Zavrieť

Porady

Poradíte mi kto je za škodu zodpovedný?

Som automechanik. Pracoval som na jednom aute, kde som robil údržbu bŕzd. Auto sa vrátilo do servisu po 10 dňoch a malo najazdených 825km od opravy. Vrátilo sa s odpadnutým ľavým predným kolesom. Malo hliníkový disk upevnený na 5 matíc, ktoré som vraj nedostatočne utiahol (ostatné kolesá boli utiahnuté dobre). Nemyslím si, že som za to zodpovedný po toľkých kilometroch a 10 dňoch, ale vina sa točí proti mne. Vedeli by ste mi nejako poradiť alebo napísať, čo si o tom myslíte? Za príspevky vopred ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    VLADO86 Pozri príspevok
    Som automechanik. Pracoval som na jednom aute, kde som robil údržbu bŕzd. Auto sa vrátilo do servisu po 10 dňoch a malo najazdených 825km od opravy. Vrátilo sa s odpadnutým ľavým predným kolesom. Malo hliníkový disk upevnený na 5 matíc, ktoré som vraj nedostatočne utiahol (ostatné kolesá boli utiahnuté dobre). Nemyslím si, že som za to zodpovedný po toľkých kilometroch a 10 dňoch, ale vina sa točí proti mne. Vedeli by ste mi nejako poradiť alebo napísať, čo si o tom myslíte? Za príspevky vopred ďakujem.
    No ja by som vyskúšal na tom aute povoliť na jednom kolese všetky skrutky a prejsť s ním pár metrov. Pamätám si, že na Š1203 sa nám raz uvoľnili skrutky (určite nie tak, aby odpadlo koleso) a začalo to tak trieskať, že sme museli zastaviť a dotiahnuť koleso.

    Ak sa aj uvoľnia skrutky, koleso neodpadne hneď. Podľa mňa vodič musel počuť ten rachot, čo vydáva nedotiahnuté koleso. Ak to nepočul a jazdil s tým ďalej, tak neviem, čo je to za vodiča.

    Aj keby si tie skrutky nedotiahol úplne, mal to spoznať skôr, než mu odpadne koleso. Myslím, že tam sa muselo stať niečo iné.

    Ale ak si mechanik, tak ty musíš najlepšie vedieť, ako sa správa nedotiahnuté koleso.

    peterkos2 je offline (nepripojený) peterkos2

    peterkos2
    Slabo dotiahnuté koleso sa musí skôr,či neskôr prejaviť hádzaním,búchaním. Keď sa dá dolu koleso,musí byť vidieť,že sú diskové skrutky zničené a na disku vymleté diery.Len šialenec by na tom jazdil

    doktor01 je offline (nepripojený) doktor01

    doktor01
    peterkos2 Pozri príspevok
    Slabo dotiahnuté koleso sa musí skôr,či neskôr prejaviť hádzaním,búchaním. Keď sa dá dolu koleso,musí byť vidieť,že sú diskové skrutky zničené a na disku vymleté diery.Len šialenec by na tom jazdil
    Boli skrutky na kolese uťahované momentovým kľúčom na stanovenú hodnotu? Ak nie, tak je možne uvažovať aj o zodpovednosti mechanika. Tiež je potrebné brať na zreteľ, že správne utiahnuté skrutky sa samé len tak nepovolia ani po 1000 km/10 dňoch. Je pravda, že šofér musel cítiť (skúsený vodič), že niečo nie je v poriadku aj keď neodhalil príčinu až do okamihu kým neodpadlo koleso. Kto nesie zodpovednosť? Odpovede sa budú rozchádzať. Jedny budú tvrdiť, že mechanik (následky predchádzali príčine), druhy že vodič (pred použitím vozidla si ma skontrolovať aj stav utiahnutia skrutiek -učia to už v autoškole). Keďže je problematické preukázanie nie je jednoznačne možne povedať kto je v plnej miere za daný stav zodpovedný. Zrejme to bude musieť vyriešiť kompromisné riešenie (dohoda oboch strán-obaja nesú časť zodpovednosti).

    ACCNT je offline (nepripojený) ACCNT

    ACCNT
    zatlkat, zatlkat, zatlkat ....

    asi si ho dotahoval pneumatickym skrutkovacom, co byvaju v servisoch. na tie musia mat servisy kontrolu(aspon myslim)....co takto ho znovu skusit dat otestovat? ak ho firma z dovodu setrenia nedava kontrolovat, tak mas aspon 1 vyhovorku.

    ale zda sa mi to divne. podla mna ak by si aj 1 srob slabo dotiahol, tak ostatne by to asi mohli udrzat.

    a videl si to koleso? mohlo jeho poskodenie zodpovedat situacii, ktoru majitel opisal, ked mu odpadlo?

    v kazdom pripade je zodpovedna firma-teda zakaznik to musi riesit s firmou. ako ti ale firma dokaze, ze to odpadlo koli tebe.... podla mna to dopadne tak, ze ti to zosobnia a ty sa bran ako chces.

    btw neuvazol si nad poistenim za skodu sposobenu zamestnavatelovi?

    peterkos2 je offline (nepripojený) peterkos2

    peterkos2
    doktor01 Pozri príspevok
    Boli skrutky na kolese uťahované momentovým kľúčom na stanovenú hodnotu? Ak nie, tak je možne uvažovať aj o zodpovednosti mechanika. Tiež je potrebné brať na zreteľ, že správne utiahnuté skrutky sa samé len tak nepovolia ani po 1000 km/10 dňoch. Je pravda, že šofér musel cítiť (skúsený vodič), že niečo nie je v poriadku aj keď neodhalil príčinu až do okamihu kým neodpadlo koleso. Kto nesie zodpovednosť? Odpovede sa budú rozchádzať. Jedny budú tvrdiť, že mechanik (následky predchádzali príčine), druhy že vodič (pred použitím vozidla si ma skontrolovať aj stav utiahnutia skrutiek -učia to už v autoškole). Keďže je problematické preukázanie nie je jednoznačne možne povedať kto je v plnej miere za daný stav zodpovedný. Zrejme to bude musieť vyriešiť kompromisné riešenie (dohoda oboch strán-obaja nesú časť zodpovednosti).
    Slová (skúsený vodič) by som nahradil slovami "aj debilný vodič".Odpadnutiu kolesa muselo predchádzať úplné vyskrutkovanie všetkých matíc,alebo utrhnutie diskových skrutiek

    Poradíte mi kto je za škodu zodpovedný?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.