Tati5 Ďakujem pekne za link, pozrela som to len zbežne, keďže druhý odkaz má 10 strán. Takže by som sa chcela konkrétne opýtať, ľudí ktorí s týmto majú skúsenosti, aká je účinnosť reklamy na Facebooku? Myslíte si, že je to vhodné pre reklamu výživových doplnkov na prírodnej báze? Ďakujem za všetky reakcie?
Ahoj. S reklamou na Google mám naozaj dobré skúsenosti a určite sa oplatí aj pre výživové doplnky. Je samozrejme dôležité vybrať správne slová a správne reklamné texty.
Google ale nie je jediný kvalitný zdroj reklamy. Pre eshopy je vhodná aj reklama na facebooku, či reklama cez Etarget. V týchto systémoch ju však treba zamerať produktovo (každú reklamu zamerať presne na konkrétny produkt s konkrétnym zameraním a cenou).
Čo je však najdôležitejšie, je potrebné nastaviť si meranie nákupov. Napríklad nástrojom na
analýzu návštevnosti Google Analytics.
Len tak zbežne však môžem povedať, že u priemerného (širokospektrálneho) eshopu je miera konverzie cez Google (2,5-3%), teda každý 33-tí až 40-ty preklik je nákup. U Etargetu je to cca (1 - 1,5%), čo je cca každý 75-y až 100-ý preklik. Facebooku je to podobne až lepšie.
Tieto výsledky je však možné dosiahnuť až po dlhodobom inzerovaní. Je potrebné aj na začiatku spraviť nejaký návrh kampane prispôsobený cieľovej skupine, akú plánujete osloviť, ale postupne treba sledovať, ako používatelia reagujú na kľúčové slová a na reklamy a postupne im prispôsobovať reklamy. Niekedy zistíte, že slovo o ktorom ste si mysleli, že je najlepšie vôbec neprináša nákupy. Vtedy ho treba vypnúť. Naopak iné slovo vás môže prekvapiť svojou výnosnosťou a vás tak môžu napadnúť ďalšie variácie daného slova, ktoré vám ešte viac zvýšia predajnosť. Určite sa zamyslite nad tým, či chcete všetky regióny. Možno zistíte, že používatelia z Banskobystrického kraja vám neprinášajú zisk, ale len míňajú kliknutia. Aj v Google a aj v Etargete môžete tieto kraje vypnúť. Taktiež napr. vo Facebooku je vynikajúca možnosť cieliť podľa pohlavia a veku. Ak správne nastavíte kampane (je to dosť prácne), môžete celkom presne zistiť, kto je vaša cieľovka a na ňu ešte viac cieliť reklamu. Na Facebooku sú údaje o cielení na pohlavie a vek veľmi presné, lebo vychádzajú z reálnych údajov, ktoré používatelia zadali do svojich profilov. Tu sú profily väčšinou pravdivo vyplnené. Ja som tak napr. u jedného propagovaného produktu zistil, že u mužov vo vekovej štruktúre 40-60 rokov mám mieru konverzie 2,7% (vynikajúce čísla), ale naproti tomu u mužov vo veku 18 - 20 rokov je miera konverzie 0,76%, čo je skoro 4-násobne horšie. Na všetko je však potrebné zainvestovať veľa peňazí. Ja na Google neodporúčam začať inzerovať s menším rozpočtom než €500,- na jednu produktovú radu. Každá kampaň sa totiž potrebuje zabehať a používatelia musia reklamu vidieť viac krát, kým aj nakúpia. Optimalizácia reklamy na Google, Etarget, či reklamy na Facebooku je viac než dôležitá. Toto je oblasť, kde "šetrenie" skôr zvyšuje náklady. Preto Vám odporúčam obrátiť sa na nejakú kvalitnú PPC agentúru, ktorá vám s tým pomôže. Treba si samozrejme vyberať starostlivo, aby ste našli kvalitnú firmu.
Ak by ste sa tomu chceli predsalen venovať sami, prikladám link na skromné rady ohladne
reklamy na google.