Tu skor ide o to ako OPOTREBOVANÉ auto kúpiť, či nekúpiť,
nie o to,že akej značky, či aký typ.
A zase sme u onej veličiny počet najazdených km.
1.medznou hranicou pre kúpu auta je relácia okolo 50-80 000 najazdených km, a do 3 rokov.
také auto sa oplatí zakúpiť, nakoľko toto auto nie je opotrebované akurát dobre zabehnuté a bude prakticky bez zásahu slúžiť ešte ďalších 100 000 km , alebo najmenej 5 rokov.
Samozrejme tieto autá sú najdrahšie,no v porovnaní s cenou nového auta,je to najlepšia kúpa,lebo prakticky získate nový voz s tretinovou zľavou.
Ďalšou medznou hranicou je 120-200 000 km a vek auta je
okolo 8-10 rokov.
Aj tu sa najdu dobré vozy avšak len tie, na ktorých bola prevádzaná pravidelná udržba a mali by mať vymenené niektoré doležité sučiastky ako napr.rozvodový mechanizmus,prevadzkové naplne , či opotrebované sučiastky brzdového systému,alebo podvozku
takýchto udržiavaných vozov je v tomto segmente tak okolo 10-15 %
ostatné sú už polovraky vyžadujúce nákladne opravy spojené s výmenou opotrebovaných časti
Avšak aj po takejto výmene opotrebovaných súčastí tieto auta sa dajú sprevádzkovať do vyhovujúceho technického stavu a pri šetrnom jazdení, možu svojmu majiteľovi služiť bez problémov ešte dlhé roky.
Ďalšou medznou hranicou je počet najazdených km okolo 300 000 a vek 12 až 15 rokov.
Charakteristickými znakmi týchto aut sú hlavne "odchadzajúce ložiska kolies,poruchy el.inštalácie,korozia na niektorých častiach a aj poruchy motora.
Autá s toho segmentu kupujú len ľudia,ktorí majú poriadne hlboko do vrecka
a platí pre tieto auta to, čo som opisal vyššie .
Nikto nezabráni tomu aby sa na cestach nevyskytovali aj autá staršie ako 10 rokov, no všeobecne platí pravidlo,že nie až taký podstatný vek auta , ako sposob ako sa s autom jazdilo a akú udržbu dostavalo.