje iné obdobie ako celý napr. máj.. Tam by som to ja osobne nerozratávala. lebo mesiac je od 1-30 (31).dátumu v mesiaci, rozratávala by som to v tedy keby bol určené že mesačné obdobie je napr. 25.5-24.6 že toto obdobie je mesiac a nie celý máj, tak vtedy ale ináč nie a ak by šlo prípad kde to treba rozrátať tak tiež by som to robila pomerom podla nejakého klúča napr. podla počtu dní v r. 2010 kedy lektor prednášal, alebo ak je v zmluve uvedený čas za kt. sa platí 500 € tak pomerom na hodiny, klúč si musíš zvoliť potom najlepšie ty sama
0 0
kiblika kiblika

kiblika je offline (nepripojený) kiblika

vilob Pozri príspevok
kiblika, tá tvoja odpoveď bola adresovaná mne? pretože jej nerozumiem. pre upresnenie. v 05/2010 bola podpísaná príkazná zmluva, v ktorej je uvedená suma za lektorovanie 200 eur na 1hod. Zmluva je uzavretá na obdobie 05/2010 - 02/2011. Ja, ako účtovníčka, mám v rukách len túto zmluvu, a potom už len vo výpise z účtu vidím každý mesiac mínus zhruba 500 eur, ktoré odchádzali lektorovi na jeho účet za lektorovanie na základe danej príkaznej zmluvy. Neviem, ako mám tieto sumy, ktoré z účtu odchádzajú účtovať. Nakoľko je zmluva uzavretá v r. 2010, ale lektorovanie trvá až do rl 2011

Nie , to som odpovedala na tú viššie
0 0
vilob vilob

vilob je offline (nepripojený) vilob

a ako zaúčtujem konkrétny úbytok peňazí z BÚ?
06 - 12/2010 - každý mesiac po 500 eur
01/2011 - znovu mínus 500 eur

???/221
0 0
vilob vilob

vilob je offline (nepripojený) vilob

aha.. a ja že prečo mám taký guľáš z toho, že čo si mi písala :-)))
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať