Zavrieť

Porady

Elektrická prípojka a elektrické vykurovanie

Dobrý deň. Chcel by som sa spýtať nejakého odborníka na riešenie môjho problému.
Chcel by som stavať dom ( po zbúraní starého domu), v obci nie je plyn, elektrická prípojka je 35m, použitý kábel 5x10mm2 meď .
Projektant povedal, že to je na elektrické vykurovanie málo, elektrikár povedal, že by to malo postačovať. Aký je Váš názor, prípadne aký typ elektrického vykurovania by sa dal použiť- akumulačné teplovodné, konvektory, elektrické podlahové vykurovanie... .
Tomu projektantovi verím menej, lebo už dve veci čo povedal, sú inak.
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    TomasHC je offline (nepripojený) TomasHC

    TomasHC
    To zalezi od vypocitanej straty objektu. Ak to bude nizkoenergeticky dom a bude mat stratu 10kW, tak to existujuci kabel utiahne. Ak to vsak bude potrebovat 40kW kotol, tak urcite nie.

    canbo je offline (nepripojený) canbo

    canbo
    Projektant radí dobre , aj elektrikár má pravdu. Kábel na elektrické kúrenie stačí, ale čo ostalo pre napojenie domu.Aké je istenie pred elektromerom ,aký je elektromer, aký je rozvádzač merania ? Na tieto otázky je potrebné dať si odpoveď a potom sa rozhodnúť.

    tibor. je offline (nepripojený) tibor.

    tibor.