Zavrieť

Porady

Reklamácia

Dobrý deň,
prosím o radu ako ďalej postupovať:V jednom obchodnom reťasci sme si kúpili LCD Technika televízor, ešte je v záruke, ktorá končí tohto roku v apríli. Pred 3 týždňami vznikol na vrchnej časti obrazovky zvislý asi 20 cm.čierny pás. Televízor sme dali na reklamáciu. Po 10 dňoch prišla odpoveď - neuznaná reklamácia - vada spôsobená zákazníkom - častým pozeraním formatu 4/3. V návode na používanie je napísané /po slovensky/,že tento formát sa používa na normálny obraz, pretože ide o pôvodný tvar. Televízor sme odmietli prevziať, napísala sa nová reklamácia s tým, že v návode nie je nikde žiadný odstavec, alebo upozornenie, že sa formát 4/3 môže pozerať iba obmedzene. Včera prišiel ďalší list - znova neuznaná reklamácia. Nerešpektovanie pokynov užívateľského návodu,vraj na strane 136 je užívateľ vystríhaný pred dlhodobým používaním. Celá brožúra návodu, ktorý držím v ruke má 81 strán, z toho po slovensky je 14 strán,kde je tá 136 strana? Neviem, kde sa mám dočítať, že sme niečo zavinili. Prosím, ako mám ďalej postupovať? Odborný znalec tohto reťazca je ten, čo 2x neuznal reklamáciu. Prosím, za každú radu budem veľmi povďačná
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Timka1 je offline (nepripojený) Timka1

    Timka1
    Zo zákona o ochrane spotrebiteľa:

    § 18
    (1) Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať
    o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane
    údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní
    záručných opráv. Reklamačný poriadok musí
    byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.
    (2) Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek
    prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie
    možné s ohľadomna predávané výrobky alebo poskytované
    služby, alebo na určenom mieste; to neplatí, ak je
    na vykonanie opravy určená iná osoba.22)
    (3) V prevádzkarnimusí byť počas prevádzkovej doby
    prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.
    Pri skupinových zájazdoch musí predávajúci zabezpečiť
    nepretržitú prítomnosť povereného pracovníka
    oprávneného vybavovať reklamácie po celý čas
    zájazdu.
    (4) Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
    iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť
    reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch
    pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas
    potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie
    však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí
    tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo
    o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný,
    ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok
    zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
    Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru
    zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať.
    (5) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie
    vydať spotrebiteľovi potvrdenie.
    (6) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať
    písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu
    uplatnenia reklamácie.
    (7) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách
    a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na
    nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje
    o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia
    reklamácie.
    (8) Povinnosti uvedené v odseku 4 sa vzťahujú aj na
    osobu, ktorá je určená na vykonávanie opravy.
    Ďakujem za odpoveď, reklamačný poriadok poznám, ale neviem ako postupovať v tomto konkrétnom prípade, zobrať televízor a odísť alebo sa ťahať s obch. reťazcom o návod na obsluhu. Viem, že ako spotrebiteľ mám nárok na odborné posúdenie. V liste uviedli firmu na odborné posúdenie ale je to tá,čo tento televízor pretestovala a zistila, že je bez závad až 2x, no ja za sa viem, že je tam zvislý čierny pás, ktorý sme podľa návodu nezapričinili. Veď predsa chyba, ktorá vznikla v čase záruky nie je odstránená. Mám si sama náisť odborného znalca, alebo navštíviť SOI ?

    Timka1 je offline (nepripojený) Timka1

    Timka1
    Jarmila Lisková Pozri príspevok
    Ďakujem za odpoveď, reklamačný poriadok poznám, ale neviem ako postupovať v tomto konkrétnom prípade, zobrať televízor a odísť alebo sa ťahať s obch. reťazcom o návod na obsluhu. Viem, že ako spotrebiteľ mám nárok na odborné posúdenie. V liste uviedli firmu na odborné posúdenie ale je to tá,čo tento televízor pretestovala a zistila, že je bez závad až 2x, no ja za sa viem, že je tam zvislý čierny pás, ktorý sme podľa návodu nezapričinili. Veď predsa chyba, ktorá vznikla v čase záruky nie je odstránená. Mám si sama náisť odborného znalca, alebo navštíviť SOI ?
    Zavolaj do SOI a popíš im prípad, sú tam celkom milé pracovníčky, poradia ti čo s tým robiť.

    http://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
    Ďakujem za adresu, zajtra to skúsim, no prestávam veriť, že by obyčajný človek mal aj pravdu, dík

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    Jarmila Lisková Pozri príspevok
    Dobrý deň,
    prosím o radu ako ďalej postupovať:V jednom obchodnom reťasci sme si kúpili LCD Technika televízor, ešte je v záruke, ktorá končí tohto roku v apríli. Pred 3 týždňami vznikol na vrchnej časti obrazovky zvislý asi 20 cm.čierny pás. Televízor sme dali na reklamáciu. Po 10 dňoch prišla odpoveď - neuznaná reklamácia - vada spôsobená zákazníkom - častým pozeraním formatu 4/3. V návode na používanie je napísané /po slovensky/,že tento formát sa používa na normálny obraz, pretože ide o pôvodný tvar. Televízor sme odmietli prevziať, napísala sa nová reklamácia s tým, že v návode nie je nikde žiadný odstavec, alebo upozornenie, že sa formát 4/3 môže pozerať iba obmedzene. Včera prišiel ďalší list - znova neuznaná reklamácia. Nerešpektovanie pokynov užívateľského návodu,vraj na strane 136 je užívateľ vystríhaný pred dlhodobým používaním. Celá brožúra návodu, ktorý držím v ruke má 81 strán, z toho po slovensky je 14 strán,kde je tá 136 strana? Neviem, kde sa mám dočítať, že sme niečo zavinili. Prosím, ako mám ďalej postupovať? Odborný znalec tohto reťazca je ten, čo 2x neuznal reklamáciu. Prosím, za každú radu budem veľmi povďačná
    No v anglickom reťazci by som rozhodne televízor nekúpil ...tam predávajú/li Technicu ...
    Kúpil som síce v inom , malý telkáč ...a keby sa mi pokazil , tak ho vyšmarím rovno na patričné miesto - separovaný zber ...
    Inak , to , že má návod o toľkých stranách ? Klasika ...a kde je tá strana 136 , hm , tak to je potrebné sa pýtať odborníka v Tescu ...
    Ale je zaujímavé , že dosť často s kazia veci tak mesiac pred vypršaním záruky ...a je jedno , čo sa to týka elektroniky , šatstva , topánok alebo sponiek do vlasov ....

    P.S.:
    Tie sponky schválne spomínam ...manželka skoro infarkt vtedy chytila , keď jej na reklamačku doniesli

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Jarmilka
    Pozri si ten "návod" a hlavne str. 136, či tam je niečo podobné napísané. Ak áno, ale v inom jazyku ako slovenskom, je táto strana pre Teba irelevantná (nepodstatná). Návod na používanie musí byť v slovenskom (môže aj českom) jazyku, zrozumiteľný pre zákazníka. Pokiaľ tam nie sú uvedené žiadne dôležité upozornenia, tak za všetky chyby, ktoré by boli spôsobené nesprávnym používaním (a nepopísaným v návode), zodpovedá predajca. Vyjadrenie typu: "užívateľ vystríhaný pred dlhodobým používaním" nie je správne, kupuješ predsa tovar na dlhodobé používanie. A v tomto prípade nebola presne určená doba dlhodobého používania (koľko? 5 minút, 5 rokov?), takže toto "upozornenie" nemá informačný charakter - je nepoužiteľné.
    Pozri sa na tu stranu 136 a presvieť ju a pošli im, aby si to našli (ak to tam je - o čom silne pochybujem).
    BTW: toto je jedna z foriem, ako sa predajcovia chcú vyhnúť uznaniu reklamácie. Len tvrdo po nich.
    dík za užitočné rady, dnes som si pohovorila s riaditeľom toho obch, reťazca, som spokojná, doslala som peniaze, môj návod s 81 stranami a ich 136 strana bolo to hlavné, jednoducho u nás na Slovensku platí : jeden je návod pre zakazníka a druhý pre odborného znalcu.
    Ešte raz dík za príspevky a ešte jedno : kúpovať tovar, ktorý má záruku 2 roky vo veľkom obchodnom reťazci si treba dobre premyslieť.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.