Zavrieť

Porady

Prosim o radu ohladom majetkoveho vysporiadania.

Pracujem uz 5 rokov v zahranici a s manzelom uz spolu nezijeme viac ako 7 rokov. Mame spolu dve uz dospele deti, 20 a 19 rocne, obe studuju. S manzelom sme sa dohodli, ze sa chceme dat rozviest a ze budeme na studium deti prispievat rovnakym dielom.
Moj manzel podnika, ma vlastnu SRO, kde ma 51% podiel. Pred dvoma rokmi si zobral podnikatelsku pozicku 10 mil SK. Na to, aby mu tuto pozicku banka poskytla, pozadovala zaruku aspon jednou nehnutelnostou. Manzel sa Teda zarucil nasim spolocnym bytom, ja som mu tuto zaruku podpisala. Vtedy slubil, ze byt ako prvy z pozicky vyplati.
Byt je spolocnym vlastnictvom nas oboch, pricom manzel nan splaca uver. Ja mam este doteraz vedene trvale bydlisko na tejto adrese.

Moja otazka je:
1. Mam narok aspon na podiel z bytu po rozvode?
2. Vztahuju sa na mna ako na manzelku manzelove dlhy z podnikatelskej pozicky, ak manzel tvrdi, ze nemam narok na ziadny podiel z jeho podnikatelskej cinnosti?
3. Moze byt aj po rozvode zostat v spolocnom vlastnictve uz rozvedenych manzelov?

Dakujem vopred za akukolvek radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    1. Máš, lebo je to spoločný majetok.