KEJKA a
k sro vznikla v r.2010, n
eriadi sa vyhláškou ale zákonom.
posun mať ERP pri úhradách faktúr v hotovosti však bola posunutá aj v tomto prípade.
rozlišujem
............vyhlášku
............zákon
.............novela zákona
Podľa mojej mienky ak s.r.o. vznikla pred 30.12.2010 môže sa rozhodnúť, či pôjde podľa nového zákona alebo Vyhlášky tak isto ako všetky spoločnosti vzniknuté pred rokom 2010 na ktoré sa vzťahovala a vzťahuje povinnosť používať ERP.
Novela zákona nariadila postupovať podľa nového zákona všetkým tým, ktorým povinnosť po prvýkrát vznikla po 30.12.2010 /čo nemusia byť vždy len novovzniknutí/, a to môže byť kľudne aj spoločnosť, ktorá vznikla napr. v roku 2009, ale od 31.12.2010 začne poskytovať napríklad kadernícke služby /ktoré dovtedy neposkytovala, čiže nemala povinnosť používať ERP/t.j. vznikne jej povinnosť používať ERP 31.12.2010/.
Rozhodujúci teda nie je vznik spoločnosti, ale deň vzniku povinnosti spoločnosti používať ERP.
"Ustanovenie §18 v znení účinnom od 30.decembra 2010 sa nevzťahuje na podnikateľa, ktorému vznikne povinnosť používať ERP po 30. decembri 2010.
"
Novovzniknutí podnikatelia /novovzniknúté subjekty po 30.12.2010/, resp. Tí, ktorí začnú poskytovať služby podľa prílohy zákona alebo predávať tovar - j
ednoducho povedané začnú používať ERP prvýkrát po 30.12.2010- už nesmú začať na starých pokladniach, ale zabezpečia si nové a postupujú podľa zákona v novom znení.
Každá spoločnosť, ktorá sa rozhodla postupovať podľa nového zákona - teda napríklad aj tá, ktorá mala novú pokladňu od septembra 2009 /neviem, či už vtedy aj boli
ale ide o princíp/ už musela prijímať všetky hotovosti prostredníctvom ERP. Inštitút úhrady pohľadávky mohli a môžu ďalej využívať len Tí, ktorí idú podľa Vyhlášky a majú teda aj kasy bez fiskálneho modulu a ďalších podmienok podľa nového zákona .... Tí ktorí postupujú podľa nového zákonaa už /majú nové kasy/, nemajú teda nič predĺžené, lebo to ani nemali povolené.
Toto je napríklad zo stanoviska DRSR, ktoré samozrejme ostáva v platnosti, len ten dátum je teraz zmenený do 31.12.2011
5. Otázka:
Som podnikateľ, ktorý nemal povinnosť evidovať tržby na ERP. Táto povinnosť mi vznikne 1.4.2009. Musím už zakúpiť pokladnicu, ktorá bude spĺňať požiadavky podľa nového zákona o ERP ?
Odpoveď:
Režim vyhlášky č. 55/2004 Z. z. sa v zmysle prechodných ustanovení § 18 zákona o používaní ERP vzťahuje na všetkých podnikateľov, ktorí používali ERP pred 1. marcom 2009 a budú používať ERP naďalej, ako aj na tých, ktorí začnú používať ERP po 1. marci 2009, najneskôr však do 31. decembra 2010. V tomto prípade sa môže podnikateľ rozhodnúť, či zakúpi ERP, ktorá spĺňa podmienky podľa zákona o používaní ERP a potom bude povinný postupovať podľa tohto zákona, alebo zakúpi ERP, ktorá spĺňa podmienky podľa vyhlášky č. 55/1994 Z.z. a bude postupovať podľa tejto vyhlášky do 31.12.2010.