Ja už niekoľko rokov sledujem určitých ľudí,čo podnikajú tak,že začali takmer "z ničoho", teda určitý kapital museli mať
aspoň ten základný /niekoĺko desaťtisíc SKK na tovar/
a odpozoroval som nasledovné pravidlá:
1., je treba ponuknuť niečo po čom je DOPYT v tej lokalite kde chcem podnikať
napr. na dedine a v menších mestečkach asi nebude dopyt po nejakom kozmetickom salóne , skor sa tam uživí
predaj krmnej zmesky pre zvieratá
na druhej strane otvárať obchod s farmárskymi potrebami niekde v centre veĺkého mesta tiež nemá veĺkú šancu na uspech
2.treba odpozorovať NAKUPNÉ ZVYKY obyvateĺstva,ľudia budú stále chcieť nakupovať v tzv.kamenných obchodoch a tovar
vidieť na vlastné oči,vyskušať ho prip. ohmatať,
v e-shopoch budú nakupovať len určité špecifické tovary o ktorých si dopredu vedia zistiť ich kvalitu a vedia ,že nakupom cez internet ušetria podstatnú sumu /typický priklad- pneumatiky/
Teda LOKALITA kde bude umiestnený tento kamenný obchod či prevádzka služieb je veĺmi podstatná pre uspech v podnikaní
najidealnejšie je umiestnenie tam,kde sa počas celého dňa "premelie" čo najviac ľudí,teda v blizkosti polikliniky, autobusovej stanice a p. , otvárať prevádzku niekde na sidlisku na periferii,kde všetci ĺudia rano odchádzajú a večer prichádzaju a cez deň tam prebehne len poštárka a smetiari ,je istá a priama cesta ku skrachovaniu !
Tiež najidealnejšia lokalita na drobné podnikanie v maloobchode sú provinčné mestečka veĺkosti okolo 10 000 obyvateľov,vzdialené od veľkých okresných,či krajských miest okolo 60-80 km
strategia podnikateĺa v takomto mestečku bude postavená na tom,že stale tu bude istá klientela zákazníkov,ktorí su viac menej nutení nakupovať v tomto mestečku,lebo nemajú prostriedky ani sposob a možno ani chuť vypraviť sa na celý deń za nákupmi do veĺkých miest.
Na tejto strategii postavili svoj uspech istí podnikatelia z nábytkom.
3.rešpektovať miestnú konkurenciu
/dohodnuť sa z nimi na cenách,zmyslom je mať pokoj od nekonečného bonzovania,
nastrčených kontrol od všetkých možných uradov a inštitucii/
4.inovovať a rozširovať svoje podnikanie/to musí byť trvalý cieľ každého podnikateľa/