Od 1. septembra vstúpil v účinnosť zák. č. 355/2007 Zb. Tento zákon upresňuje ktoré zariadenia sú povinné vypracovať prevádzkový poriadok a predložiť ho na schválenie Regionálnemu úradu verejného zdravotníctva. Na predchádzajúci zákon č.126/2006 Zb. naväzovali nariadenia vlády SR napr. nariadenie vlády č. 352 z 3. mája 2006 ktorým sa ustanovujú podrobnosti o požiadavkách na zariadenia, pri ktorých v prevádzke dochádza ku kontaktu s ľudským telom, a náležitosti ich prevádzkového poriadku.
Podľa tohto nariadenia postupovali holičstvá, kaderníctva, kozmetické salóny, solária, sauny a pod.
Náležitosti prevádzkového poriadku resp. čo musí obsahovať prevádzkový poriadok ustanovuje § 9 uvedeného nariadenia č. 352/2006 Zb.
Podobne takéto nariadenia boli vydané aj pre ubytovacie zariadenia č. 353, kúpaliská, bazény č.252, fotoateliery č. 355 a zariadenia spoločného stravovania č.298. V sučastnej dobe sa čaká na nové nariadenia vlády naväzujúce na zák. č. 355/2007 Zb. Domnievam sa, že náležitosti pre vypracovanie prevádzkových poriadkov zostanú nezmenené. Čo sa týka zariadení spoločného stravovania, predajní potravín a výrobní potravín, tak v týchto prípadoch musia prevádzkovatelia postupovať podľa zásad správnej výrobnej praxe - druhá časť ôsma hlava Potravinového kódexu SR. Podľa zásad správnej výrobnej praxe sa vypracujú aj projekty zabezpečenia kontroly hygieny potravín (HACCP) pre výrobcov potravín vrátane zariadení spoločného stravovania a primerane pre osoby, ktoré manipulujú s potravinami a potraviny uvádzajú do obehu. (predajne potravín, sklady potravín a pod. .
????????????????????????????,,
Tak myslí, že ten prevádzkový poriadok zrejme nepotrebujem.