Zavrieť

Porady

ako plati dan z prijmu platca dph

Ahojte, mam dve otazky na Vas. Som laik

1. AK sa firma (s.r.o.) stala platcom dph od 1.4., tak je mi jasne ze danove sa bude podavat kazdy kvartal a ze vsetky tovary ktore sa na firmu nakupia tak sa mozu odpocitat od dph...cize ak nejaky predmet stoji 119eur, tak zaplatim eur uz len 100(resp tu dph si odpocitam v tom kvartali. to mi je jasne..

Ale na konci roka musim stale ako kazdy iny podat aj dan z prijmu 19%. Tuto dan som si ako neplatca vedela znizit o naklady..cize napr neplatila som 19%dane ale platila som napr len 12% dane.
No a moja otazka znie ci to funguje tak aj nadalej. Ak ano tak ta dan sa plati z tych zostavajucich 100eur tovaru?cize ak budem mat naklady napriklad 100% cize nebduem platit ziadnu dan z prijmu tak realne akoze zaplatim za tovar len 80% ked sa to tak vezme?

2. Druha otazka znie ze ak bola nejaky dolezity predmet na fungovanie firmy kupeny este pred 1.4. a je to dost drahy predmet a bolo by fajn si z toho odratat dph, tak ako sa to da urobit? Je na to nejaka normalna legalna forma? Napriklad predat to inej firme a potom to od nej kupit a pod.

Dakujem za kazdu radu a prepacte za formu otazok ale som fakt neznala v tejto oblasti

Dakujem a zelam pekny den
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    zk24 je offline (nepripojený) zk24

    zk24