Zavrieť

Porady

BVS (Avris) - Vymáhanie dlhu za vodné / stočné - bránte sa !

Zdravím, toto nebude otázka, ale skôr rada ako si poradiť v prípade, že sa Vám stane niečo podobné ako mne (veľmi pravdepodobné)

cca pred týždňom mi prišla doporučená pošta od odosielateľa Avris. Cely natešený som utekal na poštu, že čo to je.

Na moje nemilé prekvapenie to bol list od Avris Group.
- Oznámenie o postúpení pohľadávky (odosieľateľ je BVS)
- Výzva na zaplatenie dlhu (Avris)

No ale čo sa dialo ďalej.. cestou domov som nadaval a hromžil , až doma som podrobne prečítal o čo ide...

BVS (Bratislavská Vodárenská spoločnosť, a.s.) predala 4.6.2010 všetky nevymožené pohľadávky spoločnosti Avris Group, ktorá teraz dlh vymáha.

Nehneval by som sa keby som bol nejaký dlžník, neplatič či čosi iné. No poďme dalej.

Výzva na zaplatenie dlhu je na čiastku: 103,65 EUR

omeškaný mal byť údajný dlh z roku 2007 .... 2,50 EUR !!!!!!!!!!!!!

Silný dlh, že ?

Slovenský podnikateľ nelenil a poslal mi výzvu v ktorej boli okrem údajnej dlžoby aj úroky od roku 2007 (cca 1 EURo) a náklady na vymáhanie 100EUR .

Kedže si po 3 rokoch nič nepämatám, najprv ma napadlo zaplatiť a nadávať ešte viac , no potom mi nedalo a zavolal som do Avrisu.

Prvý operátor nebol velmi inteligentný ani ochotný, no poradil mi že mám poslať návratku s vyjadrením. Keď som sa na neho vykričal a následne ukľudnil, volal som znovu. Tentokrát zdvihla milšia a ochotnejšia - hoc brigádnička a tá mi podala aj bočné info .

Vraj Avris kúpil "zopár skríň pohľadávok" od BVS a teraz skúšajú - vymahajú.

Dožadoval som sa nejakej kópie faktúry podľa ktorej som dlžný no nič sa neudialo. Ale vyjadrenie som nakoniec napísal a poslal emailom....

Predstavete si .. pomoholo, už dnes možem spokojne spať a nemusím nič zaplatiť.

Moje Vyjadrenie (ked niekoho zaujima) bolo taketo:



VEC: Odôvodnenie ku konaniu č. 000xxxxx, žiadosť o zrušenie / zníženie nákladov z vymáhania

Dobrý deň,

Vami uplatňovanú pohľadávku neuznávam z týchto dôvodov:

a. Nie je mi známe, že by Bratislavska Vodarenská Spoločnosť, a.s. mala voči mne akékoľvek nevyrovnané pohľadávky z roku 2007, 2008 či 2009. Uvedenú faktúru vo svojej evidencii nemám a teda súdim, že mi nebola nikdy doručená.
b. Vo svojej evidencii z daného obdobia (r.2007) evidujem najmä 2 faktúry – zloženky (kópie prikladám ako prílohu emailu, prikladám aj výpis transakcii z banky)
c. Táto údajná pohľadávka je z 13.4.2007, čo je viac než 3 roky. Podľa mojich skromných vedomostí o občianskom zákonníku je takáto pohľadávka už premlčaná.
d. So spoločnosťou BVS aktívne spolupracujem od r.2004 a svoje záväzky si plním, od roku 2007 do dnes sme si vymenili viacero faktúr a vyúčtovaní. BVS mala dostatočný priestor na to aby ma upozornila na údajnú pohľadávku. Dodnes neevidujem takéto upozornenie zo strany BVS.
e. Vzájomná dôvera a snaha o zjednodušenie splatnosti ma primäla k tomu, že som v roku 2009 zriadil inkaso na 40 EUR v prospech BVS na svojom bežnom účte v Tatrabanke.
f. BVS mala od roku 2009 dostatočný priestor na uplatnenie akýchkoľvek pohľadávok voči mojej osobe vďaka inkasu.
g. Predanie údajnej pohľadávky spoločnosti Avris Group až v júni 2010 považujem za neseriózne a neadekvátne.

Nakoľko nie som právnik a nemám čas ani chuť zaoberať sa týmto prípadom dlhšie ako niekoľko dní, žiadam Vás o urýchlené konanie a vyjadrenie k môjmu odôvodneniu vo všetkých bodoch.

Ak by predsa len malo skončiť konanie v môj neprospech, žiadam Vám o zrušenie resp. výrazné zníženie nákladov vymáhania vzhľadom na očividné nekonanie BVS v danom prípade a na skutočne smiešnu výšku údajnej pohľadávky (2,50 EUR).

Náklady na vymáhanie vo výške 100 EUR pokladám za neprimerane vysoké vzhľadom na výšku údajnej pohľadávky a vzhľadom na moju ochotu spolupracovať.

S pozdravom


No a dnes, čuduj sa svete - prišla odpoveď z Avrisu:

Diobrý den,
nakolko je prípad podľa Občianskeho zákonníka premlčaný, v našom systéme ho uzatvárame,
S pozdravom

Takže som celý happy , až tak, že sa chcem o tento zážitok podelit.
Hlavne preto, pretože som celý piatok prebrowsoval ale nikto ešte podobný problém na porade neriešil...

Osobne si myslím že ide len o bordel v učtovníctve BVS, no zaplatiť za to 100EURi nejakému šikovnému vymáhačovi sa mi zdá veľa...

Inšpirujte sa a BRANTE SA !!!!!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    korra je offline (nepripojený) korra

    korra
    Zdravim,

    stalo sa mi presne toto iste!

    Dna 19.7 sme obdrzali zasielku s rovnakymi listami. Az na druhy den sa mi podarilo dovolat do BVS-ky, kde si pani na linke "zlajzla" prvu varku hnevu, viem ze tetula za to nemoze, ale to jednanie ma poburilo. Podarilo sa mi dovolat aj spolocnosti Avris - kde mi oznamili uplne inu sumu, ako bola v liste!

    Podala som este v ten den odvolanie takmer v rovnakom zneni, stym, ze ziadam o pisomne vyjadrenie zo strany Avrisu, takisto som list poslala aj do BVS panovi co bol na liste uvedeny ako "vybavuje".

    Dodnes vsak nemam ziadnu odpoved, kolko mam cakat na vyjadrenie? Aj ked vy sice uvadzate, ze Vam dosla odpoved, ze je to premlcane...rada by som aj ja nieco na "papieri" aby som sa do buducna /lebo cert nikdy nevie co sa este moze stat/ mohla niecim obhajit.

    Zatial bol len jeden telefonat z BVS ze sa to riesi...hm...ako dlho a aky bude zaver netusim.

    Viem, ze dost ludi dostalo podobnu "veselu" zasielku, verim, ze cast sa asi aj zlakla a radsej tie sialene sumy vyplatili /sialene ani nie tak samotny dlh a urok z omeskania, ale tie ich poplatky za vymahanie..../

    Do kedy mam este cakat, mam im nechat "30 dni na vyjadrenie" a potom skusit znova?

    Dakujem za odpoved.
    Zdravim Vas,

    ja som zvolil jednoduchy sposob - navratku, odovodnenie k neuznanej pohladavke a fotokópie potrebných dokumentov som poslal emailom na adresu inkaso(zavinac)avris.sk 22.7.2010 a 26.7.2010 mi p. Mizera odpovedal emailom ze na to kaslu ze je to premlcane. (podla Obc.Z. po 3 rokoch...)

    k odovodneniu a navratke som pripojil faktury (odfotil som mobilom) z daneho obdobia pred a po a kopie z internetbankingu ktore uzkazovali ich zaplatenie...

    Ja som BVSku neriesil a rovnako nemam ani ziaden papier... aj tak taketo papiere vacsinou zahadzujem, kedze skoro na vsetko mam uz inkaso.

    Sucastou vymahacieho listu bolo aj oznamenie od BVS ze postupila pohladavku Avrisu a riesit to mam vylucne s Avrisom...

    Cize pre mna dufam koniec pripadu.

    Vo vasom pripade.. ak je to 3 roky stare a pocas tohto obdobia ste si neuznali ze ste dlzna (pisomne) tak je to fuc a mozete to pustit z hlavy, aj keby Vas po sudoch vlacili nic nevysudia... spolupracovat samozrejme treba.

    Dajte vediet ako ste to vybavili
    Dobrý deň pán vlastinko, mali by ste sa uchádzať o post ombudsmana
    Bohužiaľ, stále platí, že neznalosť zákona neospravedlňuje. Vo Vašom prípade to možno neplatí, ale právnici si za takéto rady berú peknú províziu. Samozrejme, je to ale Vaša vec. Okrem toho, zdá sa mi, že okrem toho Vášho superlistu sa odvolávate na nejaké veci vytrhnuté z kontextu, tak moc nemachrujte.
    Ja som svoju neuhradenú faktúru zaplatila po rozhovore s veľmi milou a pohotovou operátorkou a následným odpustením nejakých poplatkov (bližšie neurčujem) zo strany pána (vybavuje) L. M., keď ste už uviedli meno. A aj keď bol síce môj záväzok premlčaný, tiež mi neprišla upomienka, ale je to v mojej kompetencii ustriehnuť si všetky platby. Táto mi skutočne v návale povinností unikla. Spoliehať sa na premlčanie a potom nakydať, to je naozaj "ideálne riešenie".
    Každý sa v tomto štáte živí ako vie a pokiaľ viem, čo zákon nezakazuje, je dovolené.


    Neobhajujem nikoho, ale ten Váš zážitok mi pripadá tak, ako keby Ste očiernili a bonzli zopár pracovníkov, ktorí za to ani nemôžu, a to je od vás dosť neetické. Ja som bola s vybavovaním po telefóne a rovnako aj s vybavením e-mailom veľmi spokojná. Správali sa ku mne veľmi priateľsky a citlivo a odpustili mi aj dosť veľkú časť z celkovej sumy. Takže mi táto celá Vaša mecenášska fraška pripadá ako ten VÁŠ samoľúby nick. Dúfam, že aj to, čo píšem, si dáte dokopy s mojim nickom.


    Ak vám niekto pomôže, neriadťe sa heslom "za dobrotu na žebrotu", a "nedelejte machry, když máte hajzly na chodbě!"


    Dúfam, že som Vás nepobúrila, ale toto je realita, milý pán vlastinko. Ešte na záver: V tomto štáte môžu prísť ľudia o všetko, stačí chvíľa nepozornosti. Preto som šťastná v mene svojej chudobnej rodiny, že firma Avris zatiaľ nestratila svoj ľudský rozmer.
    A ešte: Žiadna kaša sa neje taká horúca, ako sa zdá.


    Napriek všetkému Vám v živote prajem veľa šťastia a dúfam, že zmeníte pohľad na niektoré situácie, ktoré ste, žiaľ, komunikačne ani inak nezvládli.

    Pekný deň prajem,

    radová občianka ale už nie dlžníčka K.M.
    Naposledy upravil Kleopatra Mazaná : 07.08.10 at 11:05 Dôvod: smajliky
    Samolubost mi samozrejme umoznuje machrovat aj ked mam hajzel na chodbe.

    Kazdopadne som rad ze aj Vy mate pozitivne skusenosti (tak ako ja) s pristupom pracovnicky Avrisu a rada sa o to podelite.

    Nad etickou strankou svojho prispevku som sa nezamyslal a ani sa nebudem, na to som velmi samolubi.

    Zamrzel ma skor eticky postoj BVS a Avrisu k tomu ako si privyrobit 100 EUR sposobom ktory ako uvadzate "nie je v SR zakazany". To je dovod preco som vytvaral konto, trapil sa s registraciou a pisal hodinu clanok, namiesto toho aby som tuto hodinku preprdel ako ombudsman na svojom hajzliku na chodbe.

    Velmi pekne pozdravujem a prajem este vela offtopic prispevkov

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    A dobre bolo na chodbe ...????
    Tu by bolo možno lepšie .......................

    BVS (Avris) - Vymáhanie dlhu za vodné / stočné - bránte sa !

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.