Zavrieť

Porady

opäť smernice

Prosím vás kto mi môže zaslať smernice-prevádzkový poriadok pri spúšťaní prevádzky používajúcej farby - pre RUVZ t.j.regionalny úrad verejneho zdravotnictva
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    kaktusy je offline (nepripojený) kaktusy

    kaktusy
    Ninna
    Prosím vás kto mi môže zaslať smernice-prevádzkový poriadok pri spúšťaní prevádzky používajúcej farby - pre RUVZ t.j.regionalny úrad verejneho zdravotnictva
    Názov firmy
    (adresa, IČO)


    Názov vnútropodnikovej smernice
    Prevádzkový predpis k školeniam o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci, zácvik a preskúšanie
    Prílohy

    Číslo smernice

    Rozsah platnosti


    Za správnosť smernice zodpovedá


    Za dodržiavanie smernice zodpovedá


    Platnosť smernice pre obdobie


    Schválil




    Druhy školení
    1. Vstupné školenie
    2. Školenie na pracovisku
    3. Zácvik
    4. Periodické – opakované školenie
    5. Mimoriadne školenie
    6. Školenie vedúcich zamestnancov

    Článok I
    Vstupné školenie
    Úlohou vstupného školenia je oboznámiť nových zamestnancov so základnými predpismi o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a s vnútornými prevádzkovými predpismi zamestnávateľa, ktoré upravujú oblasť BOZP.
    a) Školenie musia absolvovať:
    - všetci novoprijatí zamestnanci, aj zamestnanci prijatí len na dobu určitú a brigádnici,
    - žiaci a študenti pri praktickom vyučovaní,
    - zamestnanci iných organizácií, ktorí budú vykonávať pracovnú činnosť v priestoroch organizácie.
    b) Termín školenia
    - pri uzavretí pracovného pomeru, pred nástupom na pracovisko.
    c) Školenie vykoná
    - poverený zamestnanec podľa vypracovanej osnovy.
    d) Doklad o školení
    O vykonanom školení vypracuje poverený zamestnanec – školiteľ doklad, ktorý musí byť uložený pre kontrolné orgány u vedúceho pracovníka alebo povereného zamestnanca.

    Článok II
    Školenie na pracovisku
    Úlohou školenia na pracovisku je získanie vedomostí o konkrétnych podmienkach BOZP na pracovisku, ktoré sú nutné pre bezpečný výkon práce.
    a) Školenie musia absolvovať:
    - všetci novoprijatí zamestnanci prichádzajúci po vstupnom školení na pracovisko,
    - zamestnanci, ktorí boli preložení na iné pracovisko,
    - zamestnanci iných zamestnávateľov, ktorí budú plniť na pracovisku svoje pracovné úlohy,
    - žiaci a študenti pri praktickom vyučovaní.
    b) Termín školenia
    - pred zahájením práce na pracovisku.
    c) Školenie vykoná
    - priamy nadriadený vedúci pracovník podľa vypracovanej osnovy.
    Na záver vhodnou formou overí vedomosti pracovníka, či školenie pochopil.
    d) Doklad o vykonanom školení
    Účasť na školení a výsledku overení vedomostí sa zaznamenajú vhodnou formou (zápisom, osvedčením, prezenčná listina s osnovou a protokolom o preskúšaní) a priložia sa do dokumentácie BOZP.
    Na pracoviskách a pri činnosti, kde výskyt pracovných rizík je minimálny (napr. administratívna činnosť, malé prevádzky atď.) je možné vstupné školenie spojiť so školením na pracovisku.

    Článok III
    Zácvik
    Po školení na pracovisku pokračuje zácvik v dĺžke, ktorú určí zamestnávateľ podľa druhu vykonávanej práce. Pokiaľ zamestnanec spĺňa kvalifikačné predpoklady, je možné dobu trvania zácviku primerane skrátiť. Po dobu trvania zácviku vykonáva zamestnanec prácu pod dohľadom zamestnávateľom určených skúsených zamestnancov. Po skončení zácviku nadriadený vedúci zamestnanec vykoná vyhodnotenie. Výsledok overenia znalostí zaznamená do materiálov zamestnanca o BOZP. V závere vyhodnotenie potvrdí svojím podpisom a podpisom zacvičovaného zamestnanca.

    Článok IV
    Periodické – opakované školenie
    Úlohou periodického – opakovaného školenia je udržovať a dopĺňať novými predpismi vedomosti zamestnancov v oblasti BOZP.
    a) Školenie musia absolvovať
    - všetci zamestnanci,
    b) Termín školenia
    - 1 x za rok.
    c) Školenie vykoná
    - technik, lektor BOZP.
    d) Doklad o vykonanom školení
    Účasť na školení a overenie vedomosti sa zaznamená vhodným spôsobom (zápisnica, zápis atď.) a priloží sa do dokumentácie BOZP.

    Článok V
    Mimoriadne školenie
    Úlohou mimoriadneho školenia je operatívnosť reagovania na okamžitý stav a zmeny v BOZP na pracovisku.
    Vykonáva sa:
    1. pri zmene bezpečnostných predpisov,
    2. pri zavádzaní nových technológii a nových výrobných procesov,
    3. pri náraste úrazovosti, pri výskyte smrteľného alebo ťažkého pracovného úrazu,
    4. pri hrubom alebo opakovanom porušení predpisov BOZP,
    5. individuálne školenie zamestnanca po pracovnom úraze.

    a) Školenie musia absolvovať
    - zamestnanci, na ktorých sa jednotlivé druhy školenia vzťahujú.
    b) Termín školenia
    - vždy keď nastane na pracovisku alebo pre zamestnanca situácia podľa bodu 1 až 5.
    c) Školenie vykoná
    - nadriadený vedúci zamestnanec alebo poverený pracovník.
    d) Osnovu školenia
    - vypracuje školiteľ individuálne pri každom školení.
    e) Doklad o vykonanom školení
    Účasť na školení a výsledku overenia vedomostí sa zaznamená vhodným spôsobom a pripojí k dokumentácii o BOZP.

    Článok VI
    Školenia vedúcich zamestnancov
    Úlohou školenia vedúcich zamestnancov na všetkých stupňoch riadenia je zabezpečiť ich vedomosti BOZP v oblastiach, ktoré riadia a za ktoré zodpovedajú.
    a) Školenie musia absolvovať
    - všetci vedúci zamestnanci na všetkých stupňoch riadenia.
    b) Termín školenia a overenia vedomostí
    - 1x za 2 roky od nástupu do funkcie.
    c) Školenie vykoná:
    - odborne spôsobilý zamestnanec podľa vypracovanej osnovy,
    - školenie môže byť zabezpečené dodávateľskou organizáciou, ktorá poskytuje tieto služby.
    d) Overenie vedomostí vyškolených vedúcich pracovníkov
    Na záver vykoná preukázateľné overenie vedomostí vyškolených vedúcich pracovníkov formou:
    - ústna skúška
    - písomná skúška,
    - test.
    Skúška sa vykonáva pred skušobnou komisiou.
    Na základe preukázateľného výsledku vydá lektor bezpečnosti práce alebo iná kvalifikovaná osoba osvedčenie pre vedúceho pracovníka, ktoré mu bude platiť dva roky. Osvedčenie sa priloží k dokumentácii BOZP.







    Dátum a podpis štatutárneho zástupcu: .................................................. ......................





    pomôže? Sú tam ešte iné, napíš

    kaktusy je offline (nepripojený) kaktusy

    kaktusy
    Názov firmy
    (adresa, IČO)


    Názov vnútropodnikovej smernice
    Smernica na poskytovanie osobných ochranných pracovných prostriedkov
    Prílohy

    Číslo smernice

    Rozsah platnosti


    Za správnosť smernice zodpovedá


    Za dodržiavanie smernice zodpovedá


    Platnosť smernice pre obdobie


    Schválil




    Komentár:
    Organizácie, fyzické, právnické osoby (ďalej firma), ktoré zamestnávajú osoby, sú povinné v zmysle Zákonníka práce poskytovať pracovníkom, osobám ktoré pracujú alebo sa pohybujú s vedomím vedenia firmy v objekte a u ktorých to vyžaduje ochrana ich života a zdravia alebo ochrana života a zdravia občanov podľa pracovnoprávnych predpisov na bezplatné používanie potrebné ochranné pracovné prostriedky, umývacie čistiace a dezinfekčné prostriedky, prípadne aj ochranné nápoje a špecifické účinné doplnky stravy pracovníkom v prostredí, v ktorom odev alebo obuv podlieha pri práci mimoriadnemu opotrebeniu alebo znečisteniu poskytuje organizácia ako osobné ochranné pracovné prostriedky (ďalej OOPP), tak aj pracovný odev alebo obuv.
    Firma je povinná udržiavať OOPP v používateľnom stave, kontrolovať ich používanie a zabezpečovať riadne hospodárenie s nimi.
    Nariadenie vlády SR č. 504/2002 Z.z o podmienkach poskytovania OOPP upravuje manipuláiu s OOPP.

    Článok I
    Prideľovanie OOPP
    1. Aké osobné ochranné pracovné prostriedky budú pracovníkom pridelené rozhoduje analýza rizík možných pracovných úrazov podľa vykonávanej pracovnej profesie a z toho vyplývajúceho interného regulatívu alebo zoznamu prideľovania OOPP firmy, pričom možno poskytovať len také prostriedky, ktoré boli certifikované v zmysle § 24 zákona č. 30/1968 Zb. o štátnom skúšobníctve.
    2. Ochranné prostriedky poskytuje firma vtedy, keď nebezpečenstvo nemožno vylúčiť alebo obmedziť technickými prostriedkami, prostriedkami kolektívnej ochrany, ani metódami a formami organizácie práce.
    3. Firma alebo organizácia je povinná vymeniť poškodený (neúmyselne) osobný ochranný pracovný prostriedok pracovníkovi na požiadanie, aj keď to bolo aj skôr, ako končí jeho životnosť.

    Článok II
    Zásady používania OOPP
    Zásady:
    a) ochranné prostriedky poskytujú účinnú ochranu proti nebezpečenstvám,
    b) zodpovedajú podmienkam práce a pracovného prostredia,
    c) vyhovujú ergonomickým požiadavkám, zdravotnému stavu a telesným rozmerom zamestnanca,
    d) sú zdravotne nezávadné a prístupné zamestnancovi.

    Tam, kde prítomnosť viacerých nebezpečenstiev vyžaduje, aby zamestnanec používal súčasne viac druhov ochranných prostriedkov, musia sa OOPP dať navzájom kombinovať tak, aby boli proti týmto nebezpečenstvám účinné.

    Zamestnávateľ–firma je povinný vybaviť zamestnancov (pracovníkov i brigádnikov) takými ochrannými prostriedkami, aby ich chránil pred nebezpečenstvami, pred ktorými ich používanie chráni a súčasne ich poučí o správnom používaní týchto ochranných prostriedkov (najmä pri vstupných a periodických školeniach BOZP so zápisom s podpismi).

    Ochranné prostriedky sa používajú určeným spôsobom (viď návod výrobcu) a na určené účely po celý čas trvania nebezpečenstva. Po skončení práce ich pracovníci očistia a odložia na určené miesto. Poškodené OOPP sú povinní pracovníci ihneď vrátiť vedúcemu pracoviska (prípadne určenej osobe), ktorá zabezpečí ich výmenu, opravu. Poškodené, nepredpísané, znečistené OOPP je zakázané používať.

    Článok III
    Hodnotenie nebezpečenstva
    1. Hodnotenie nebezpečenstiev je vypracované menovanou komisiou firmy, ktorej členom musí byť technik BOZP-TZ (pracovník bezpečnostnej technickej služby podľa § 12 zákona NR SR č. 330/1996 Z.z.) a obsahuje:
    a) analýzu nebezpečenstiev každej práce (pracoviska), ako aj určenie tých, ktoré nemožno vylúčiť, obmedziť a ktoré môžu ohroziť život a zdravie pracovníka,
    b) charakteristiku vlastnosti, ktoré musia mať ochranné prostriedky, aby boli účinné proti nebezpečenstvám určeným podľa bodu 1 ods. a,
    c) hodnotenie, či ochranné prostriedky, ktoré budú zamestnancom (pracovníkom) poskytovať spĺňajú požiadavky uvedené v bodoch čl. I. ods.3 a čl. II..
    2. Na základe závažnosti nebezpečenstva, dĺžky pôsobenia, charakteru príslušného ochranného prostriedku sa určujú firmou podmienky a doba ich používania.
    Po zmene technológie zavedení nových pracovných činností je povinnosťou každej firmy pred započatím práce zhodnotiť nebezpečenstvá, zmeny pracovných podmienok a určiť vhodné ochranné prostriedky.
    3. Za poskytovanie, kontrolu používania predpísaných OOPP zodpovedá zamestnávateľ prostredníctvom vedúceho príslušného pracoviska.
    Kontrolu používania predpísaných OOPP vykonáva technik BOZP, orgány štátneho odborného dozoru (IBP), Štátny zdravotný ústav (hygienik) a poisťovňa.
    Povinnosťou každého pracovníka je používať podľa požiadaviek výrobcu, zamestnávateľa trvalo predpísané ochranné pracovné prostriedky, odevy, obuv a zariadenia kolektívnej ochrany.

    Článok IV
    Účinnosť
    Platnosť týchto smerníc OOPP nadobúda dňom podpísania. Doplnky možno realizovať len so súhlasom technika BOZP a štatutárneho zástupcu organizácie.







    Dátum a podpis štatutárneho zástupcu: .................................................. ......................

    Ninna je offline (nepripojený) Ninna

    Ninna
    Je to super konečne niekto reagoval!Čakala som na príspevok netrpezlivo.
    Ste super.Ďakujem.Ďakujem.Ďakujem

    Ninna je offline (nepripojený) Ninna

    Ninna
    Prečítala som si obidve smernice.Sú nádherne spracované. Takže až som to pochopila správne mám si tieto smernice pripraviť ku príchodu regionálneho hygienika. Ešte u nás nebol, ale dostali sme avízo, že k odsúhlasenie prevádzky treba niečo také mať. Kto má už skúsenosť poraďte.

    A ešte prosba pridajte niekto tieto smernice k dokumentom nech pomôžu aj iným. Ja sa tu ešte veľmi nevyznám

    Ibaka je offline (nepripojený) Ibaka

    pán v najlepších rokoch Ibaka
    Ninna pripájam Ti Prevádzkový poriadok a Posudok o riziku. Vzor mi ochotne poskytli na hygiene. Musíš si to upraviť, lebo toto je pre striekáreň farieb. Udaje do nich musíš čerpať z bezpečnostných listov farieb (alebo iných chemikálií) ktoré máš v predajni

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.