Zavrieť

Porady

Pomer návštev a nákupov na e-shope.

Sledujete niekto pomer unikátnych návšetev k nákupom na vašom e-shope?

Kolko percent návštevníkov na e-shopoch skutočne realizuje nákup?
Usporiadat
dragan.michal dragan.michal

dragan.michal je offline (nepripojený) dragan.michal

neviem či Ti tu niekto povie odpoveď, nakoľko každý vie kto aký ma eshop.

Ale vo všeobecnosti záleží:
  • aký máš tovar
  • odkiaľ prišiel nástevník (google- rozhodnutý, alebo len tak sufruje?)
  • ako máš vyriešešený košík?
množstvo ľudí vloží tovar do košíka ale nedokončí nákup, lebo sa:
  • musí zaregistrovať
  • až potom sa dozvie cenu dopravy a zdá sa mu vysoká
  • alebo ho odradí niečo iné


atd.

Takže, môžeš mať 2 konkurenčné eshopy, ale jeden bude mať lepšie a druhý horšie.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Mna zaujima akysi hruby priemer. Je samozrejme, ze e-shopy by sme mohli delit to viacerych kategorii, nie len podla zamerania ale aj podla nakupnych podmieniok, ako pises. Napriklad u nas je registracia povinna, no cenu dopravy si mozu pozriet v podmienkach aj pred registraciou.

Skuste sem hodit nejake cisla, ci sa dopracujeme k nejakemu priemeru.
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
toto by ma zaujimalo tiez, ale ono to fakt zalezi od strasne vela veci,... tak teda zacnem ja z 1000 navstev je 20 objednavok... od noveho roku sa chystam viacej cielit, ale predpokladam ze to bude zase nakladnejsie no ved uvidime treba skusit. ... inak misomiso ked sa pytas, tak daj aj svoje cisla
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Bezi nam to len par dni, tak som to este presne neratal, samozrejme, ze to zverejnim, len este cakam na viac reakcii.
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
aha,.. som myslel ze to mas uz dlhodobejsie mozes do posty poslat link
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Tie nase udaje aj tak nemusie byt velmi relevantne, my to mame iba v anglictine a neorientujeme sa na domaci trh vobec. No napriek tomu ma tato tema zacala zaujimat, celkom zaujimave by bolo mozno aj statisticke porovnanie takejto priemernej "uspesnoti" e-shopov s uspesnostou kammennych obchodov (lebo aj tam nie kazdy nakupi, kto vojde dnu - snad s vynimkou supermarketov).
0 0
camozzi camozzi

camozzi je offline (nepripojený) camozzi

Kdesi som zachytil informaciu, ze zo 100 navstevnikov by mala byt jedna objednavka. Je to si sice velmi zaskatulkovane, ale nie az take nerealne. To by chcelo spravit kategorie, napr. parfumy, auto, knihy... a podla toho spravit statistiku. Ak to vsetko spriemerujes, tak to bude mat podstatne nizsiu vypovednu hodnotu.
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
to som aj ja zachytil ze zo 100 .. priemer 1 objednavka,... lenze ono to asi nepojde zovseobcenit pretoze tych odlisnosti medzi shopmi je vela,... to by sa museli porovnovat rovnake shopy,... a potom este naklady na prichod navstevnika.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Pravdu povediac, dost ma prekvapila takato vseobecne nizka efektivita e-shopov. Ja som sa nejako naivne domnieval, ze snad kazdy piaty, ktory pride, aj nakupi - najma, ak tam smeruje s informaciou, co e-shop ponuka.
0 0
dragan.michal dragan.michal

dragan.michal je offline (nepripojený) dragan.michal

misomiso Pozri príspevok
Pravdu povediac, dost ma prekvapila takato vseobecne nizka efektivita e-shopov. Ja som sa nejako naivne domnieval, ze snad kazdy piaty, ktory pride, aj nakupi - najma, ak tam smeruje s informaciou, co e-shop ponuka.
To je to čo som písal, hneď v prvom príspevku.

Príklad:
1.
Ak odchytíš nášetvníka cez google, ktorý hľadá konkrétny produkt, príde k Tebe na web stránku kde ho čaká landing page, ktorá súvisí s daným produktom a máš analyticky vyladený košík tak môže byť úspešná objednávka aj každá druhá návšteva.
- treba zas rozlišovať či prišiel na všeobecný výraz alebo long tail

2. emailing externe - rozpošleš email cez nejakú službu. nevieš o náštevníkoch nič, tak môžeš mať aj nulovú koverziu s 10tisíc emailov. Raz som skúšal na jednome shope nemenovanú službu a s 10k emailov ani jedna objenávka.

3. emailing interne - rozposielaš emailign ľudom, ktorí u Teba nakúpili. Napríklad Amazon, to má dobre premakané. Ak si kúpiš napr. Kindle, tak Ti potom príde newsletter s ponukou na kúpu ebooku. Ak si kupuješ napríklad ebooky s oblasti reklamy, tak Ti ponúkne v emaile len knihy z danej oblasti. Tam môžeš mať kľudne + objednávku z 10.

Takže naozaj sa to nedá nejak porovnávať. Máš rozdiel ak predávaše tovar za 1 euro alebo za 1000 eur. Taktiež odkiaľ prišli náštevníci, aké máš meno (ľudia radšej nakupujú u zavedených značiek), aký máš košík atd. Takže môžeš mať kľudne 2 rovnaké eshopy, ktoré majú rovnaké ceny, ale jeden získavá náštevníkov napriklad cez PPC a druhý cez bannery a budú ma rozdielne konverzie.

Namiesto konverzie by som sa skôr zameral v prípade tohoto prieskumu, akú cenu vynaložíš na jedného zákazníka, ktorý nakúpi.

Našiel som dorbý článok o tom. Dúfam, že to nikto nezmaže. http://polgari.sk/blog/lievikova-struktura-eshopov/
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

misomiso Pozri príspevok
Pravdu povediac, dost ma prekvapila takato vseobecne nizka efektivita e-shopov. Ja som sa nejako naivne domnieval, ze snad kazdy piaty, ktory pride, aj nakupi - najma, ak tam smeruje s informaciou, co e-shop ponuka.
misomiso a ty vzdy, ked vstúpiš do nejakého eshopu aj nakúpiš? Teda, každý piaty raz? Ja sama zdaleka nie. Aj ked tam idem pozriet presne to, čo tam je.

mmch, ja vlastne neviem ani relevantne takúto štatistiku vyhodnotiť - je veľa ľudí, čo si objednaju raz cez eshop a potom Ďalšie objednávky už telefonujú, píšu maily. Alebo mi píšu aj priamo listy. Alebo dokonca sms spravy. Z mne neznámych dôvodov niektorí ľudia pozerajú internet a zároveň mi telefonujú, a objednávajú - neklikajú cez web.
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Zatial nevynakladam ziedne peniaze, chodia z nasej stranky ale v buducnosti planujem niecim podkurit.

Co to znamena analyticky vyladeny kosik?
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

Dáša_ Pozri príspevok
misomiso a ty vzdy, ked vstúpiš do nejakého eshopu aj nakúpiš? Teda, každý piaty raz? Ja sama zdaleka nie. Aj ked tam idem pozriet presne to, čo tam je.

mmch, ja vlastne neviem ani relevantne takúto štatistiku vyhodnotiť - je veľa ľudí, čo si objednaju raz cez eshop a potom Ďalšie objednávky už telefonujú, píšu maily. Alebo mi píšu aj priamo listy. Alebo dokonca sms spravy. Z mne neznámych dôvodov niektorí ľudia pozerajú internet a zároveň mi telefonujú, a objednávajú - neklikajú cez web.
To su ti, ktori simuluju pripravovane hlasove ovladanie pocitaca.

Ja naozaj minimalne kazdu piatu navstevu aj nakupim, nie ze by som nejako casto nakupoval, ale surfovanie po obchodoch nie je moje hobby. Podobne sa spravam aj v kamennych obchodoch. Idem do obchodu iba vtedy, ak nieco potrebujem a to aj zvycajne kupim, ak to tam najdem.
0 0
dragan.michal dragan.michal

dragan.michal je offline (nepripojený) dragan.michal

misomiso Pozri príspevok
Zatial nevynakladam ziedne peniaze, chodia z nasej stranky ale v buducnosti planujem niecim podkurit.

Co to znamena analyticky vyladeny kosik?
To máš to, že si nastavíš ciele a zistíš kde užívatelia v košíku končia. Lebo niekedy si do košíka vložia produkt, ale niečo ich v procese objednávky odradí a nenakúpia. ďalšou vecou sú mnohé zbytočnosti, ktoré sa užívateľom nechce vyplňovať. Alebo sa môže stať, že sa treba zaregistrovať, alebo ako v jednom eshope:

1. vybereš produkt a vložíš do košíka (cenu za poštovné a balné nevidíš)
2. vybereš si či registrovaný alebo nakúpiš bez registrácie
3. prihlásiš sa, alebo vyplníš svoje údaje
4. vyplníš adresu, spôsob doručenie atd
5. až tu sa dozvieš cenu za poštovné a balné
6. potvrdíš objednávku a tá je odoslaná.

Ja som minule chcel takto nakúpiť tovar za cca 15 eur. A až v 5 kroku som zistil, že treba zaplatiť aj poštovné a balné 12 eur. Tak som to hneď zavrel a skončil objednávku. Keby som vedel o tomto poštovnom skôr, tak celý ten proces neabsolvujem.


Ďalej veľkosť tlačidiel, či sú dosť veľké, či ich užívatelia vidia (to môžeš otestovať cez heatmapy) a ďalšie veci si môžeš nastaviť cez Google Analytics. niekedy naozaj stačí zväčšiť tlačidlá, alebo ubrať pár políčiek z formuláru a úspešnosť môže stúpnuť o xx %.
0 0
padro padro

padro je offline (nepripojený) padro

majitel eshopu s autodoplnkami, ktorý začal od nuly a verí že "trpezlivosť ruže prináša" ...viac
ja naprilkad dnes pozriem nejaky shop a mozno az o rok alebo aj dva tam nakupim toto sa mi stalo uz niekolko krat. Takze ak ti ludia nekupia hned je mozne ze kupia aj o rok
0 0
Stefan2005 Stefan2005

Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

!
misomiso Pozri príspevok
Pravdu povediac, dost ma prekvapila takato vseobecne nizka efektivita e-shopov. Ja som sa nejako naivne domnieval, ze snad kazdy piaty, ktory pride, aj nakupi - najma, ak tam smeruje s informaciou, co e-shop ponuka.
Mna ani neprekvapuje.
Sú rôzne spôsoby nákupu v e-shopoch. Niekto má svoj e-shop a v ňom realizuje prevažnú väčšinu svojich nákupov. Ale veľa ľudí (aj ja sám), ak sa rozhodnem pre e-nákup, tak dám vyhľadať daný konkrétny tovar a vyhodí mi 15-30 linkov, zoradených podľa ceny daného produktu. A je pravdepodobné, že navštívim polovicu z nich (u kamenného obchodu je to nemysliteľné a neefektívne obísť všetky) a až potom (po zvážení ceny, rýchlosti vybavenie, a pod.) si vyberiem tovar.
0 0
convict convict

convict je offline (nepripojený) convict

Detailista
misomiso Pozri príspevok
Pravdu povediac, dost ma prekvapila takato vseobecne nizka efektivita e-shopov. Ja som sa nejako naivne domnieval, ze snad kazdy piaty, ktory pride, aj nakupi - najma, ak tam smeruje s informaciou, co e-shop ponuka.
Mozno kameninovy obchod. Ked budes mas specializovany shop a konkurencia bude mala tak sa tomu priblizis. Konkurencia je to co brani mat konverziu 5:1 a na navstevu Tvojho obchodu sa clovek nemusi obliect a cestovat. A to z tych 100 navstev je 50 novych :-)

Dnes cloveka zaujima v prvom rade cena za aku dostane tovar aj s dovozom a cas. Malickosti zohravaju velku rolu. Lojalita zakaznika je vrtkava.
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
misomiso Pozri príspevok
Pravdu povediac, dost ma prekvapila takato vseobecne nizka efektivita e-shopov. Ja som sa nejako naivne domnieval, ze snad kazdy piaty, ktory pride, aj nakupi - najma, ak tam smeruje s informaciou, co e-shop ponuka.
vitaj v realite
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

No mozno je problem aj trocha v tom, ze sa musia registrovat, ale bohuzial inak to nejde, ak mame jediny sposob platby Paypal. Neviem, ako by to bolo, ak by sme umoznovali platit aj kreditnou kartou cez banku, mozno aj tam by bola nutna registracia.
0 0
convict convict

convict je offline (nepripojený) convict

Detailista
Stefan2005 Pozri príspevok
Mna ani neprekvapuje.
Sú rôzne spôsoby nákupu v e-shopoch. Niekto má svoj e-shop a v ňom realizuje prevažnú väčšinu svojich nákupov. Ale veľa ľudí (aj ja sám), ak sa rozhodnem pre e-nákup, tak dám vyhľadať daný konkrétny tovar a vyhodí mi 15-30 linkov, zoradených podľa ceny daného produktu. A je pravdepodobné, že navštívim polovicu z nich (u kamenného obchodu je to nemysliteľné a neefektívne obísť všetky) a až potom (po zvážení ceny, rýchlosti vybavenie, a pod.) si vyberiem tovar.
A este netreba zabudnut ze ak clovek naozaj chce tovar kupit (hlavne nemalej hodnoty) ide si ho pred tym pozriet do kamenaku kde ho urcite nekupi koli cene :-)
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať