Zavrieť

Porady

Opatrovateľka

Ospravedlňujem sa ak som zadala zle tému, ale nemám sa na koho obrátiť, minulý rok som pracovala ako opatrovateľka v Rakúsku, neviem si rady s daňovým priznaním, bola som aj na DU sa informovať, ale neochotne ma odbili. Tak prosím o radu Vás. Aj som to skúsila počítať, len neviem či správne.

Príjem 9000,- EUR
Výdavky 40% 3600,- EUR
Poistné 1720,28 EUR

Základ 3679,72 EUR
Nezdnan.časť 4025,70 EUR
Daň 0

Je to tak správne?
Ak nie,prosím usmerníte ma? Prišla som len na týždeň, zajtra odchádzam a nemám sa na koho obrátiť.
Ďakujem Vám za pomoc
Usporiadat
bucka10 bucka10

bucka10 je offline (nepripojený) bucka10

Dobrý deň,prosím o radu,nakoľko vidím,že sa tejto téme venujete a ja si neviem dať rady.
Starobná dôchodkyňa pracuje ako opatrovateľka v Nemecku na slovenskú živnosť.Faktúruje nemeckej rodine.Jej príjmy sú 5000 €.Výdavky budú 40% - 3000 €. Základ dane 2000 €. NČZD si nemôže uplatniť,nakoľko je star.dôchodkyňa, iba rozdiel medzi 3559,30 a výškou dôchodku za r.2011 v jej prípade 3059,30 €.
Teda 5000 - 3000 - 500 = 1500 x 19% = 285 daň.
Keďže je rezident SR, v Nemecku neplatí odvody,ani daň musí vypočítanú daň zaplatiť slovenskému daňovému úradu v plnej výške 285 €?
Nebude to teda ani uvádzať v časti DP -úhrn vyňatých príjmov?
Ďakujem veľmi pekne za pomoc a odpoveď.Fakt si neviem dať rady...
0 0
m.aj.a m.aj.a

m.aj.a je offline (nepripojený) m.aj.a

m.aj.a Pozri príspevok
Vďaka za odpoveď a vysvetlenie, toto som nevedela, a musím to aj jej vysvetliť.
Ešte, ak môžem, "sachbezug" platí aj pre r. 2011 suma 6,54 eur na deň?. Stretla som sa už s čiastkou 7,30, príp. 98,10 na 14 dní a ďalšie dni po 6,54. Vraj to má tá dotyčná odpísané z WKO 2011
,,MERKBLATT PERSONENBETREUUNG ,,. A čo ak robí menej ako 14 dní? Žeby to bolo v takom prípade po tých 6,54?


Více zde: http://www.opatrovanie.eu/forum/dan-priznanie/

Myslím, že som našla odpoveď na túto moju otázku, preto ju pripájam, lebo si myslím, že je dostatočne vysvetlené. Maja