Zavrieť

Porady

Reklamácia - kto je v práve

Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o radu. Klient si u nás objednal tovar, ktorí mal termín dodania apríl, máj. Tovar mu bol dodaný 25.5.2010 avšak terén príjazdovej cesty bol neprispôsobilý a taktiež prístupnosť pre kamióny takmer nulová, tým pádom nám vznikla väčšia suma pri doprave. Klient nám tovar poslal späť, keďže vo výrobe bola naložená dlažba iného rozmeru. Klient uhradil 50% zálohu pred zákazkou, sme povinný teraz klientovi vrátiť celých 50%? A taktiež znášať celé náklady na dopravu? Klientovi sme ponúkli dodanie dlažby ktorú si objednal a taktiež ako alternatíva mu bola ponúknutá výrazná zľava. Avšak trvá na storne. Čo robiť v takomto prípade? Ďakujem za každú radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Benq Pozri príspevok
    Dobrý deň, chcel by som Vás poprosiť o radu. Klient si u nás objednal tovar, ktorí mal termín dodania apríl, máj. Tovar mu bol dodaný 25.5.2010 avšak terén príjazdovej cesty bol neprispôsobilý a taktiež prístupnosť pre kamióny takmer nulová, tým pádom nám vznikla väčšia suma pri doprave. Klient nám tovar poslal späť, keďže vo výrobe bola naložená dlažba iného rozmeru.Nebola to chyba zákazníka, kedže ste dodali iný tovar. Vzniknutú škodu na doprave , by mal znášať ten, kto to zapríčinil .

    Klient uhradil 50% zálohu pred zákazkou, sme povinný teraz klientovi vrátiť celých 50%? A taktiež znášať celé náklady na dopravu? Klientovi sme ponúkli dodanie dlažby ktorú si objednal a taktiež ako alternatíva mu bola ponúknutá výrazná zľava. Avšak trvá na storne. Čo robiť v takomto prípade? Ďakujem za každú radu. Ak stihnete dodať pôvodne objednaný tovar podľa zmluvy (tj. do konca mája), tak ste vlastne zmluvu dodržali. To, že sa stala chyba so zámenou tovaru, na tom nič nemení.V tomto prípade ste myslím v práve vy.
    Ale ak to nestihnete v termíne ,alebo nastanú iné zmeny, v práve je zákazník.
    ...v texte

    profesional je offline (nepripojený) profesional

    Ak chcem robit veci lepsie, musim ich robit uplne inak. Ten kto ma pozna vie, ze ja a konvencne myslenie nejdeme prilis dohromady. ...viac profesional
    Dolezite je v tomto pripade pozriet sa na to takto:

    Na to aby mal zakaznik pravo na vratenie celej sumy, musi odstupit od zmluvy. Odstupenie od zmluvy musi byt:

    A. Pisomne
    B. Dorucene druhej strane
    C. Len na zaklade dovodu uvedeneho v zmluve alebo v zakone.

    Ad. A. Ak klient iba napisal ze chce peniaze naspat, to este neznamena ze odstupil od zmluvy. Kym nebude dorucene pisomne odstupenie od zmluvy, zmluva stale plati a Vy ste povinni dodat tovar a on zaplatit. V pripade ze dodate tovar oneskorene, ale uz spravny a ak on nestihol do doby dodania tovaru odstupit pravoplatne pisomnou formou od zmluvy, tak ma narok iba na primeranu zlavu, ale nie navratenie penazi.

    Ad B. Je to v podstate navazujuce na bod. A. Bolo odstupenie od zmluvy riadne dorucene v pisomnej forme? Ak nie, zmluva stale trva.

    Ad C. Nepoznam zmluvu medzi Vami, ale vidim tu jeden zakonny dovod. A to v pripade ak nedoslo k dodaniu ani v nahradnej lehote. Tj. ak ste boli v omeskani s dodavkou, mal Vam odberatel stanovit primeranu nahradnu lehotu na dodanie. Ak v tejto lehote dojde k dodaniu tovaru, tak nemoze odstupit od zmluvy a ziadat vratenie penazi, ale moze ziadat len o primeranu zlavu. Takze otazka znie, ci Vam pisomne dal nahradnu lehotu alebo nie. Ak nie, ma sa za to ze lehota stale plynie a Vy mozte dodat tovar a on nemoze odstupit od zmluvy.

    Co sa tyka zvysenych nakladov na dopravu:

    Ak nemate v zmluve vyslovene uvedene, ze v pripade zvysenych nakladov na dopravu je povinny tieto znasat klient, tak ich znasate Vy.

    Takze suma sumarum:

    Ak nedoslo k pisomnemu stanoveni nahradnej lehoty zo strany odberatela ktora uz uplynula a ak nedorucil v pisomnej forme odstupenie od zmluvy, tak zmluva je stale platna a Vy mozte dodat tovar a on je povinny zaplatit s tym, ze ma pravo na primeranu zlavu za omeskanie v plneni.

    Ak bolo dorucene pravoplatne odstupenie od zmluvy, tak strany su povinne vydat co si do odstupenia od zmluvy navzajom plnili. A preto mu musite vratit v takom pripade vsetky peniaze.

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    zákazník je v práve - nebol mu dodaný tovar, ktorý si objednal
    vzniknutú škodu ohľadom výdavkov na dopravu si musíte vymáhať u dodávateľa, ktorý dodal nesprávny tovar

    Reklamácia - kto je v práve

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.