buchač
Mňa tak zaujíma najaký Badatel. Mierne pochybujem, že si to Zrkadielko vôbec čítala.
korela
A kde dnes nie sú reklamy?
VŠADE je reklama...všade.
Ide ale o to, čo sa propaguje a hlavne akým spôsobom.
----------------------------------
Takže si to zrkadielko predsa len nečítala........
Lebo...citujem z neho :
Máme niečo proti reklame?
Aby sme sa nechápali zle – na reklame ako takej, nevidíme v princípe nič zlé.
Reklama samotná nie je vec vyslovene zlá ani dobrá. Určite poznáte výborné produkty a služby, na ktoré by ste bez reklamy možno nikdy nenarazili, no dnes si bez nich neviete predstaviť každodenné fungovanie.
Taktiež, každý web je buď dotovaný z vrecka majiteľa na úkor iných vecí, alebo obsahuje nejakú formu reklamy, aby sa uživil, či niečo zarobil. Vo výnimočných prípadoch ho niekto sponzoruje (ale to väčšinou tiež len za reklamu).
To je podľa nás všetko v poriadku. Nakoniec, niečo málo reklamy nájdete aj na našom webe (málo preto, lebo drvivú väčšinu ponúk na ňu odmietame z dôvodov že sa jedná hlavne o bullshity – neoverené produkty a služby bez preukázateľného účinku).
Čo však už nie je v poriadku?
Napríklad keď sa niekto hrá na dobrodinca a bojovníka proti nejakej zlej farma lobby, ktorá nám vraj ničí zdravie a životy kvôli zisku [22][23], a pri tom má web prepchatý reklamou na „alternatívnu“ konkurenciu toho, čo tak vehementne hejtuje.
O to viac, ak pri tom navyše predaj daných produktov bez overeného sľubovaného účinku vo veľkom podporuje veľmi pochybnými metódami ako napr. vzbudzovaním neopodstatneného strachu a rôznymi manipuláciami.
Nakoľko je podľa vás vhodné dôverovať niekomu, kto prevádzkuje web šíriaci bulvárnym štýlom správy založené na vzbudzovaní často neopodstatneného strachu a dokázateľné nepravdy, pričom to robí celé tak, aby vyžmýkal čo najviac návštevnosti, platí si reklamy na jej zvýšenie, web má vyslovene prepchatý predajnými prvkami a pri tom všetkom sa tvári, že mu ide o nejaký boj „za pravdu v medicíne“?
A vedzte, že takých, čo sa vezú na dnes vcelku populárnej vlne alternatívy a konšpirácií, či využívajú rôzne manipulačné metódy, ako na nahnanie návštevnosti, tak na skonvertovanie návštevníka na zákazníka je mnoho.
Koniec koncov, celá tá alternatíva je dnes celkom výnosný biznis.
Doplníme ešte naše „call to action“:
Myslite na v článku spomínané marketingové techniky pri sledovaní rôznych „guru“-ov chudnutia, zdravého životného štýlu a alternatívy. A rozmýšľajte pred tým ako im sadnete na lep, či sa vás len nesnažia šikovne spracovať, aby ste nakúpili niečo, čo vám vlastne vôbec nie je treba.