buchač
Ja Jozef
misoft
korela
Ja sa ešte vrátim k autobusom. Neviem či boli v celej republike, alebo iba u nás v mestskej doprave zavedené "búdky" do pol tela, kde sedel sprievodca a predával lístky. Bol umiestnený pr zadných dverách, prednými sa vystupovalo. Mal malý pultík.Ćlovek sa cítil bezpečne, pretože mal záruku, že nepocestuje načierno. Koľko automatov na zastávkach dnes nefunguje.
Neskôr sa zaviedol samoobslužný systém, pri kasičke boli pripevnené lístky na trhanie, a pre istotu boli na bubnoch nad motorom pri šoférovi, a pre istotu aj ten bubon na motori bol umiestnený na vyvýšenom mieste. Šofér aj tak nič nemohol fakticky skontrolovať, najviac kontrolovali nohy a pozadie žien cestujúci. Výhľad mal celý autobus. To som mala 17 - 18, nemala som sa pre čo hanbiť, ale boli to pre mňa muky. Minisukne sa nosili kratšie ako dnes, lístky sa trhali v slušnom predklone, no hrôza. Výhľad mal každý, pretože na našej zástavke mal bus obsadené iba miesta na sedenie, nestál nikto.
To bolo v celej republike. Pretože MHD patrila štátu - všade boli sprievodcovia vzadu. A ty si zaplatil, on dal lístok, ktorý cvikol......
V bratislavských električkách taktiež predávali lístky sprievodcovia ( 60 halierov ), hoci študenti a mládež rada cestovala na schodikoch a nebol problém , lavice ešte boli drevené
V Š A D E ... !
To znamená , že AJ v Blave ...pochopil , capisci ???
Je ale pravdou , že za oných čias mala Bratislava aj teraz ostatnú predpoveď počasia ...a pritom to bolo ešte menšie mesto ako teraz ...proste
blavácky syndróm - mal som nie raz česť pri služobkách ...
...a proskám pekne , to boli vtedy len akože blaváci a
východňar sa tam vyskytoval len málokde . (určite :-) )
Títo totiž buď muklovali v baniach na Ostravsku alebo dávali dokopy metro v Prahe - holt , príliš ťažká práca na " zlaté české ručičky " ...
Neviem, či provokuješ, alebo nevieš.
Batislava bola normálnym "provinčným" mestom, nič by sa nestalo, keby ním ostala podnes, až kým ju nezačali budovať aj východniari, ak to už tak veľmi chceš počuť. Stačil aby sa jeden dostal na nejaké ministerstvo, do krátkeho času bolo celé ministerstvo východniarske. Tak to prebiehalo aj v iných organizáciách. Minule si tu kritizoval našu dedinu. To vieš, keď buduje niekto mesto, ku ktorému nemá vzťah ako k rodnému mestu, tak dnes Bratislava vyzerá ako vyzerá. Buďte radi, že ste s vašimi
Košami spokojní.
A že pražské metro stavali aj slovenské fy, to by bolo ešte v poriadku. Skôr si mohol spomenúť, akou čiastkou Slovensko prispelo na výstavbu metra, nakoľko išlo o stavbu v hlavnom meste Československa. Otázka daní ti niečo dúfam hovorí a ich prerozdeľovania v štáte. Skôr si sa mohol nad tým pozastaviť.
Okrem ešte iného rozdeľovania financií až do 1989. Nuž, ale keď dorazili zástupcovia Slovenska do Prahy na jednania za slovenskú stranu ožratí ako dogy, tak Slováci v Prahe toho už moc zachraňovať nemohli a ani presadzovať. Čo navrhli a presadili, zopár ožranov počas pár hodín pochovalo. Radšej mohli priletieť cessnami, vyšlo by to Slovákov v konečnom dôsledku lacnejšie. Pretože si museli nejako tých päť hodín v aute predsa vyplniť
. Na večné zdravie obyvateľov Slovenska!!! Vypi bo naľato , nalej bo dopito, ...
Čo sa týka predpovedí počasia, tie si síce nepamätám, ale si neobjektívny. Každý vie, aké sa vyskytujú meteorologické rozdiely medzi východom a západom. Prvý raz som išla akurát IL 18 a posledný raz do Košov, nad Muránskou planinou sme si mysleli že padneme dolu, keď sme vystúpili, myslela som si, že sme v trópoch a nie na Slovensku. Slnečno, teplo a vysoká vlhkosť.
Čo to máš za komplex blavácky, je to nespisovné, ale aj určitý zbytok Čiech má problém s Pražanmi. Ešte väčší ako u nás.
Oprav si po sebe gramatické chyby, ak sa ty už znižuješ po mne opravovať preklepy. To už pridávam iba taký detail.