Zavrieť

Porady

účtovné opravné položky vs daňové opravné položky k pohľadávkam

Dobrý deň som študent v pondelok mám štátnice a v rámci prípravy na ne som sa stretol s otázkami:

1) "Aký je rozdiel medzi účtovnými opravnými položkami k pohľadávkam a daňovo uznanou tvorbou opravných položiek k pohadávkam?"

2) "Ako tvorba opravných položiek k pohľadávkam po lehote splatnosti napomôže k objektivizácii súvahy a pomerových finančných ukazovateľov likvidity."

+ by som sa chcel spýtať aký čas musí byť pohľadávka po lehote splatnosti aby sa k nej mohla vytvoriť účtovná opravná položka?

Ak by mi vedel niekto zodpovedať tieto otázky nejakou prijateľným (tzv. polopatistickým) spôsobom budem veľmi vďačný.

Zúfalý študent
Naposledy upravil sawyer25 : 19.06.10 at 18:16 Dôvod: doplnenie
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

    Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac Rozalka
    1) Účtovné opravné položky k pohľadávkam - tvoríme VŽDY, ak je riziko, že nebudú uhradené, a to v sume, aké vysoké je toto riziko.
    Daňové opravné položky môžeme tvoriť len vo výške uvedenej v § 20 ZDP (odporúčam pozrieť presné znenie).
    Tu vzniká nesúlad - zníženie hodnoty majetku riešime aj formou daňovej pohľadávky.

    2) Objektivizácia súvahy