Zavrieť

Porady

jazda autom v zime

Včera ma zaujal článok na sme.sk , opisoval prípravu auta na jazdu v zime a mýty okolo zimných pneumatík, časť článku prikladám, zaujímali by ma Vaše skúsenosti z jazdenia autom v zime, nakolko som začiatočník a chcel by som tej teórie vedieť viac, ďakujem za Vaše príspevky.



1. Príprava
- auto prezujete do zimných pneumatík.
- nezaškodí krátka servisná kontrola technického stavu, najmä bŕzd, svetiel, geometrie, akumulátora, nemrznúcich náplní a steračov.
- na cestu v zimnom počasí si vyhraďte viac času, aby ste sa nedostali do stresu.
- ak je na aute námraza, očistite si nielen čelné sklo, ale všetky okná, tento čas môžete využiť na zahriatie motora.
2. Brzdenie
- jazdite pomalšie a s väčším odstupom, aby ste mali dostatok času na reakciu.
- snažte sa využívať nielen pedál brzdy, ale aj brzdný účinok motora.
- brzdite pozvoľne, aby nedošlo k zablokovaniu kolies a strate kontroly nad vozidlom.
- ak sa kolesá zablokujú (okrem ABS), okamžite uvoľnite brzdový pedál, aby sa trakcia obnovila a potom brzdite znovu a čo najplynulejšie.
- pri jazde z kopca zaraďte nižší prevodový stupeň, než aký by ste použili pri suchom počasí. To vám umožní naplno využiť brzdný účinok motora.
3. Rozjazd a akcelerácia
- rozbiehajte sa čo najplynulejšie. Ak začnú kolesá preklzávať (okrem TCS), stáva sa vozidlo smerovo neovládateľné. V takom prípade uberte plyn, aby sa obnovila trakcia.
- pri jazde do svahu zaraďte radšej vyšší prevodový stupeň ako ten, ktorý by ste použili pri jazde za suchého počasia.
4. Prejazd zákrutami
- pred vjazdom do zákruty spomaľte na požadovanú rýchlosť, teda ešte v priamom smere jazdy!
- v zákrute udržiavajte plynulú rýchlosť.
- ak to nie je nevyhnutné, v zákrute už nebrzdite.
Usporiadat
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Na toto nexistuje univerálna odpoveď.Chce to cit skúsenosti.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
bobino38 bobino38

bobino38 je offline (nepripojený) bobino38

..ja som nechcel nejakú odpoveď, len Vaše skúsenosti, v takom podobnom duchu ako tieto rady, čo som uviedol v zadaní témy, mne je jasné, že každý sa učí sám, tak ako v autoškole do vás tlačia teóriu a v praxi na to čo viete aj prihliadate.
0 0
Holder Miro Holder Miro

Holder Miro je offline (nepripojený) Holder Miro

Ja milujem jazdu v zime.

Jazdí sa pomaly, lepšie sa dá relaxovať za volantom pri rádijku, alebo nejakej muzičke...

večer je lepšie vidno,lebo sa svetla odrážajú od snehu

keď začne mrznuť vysuší sa cesta

ja si jazdenie v zime vychutnávam...

A to jazdím naprieč Slovenskom vrátane takých ciest ako Čertovica, Vernár, Šturec, Detvianska Huta, Čierny Balog cez Vrchslatinu do Hriňovej,cez Muráň na Červenú Skalu

skrátka čím menej frekventovaná cesta tým lepšie.
0 0
bobino38 bobino38

bobino38 je offline (nepripojený) bobino38

...pekné je, že sem dávate aj pocity z jazdy, ale mňa by zaujímali skusenosti o čosi viac:-)
0 0
Holder Miro Holder Miro

Holder Miro je offline (nepripojený) Holder Miro

bobino38 Pozri príspevok
...pekné je, že sem dávate aj pocity z jazdy, ale mňa by zaujímali skusenosti o čosi viac:-)
Tak skusenosti ..
v prvom rade treba VEDIEŤ BRZDIŤ .

To je Alfou a Omegou zimného jazdenia .

Spomínané trasy som pred rokmi jazdil žigulíkom

a absolútne v poho...

Raz som schádzal Čertovicu takým sposobom, že som mal zaradený II.prev.stupeň, bez plynu a simuloval som ABS tak že som stlačal a uvoľňoval brzdový pedál asi v pol-sekundovom intervale

len takýmto sposobom sa dá učinne brzdiť na šmykĺavých povrchoch

Auto vtedy nesmie presiahnuť rýchlosť 30 km/h lebo sa stane neovládateľné a potom "Čau-porky", ideš ako na saniach.

To som uviedol,ten najextremnejší prípad.
Inak cesty sú v zime udržiavané, ale niekedy sa stane, že treba zjazdiť aj cestu na ktorej je 5 cm snehu a pod snehom je šmykno..
2 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Holder Miro Pozri príspevok
Ja milujem jazdu v zime.

Jazdí sa pomaly, lepšie sa dá relaxovať za volantom
Ja tiez milujem jazdu v zime, ale ni preto, ze by som snad jazdil pomaly, ale preto, ze sa da fajn posmykat.

Pri prvom snehu sa vyber na opustenu cestu alebo parkovisko a vyskusaj si, ako sa to sprava. Nie len ako zaciatocnik, ale aj po 10 rokoch ako skuseny sofer. Vzdy ta to po lete prekvapi. Pokym sa poriadne neposmykas, nepochopis, o com jazda v zime je.

Aj s ABS sa treba naucit brzdit. Skus na ujazdenom snehu stlacat coraz viac (jemne / postupne) brzdu. Ucitis, ako sa brzdny ucinok zvysuje, ale v momente, ked zacne cvakat ABS sa naopak skokom znizi minimalne o 20%, niekedy ak podstatne viac. Teda najvacsi ucinok maju brzdy pri intenzite brzdenia tesne pred aktivovanim ABS. To samozrejme plati aj pre mokry a suchy asfalt, lenze na sneho sa to najlepsie skusa, na suchom asfalte mas na takyto trening vzdy iba zlomok casu oproti snehu a navyse nicis brzdy a gumy - na snehu nie.

Dobrym treningom sa naucis vyuzivat toto brzdenie bez ABS, ktore je ucinnejsie, a bues jazdit bezpecnejsie ako ti, ktori spoliehaju na ABS. Tiez na parkovisku mozes cvicit otocky z rucnou brzdou pre zbavu, ktore ti ale mozu aj v pri manevrovani v premavke usetrit neskor dost casu pri otacani a parkovani. Vsetko je len o tom, ako dobre sa chces naucit jazdit. Ak bueds skusat brzdenie, VZDY iba po pohlade do spatneho zrkadla, aj na tej najopustenejsej ceste !!!
5 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

... a este som zabudol. Uc sa co naskor odhadovat podla vyzoru a zvuku rozne povrchy. Je 100 roznych zasnezenych povrchov, velmi sa lisia. Cersvty prasan sa velmi smyka, potom sa to ujazdi a drzi to skoro ako hlina na polnej ceste. No ked to vecer popusti a rano primrzne, hore sa vytvori lad. Pritom pre mnohych je to stale biela zasnezena cesta.

Ked ides vecer po mokrej ceste a zacnu sa objavovat take trblietky, ako make-up flitre, zacina to mrznut. Ak ides po mokrej ceste a klesa teplota k nule, musis stale vnimat zvuk, ktory vznika rozstrekovanim vody v blatnkoch (neodporucam pocuvat radio). Ak ten zvuk odrazu stichne, (napr. po vjazde na most), mozes si byt isty, ze sa nachadzas na cistom lade, hoci na pohlad sa nic nezmenilo, stale vidis tmavo ciernu cestu.

Ked sa naucit vnimat tieto detaily a jemne rozdiely, tak bues ako indian v dzungli - vzdy doma, za akychkolvek podmienok.
Naposledy upravil misomiso : 21.10.10 at 17:20
5 0
bobino38 bobino38

bobino38 je offline (nepripojený) bobino38

..tak to si ozaj asi moc skusený...zaujímavé je veru čítať tvoje príspevky a bude sa to asi ťažko učiť takemu niečomu ako opisuješ...hm, dík misomiso
0 0
vulxy vulxy

vulxy je offline (nepripojený) vulxy

ja by som odporucal hlavne jazdit defenzivne,sledovat ostatnych co robia pred a za ,napr:po kolena snehu+ v spetnom zrkadle audi a6 znacky BA alebo GA =50% sanca na prezitie
0 0
Holder Miro Holder Miro

Holder Miro je offline (nepripojený) Holder Miro

bobino38 Pozri príspevok
..tak to si ozaj asi moc skusený...zaujímavé je veru čítať tvoje príspevky a bude sa to asi ťažko učiť takemu niečomu ako opisuješ...hm, dík misomiso
Tak to je už "vysoka škola" šoferovania.
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
Neboli univerzita ....
Ono sa tiež vraví , že tých prvých 20 rokov za volantom je najťažších ...potom to už pomaly aj samo príde ...

A preto ,ako Lenin vravel ....." Učiť sa , učiť sa .....do zjazdenia
0 0
ivantt ivantt

ivantt je offline (nepripojený) ivantt

obyčajný človek
Pokial si v zime nejazdil, žiadne skúsenosti inych ti nepomôžu. Musíš si to jednoducho vyskúšať ale s tým, že nič, čo si sa dočítal či dopočul nie sú mýty, hlavne nie okolo zimných pneumatík. V zime, keď idem na cestu tak vždy si skusim zabrzdiť, aby som vedel aká je vozovka, či je viac, ci menej smyklava. Pneumatiky letne a zimne su rozdielne. Vie vo veľkosti drážok ale v zložení materiálu a v priľnavosti.
Veľa vodičov na to kašle a potom sa stávajú neštastia. Ja tom mam v priamom prenose a denno denne sa na to v praco pozeram. Odvážne jazdy na zlých pneumatikách, rýchle jazdy po smyklavej ceste .... A pokial nejakú situáciu nezažiješ naživo tak čitanie ti nepomôže. Skutočne majstrom volantu je skpsenosť a cvik. Keď niekto povie skús to na parkovisku tak hovori mudro, tam sa to dá nacvičiť. Myslím že sú aj na to vyhradené nejake miesta kde sa da skúsiť rýchla jazda, šmyk, existuje škola šmyku.
Ale nad tým ABS som sa zamyslel.. ved auta bez ABS už nevyrabajú, už je to povinne...
Takže moje skúsenosti su skusenosti, skusenosti a zase len skusenosti pri šoférovaní. Darmo ti bude niekto hovoriť stupni na brzdu, povoľ, stúpni a skôr zabrzdíš... príde situacia a v panike stúpneš na brzdu a pokial nezastaviš, či už na prekážke alebo nie tak tú nohu z brzdy dolu nedaš. Taký reflex aby k tomu neprišlo si len získaš jazdenim.
Co sa týka aut s ŠPZ BA a GA tak nie je to až tak celkom isté. GA už vedie a tesne za nimi SC, BA až potom... ako to je s BL neviem
1 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Kazdemu odporucam na par dni navstivit Shanghai. Je to najlepsi kurz soferovania. Je tam 20 milionov ludi, ktori jazdia (a chodia) na ploche trocha vacsej ako Bratislava, pomerne plynulo, krizuju sa na centimetre, na dopravne predpisy tam vobec nepoliehaju, ak ides na zelenu este to vobec nic neznamena, musis byt v strehu rovnako, ako keby si isiel na cervenu. Vsetci sa naucili jazdit tak dokonale, ze aj ja by som tam bol so svojimi skusenostami amater, nevidis tam ziadne policajne kontroly, a za tyzden jazenia taxikmi po meste som nevidel jediny garambol, dokonca ani doskrabane auto tam nevidis jazdit.

U nas samy radar, samy zmatkar na ceste a za kazdym rohom karambol.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

misomiso
Pri prvom snehu sa vyber na opustenu cestu alebo parkovisko a vyskusaj si, ako sa to sprava. Nie len ako zaciatocnik, ale aj po 10 rokoch ako skuseny sofer. Vzdy ta to po lete prekvapi. Pokym sa poriadne neposmykas, nepochopis, o com jazda v zime je.
Pokiaľ som mal "približovadlo" (už ho nemám - zošrotované), tak len čo napadol prvý sneh, musel som si urobiť "kontrolovaný šmyk", aby som zistil, ako som na tom s reakciami na podmienky a prispôsobil sa danému stavu. Mozog akoby sa sám automaticky prepol na zimnú jazdu a potom som v zime reagoval inak ako v lete (pomalšia a opatrnejšia jazda, tzv. prerušované brzdenie, väčšie odstupy, plynulý rozjazd - btw. rozjazd som robil na II prev. stupeň - a pod.) Potom sa mi nikdy nestalo, aby som mal počas jazdy v zime nejaké problémy.
0 0
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
misomiso Pozri príspevok
Kazdemu odporucam na par dni navstivit Shanghai. Je to najlepsi kurz soferovania. Je tam 20 milionov ludi, ktori jazdia (a chodia) na ploche trocha vacsej ako Bratislava, pomerne plynulo, krizuju sa na centimetre, na dopravne predpisy tam vobec nepoliehaju, ak ides na zelenu este to vobec nic neznamena, musis byt v strehu rovnako, ako keby si isiel na cervenu. Vsetci sa naucili jazdit tak dokonale, ze aj ja by som tam bol so svojimi skusenostami amater, nevidis tam ziadne policajne kontroly, a za tyzden jazenia taxikmi po meste som nevidel jediny garambol, dokonca ani doskrabane auto tam nevidis jazdit.

U nas samy radar, samy zmatkar na ceste a za kazdym rohom karambol.
Hm , môže byť ...len na Slovensku je to pre niektorého našinca finančný problém ...a do Shanghaiu sa terigať ???
Ja Ti , Karle , nevím ...

Karambol , doškrabané auto si nevidel ...to ešte ale neznamená , že nie sú .

Ale s týmto si ma teda dostal , teda poviem Ti ...pochodil / vraj /si celý svet a takú dezinfo šmaríš ...
na ploche trocha vacsej ako Bratislava
Bratislava - Rozloha 391 km²
Shanghai - Rozloha 6340,5 km²

že trocha väčšia , cca 16 x viac , len o 6.000 km²....

Ale k téme .
V zime je potrebné , povedal by som , zabudnúť na brzdy vôbec .
Prispôsobiť všetko , rýchlosť , štýl , predvídavosť tomu , aby sa vôbec brzdový pedál nemusel používať .
Radšej ubrať vopred nohu z plynu o sekundičku skôr , ako neskôr . Lenže to môžeš vysvetlovať niekomu , kto rozumie , chápe , o čom rozprávaš .
Dnešné autoškoly produkujú držiteľov VP , nahustia do nich nepodstatné veci a fajront .
Potom mladý/á vyfasuje od fotríka kľúče od nejakej poriadnej značky a hajde na discu ....a šak aj predviesť sa je potrebné , čo mašinka dokáže a potom traumačka nestíha ...
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
V autoškolách sa dnes učia jazdiť na novučičkých autíčkach.Ja som v autoškole jazdil na Škode 105 ,jednotka sa dala zaradiť len po odrieknutí celého "očenáša" spojka trhala aj na trojke ,preradiť rýchlosť bola skôr náhoda ,ako fakt,podraďovanie bez medziplynu čistá hlúposť,brzdilo sa na tom aj očami ,bez posilovača ,ABS vtedy neexistovlo ani na F1,učiteľ nebol učiteľ ale kretén bez IQ, ktorý nedokázal nič iné len ziapať.Galeje.Ale možno to k niečomu bolo ,ženy ste vtedy takmer na ceste nestretli,a takých čo boli schopné dať do pohybu škodu 105 bolo a je ako šafránu.Ťažko na cvičisku ,ľahko na bojisku.
Ale jednu sme tam mali nikto nedokázal na tej škodovke zahrabať len ona.
Naposledy upravil 220870 : 20.10.10 at 18:21
1 0
ivantt ivantt

ivantt je offline (nepripojený) ivantt

obyčajný človek
buchač Pozri príspevok
Hm , môže byť ............
V zime je potrebné , povedal by som , zabudnúť na brzdy vôbec .
Prispôsobiť všetko , rýchlosť , štýl , predvídavosť tomu , aby sa vôbec brzdový pedál nemusel používať .
Radšej ubrať vopred nohu z plynu o sekundičku skôr , ako neskôr . Lenže to môžeš vysvetlovať niekomu , kto rozumie , chápe , o čom rozprávaš .
Dnešné autoškoly produkujú držiteľov VP , nahustia do nich nepodstatné veci a fajront .
Potom mladý/á vyfasuje od fotríka kľúče od nejakej poriadnej značky a hajde na discu ....a šak aj predviesť sa je potrebné , čo mašinka dokáže a potom traumačka nestíha ...
So vsetkym uplne nesúhlasim. Je pravda ze je potrebne zabudnut na brzdy ale na starsich autach. Novsie modely, tam ked uberies plyn tak velmi nepribrzdia. To je skoro ako kedysi trabant, mali volnobeh. Preto zacali montovat abs. Je velky rozdiel uz medzi feliciou a fabiou. na felicii to islo ale na fabii uz to nie je veolmi citit.. Mal som aj peugeot ale este 309 a to bolo super, nemal abs, motorom sa dlo brzdit a auto perfektne ovladatelne.
0 0
ivantt ivantt

ivantt je offline (nepripojený) ivantt

obyčajný človek
220870 Pozri príspevok
V autoškolách sa dnes učia jazdiť na novučičkých autíčkach.Ja som v autoškole jazdil na Škode 105 ,jednotka sa dala zaradiť len po odrieknutí celého "očenáša" spojka trhala aj na trojke ,preradiť rýchlosť bola skôr náhoda ,ako fakt,podraďovanie bez medziplynu čistá hlúposť,brzdilo sa na tom aj očami ,bez posilovača ,ABS vtedy neexistovlo ani na F1,učiteľ nebol učiteľ ale kretén bez IQ, ktorý nedokázal nič iné len ziapať.Galeje.Ale možno to k niečomu bolo ,ženy ste vtedy takmer na ceste nestretli,a takých čo boli schopné dať do pohybu škodu 105 bolo a je ako šafránu.Ťažko na cvičisku ,ľahko na bojisku.
Ale jednu sme tam mali nikto nedokázal na tej škodovke zahrabať len ona.
hmmmm.... čeeče. ja som so skodovkou nemal nikdy problem a na snehu uz vobec nie. odjazdil sm na nej dobrých 250 000. Ale doba pokrocila a nie len u aut. kedysi sme nemali ani kalkulacky... a pocitac bola 2-poschodova budova... A nehovor mi kreten bez IQ ... soračik, to bol len vtip, učil som len svoje deti soferovat.
A co sa tyka zien, poznam jednu ucitelku v autoskole a chlapce, ta by nam veru ukazala ako sa jazdí. S s jednou zenskou som sa vobec nebal jazdit. Jazdila rally a bola dobra. A ked tak sledujem dialnicu, teda vonkajsi obchovat v bratislave, tusim som sa nestretol ani raz s tym ze by bola zenska sposobila nehodu.
Ja by som to robil trosicku inak, spravis vodicak, jazdi na skodovke, po nejakom case lepsie a silnejsie auto a ked budes dobry vodic potom dobre auto. Dnes mladik dostane vodicak, do daru od rodicov bavoracika a do rana auto rozbite a niekedy aj so stratami na ludskych zivotoch. A kedze su to synacikovia horných 10 tak im to aj prejde s pokutou...
Páci sa mi ked sa niekto pyta na skusenosti a potom si odskusa jazdu po snehu. Nejde to jazdenia myslenim pubertaka ale rozumneho cloveka. Keby mal kazdy taky pristup, mozn by bolo o čosi viac obyvateľov na tejto zemi.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Ja poznám ženskú ktorá na prvý pokus zacúva s prívasným vozíkom do garáže pod pravým uhlom, ale to je asi len jedna jediná na svete.Poznám babu čo jazdila s autobusom po Viedni tá mohla jazdiť aj zo zatvorenými očami, to bola tiež len jedna.Poznám babu cez 80 v Rakúsku čo si cez pravé poludnie "vyšíva" 70-kou cez mesto na Johon Deere(traktor )za tým kombinátor a pluh ale to je tiež len jedna.Na SK, štastie že začali do tých silnejších áut motovať automaty tých ...... čo prešli autoškolou len vďaka úplatkom a známostiam si môžete odškrtávať vždy pri stretnutí s každým bavorákom a audinou.To že sa p....dokáže pohnúť z miesta s bavorákom s automatom ešte neznamená že je šofér.
PS nemôžete porovnávať škodovku o ktorú ste sa starali doma ako o malé decko ,zo škodovkou v autoškole.Ja mám na "kilečku" tiež cez 100 000km.Narážal som skôr na to že priblblý puberťák dostane do rúk po odjazdení 200km hneď najnovší bavorák.Technika jazdy na snehu závisí od každého tipu auta .Bolo by vhodné aby napísal čo má za auto.Iné je jazdiť na štvorkolke iné na predný-zadný náhon.
0 0
bobino38 bobino38

bobino38 je offline (nepripojený) bobino38

220870 Pozri príspevok
Ja poznám ženskú ktorá na prvý pokus zacúva s prívasným vozíkom do garáže pod pravým uhlom, ale to je asi len jedna jediná na svete.Poznám babu čo jazdila s autobusom po Viedni tá mohla jazdiť aj zo zatvorenými očami, to bola tiež len jedna.Poznám babu cez 80 v Rakúsku čo si cez pravé poludnie "vyšíva" 70-kou cez mesto na Johon Deere(traktor )za tým kombinátor a pluh ale to je tiež len jedna.Na SK, štastie že začali do tých silnejších áut motovať automaty tých ...... čo prešli autoškolou len vďaka úplatkom a známostiam si môžete odškrtávať vždy pri stretnutí s každým bavorákom a audinou.To že sa p....dokáže pohnúť z miesta s bavorákom s automatom ešte neznamená že je šofér.
PS nemôžete porovnávať škodovku o ktorú ste sa starali doma ako o malé decko ,zo škodovkou v autoškole.Ja mám na "kilečku" tiež cez 100 000km.Narážal som skôr na to že priblblý puberťák dostane do rúk po odjazdení 200km hneď najnovší bavorák.Technika jazdy na snehu závisí od každého tipu auta .Bolo by vhodné aby napísal čo má za auto.Iné je jazdiť na štvorkolke iné na predný-zadný náhon.


...no tak skus, nejaké skusenosti k jazde na Fabii 1.2 51kW
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať