Zavrieť

Porady

úhrada faktúry v hotovosti a príjmový doklad

Zdravím všetkých,

prosím vás o radu. Vystavil som faktúru s tým, že mi ju dotyčný zaplatí bankovým prevodom. Avšak potom ten človek prišiel a chce to zaplatiť v hotovosti.

Ako mám v tomto prípade postupovať? (som úplny nováčik)
Mám mu vystaviť príjmový doklad, kde účel platby uvediem číslo tej faktúry a tiež mu mám opečiatkovať a podpísať tú faktúru? Teda dám mu aj podpísanú FA a aj príjmový doklad? alebo nejako inak?

vďaka
Usporiadat
Ľaľa Ľaľa

Ľaľa je offline (nepripojený) Ľaľa

Ak si odberateľovi neposlal faktúru poštou (o čom by si mal zápis v knihe odoslanej pošty), tak mu ju daj osobne, nech ti podpíše prevzatie faktúry, vystav mu príjmový pokladničný doklad, kde uvedieš od koho si hotovosť prijal a číslo faktúry t.j. variabilný symbol.
0 0
ladyrs ladyrs

ladyrs je offline (nepripojený) ladyrs

Miamia Pozri príspevok
Zdravím všetkých,

prosím vás o radu. Vystavil som faktúru s tým, že mi ju dotyčný zaplatí bankovým prevodom. Avšak potom ten človek prišiel a chce to zaplatiť v hotovosti.

Ako mám v tomto prípade postupovať? (som úplny nováčik)
Mám mu vystaviť príjmový doklad, kde účel platby uvediem číslo tej faktúry a tiež mu mám opečiatkovať a podpísať tú faktúru? Teda dám mu aj podpísanú FA a aj príjmový doklad? alebo nejako inak?

vďaka
Keď si Fa vystavoval, tak si to neposlal odberateľovi ? Ak Fa už má, tak mu daj len PPD,so všetkými náležitosťami. A ak si z akéhokoľvek dôvodu ešte Fa neposlal, tak mu ju daj.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
1) už si niekedy vystavil PPD k faktúre?
2) čo je predmetom fakturácie?
Pýtam sa preto, či nie je povinnosť zakúpiť ERP.
3 0
Miamia Miamia

Miamia je offline (nepripojený) Miamia

ďakujem za odpovede.

to rozalka: 1.) ešte nikdy
2.) predmetom su počítačové služby

v podstate za tieto služby vždy vystavím Fa (bez podpisu a pečiatky), takto to pošlem klientovi emailom a keď uhradí čiastku, tak opečiatkujem a podpíšem Fa a pošlem mu ju opäť emailom (alebo dám osobne).

Teraz sa mi ale stalo, že som nepodpísanú a neopečiatkovanú Fa poslal emailom, následne som sa ale stretol s človekom a chce mi to zaplatiť v hotovosti. Asi by som mu teda mal podpísať a opečiatkovať Fa a dať mu ju pri platbe v hotovosti spolu s príjm.dokladom. Chcem si tu ale overiť, či je môj postup správny. Bude to takto ok?


Ešte jednu vec by som sa rád opýtal? Ľaľa spomína, že by sa mi mal ten človek pri prevzatí faktúry podpísať - toto je pre mňa tiež niečo nové. Kam sa má podpísať? To vždy keď dám niekomu faktúru osobne, tak by sa mi mal niekam podpísať? sorry za pre vás iste banálne otázky..a vďaka za trpezlivosť pri odpovediach.
0 0
ladyrs ladyrs

ladyrs je offline (nepripojený) ladyrs

aha,tak preto sme to nejako nepochopili,lebo faktúry posielaš mailom a neorazítkované,resp nepodpísané...... pri osobnom doručení faktúr si zvykneme dávať potvrdzovať prevzatie faktúry,preto bolo v tom skoršom príspevku spomínané,že klientovi máš dať podpísať faktúru.... inak ten tvoj postup mi vypadá trošku nezvyčajné,lebo faktúru za dodanie alebo službu zasielame hneď po vystavení podpísanú a opečiatkovanú..... k el. pokladnici sa neviem vyjadriť,určite ti niekto poradí
0 0
Miamia Miamia

Miamia je offline (nepripojený) Miamia

ladyrs, tú nepodpísanú Fa má klient hlavne kvôli tomu, aby vedel kam zaslať peniaze a do kedy (odteraz bude asi lepšie, keď to prvotné zaslanie nebudem pomenovávať faktúra, ale povedzme objednávka - zatiaľ to boli všetko ľudia, s ktorými sa osobne poznám, takže nebol problém).

prosím, a kam sa mi má podpísať ten človek čo prijal tú faktúru? ja som sa nikomu nikdy nepodpisoval, preto sa trochu čudujem a teda neviem, či na to slúži nejaká "kniha"?

čo sa elek.pokladne týka, pre tento typ podnikania ju nepotrebujem.
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Ty vedieš podvojné účtovníctvo?
0 0
Miamia Miamia

Miamia je offline (nepripojený) Miamia

marjankaj Pozri príspevok
Ty vedieš podvojné účtovníctvo?
áno (s.r.o.)
0 0
ladyrs ladyrs

ladyrs je offline (nepripojený) ladyrs

neviem teda z toho,čo si nám tu napísal,že prečo to robíš tak komplikovane....
1/ ak tie peniaze požaduješ ako záloha,pred dodaním služby alebo tovaru, potom by to mala byť záloha, tým pádom hovoríme o zálohovej faktúre
2/ ak fakturuješ po dodaní,tak stačí zaslať faktúru raz,a to hneď s všetkými náležitosťami,vrátane tvojej pečiatky a podpisu, potom už len čakáš na úhradu, a je to jedno či cez banku alebo peniaze príjmeš cez pokladňu.
dať podpísať klientovi prebratie faktúry bolo doporučené len z toho dôvodu,ak by nastali problémy s platením a následným vymáhaním.
čo sa týka príjmového pokladničného dokladu, to sme ti už myslím napísali,ale zopakujem to....... ak vedieš pokladňu,vystavíš PPD,kde uvedieš č.Fa za ktorú ti zaplatili,podpíšeš ho, ostatné veci klasika..... a k tomu tvojmu PPD môže ti dať odberateľ svoj VPD....
si účtovník alebo majiteľ firmy ?
1 0
ladyrs ladyrs

ladyrs je offline (nepripojený) ladyrs

ešte dodávam,že ty nevystavuješ objednávku,však ty si dodávateľ v tomto prípade.......
0 0
Miamia Miamia

Miamia je offline (nepripojený) Miamia

ladyrs, veľmi pekne ďakujem za poradenie. som majiteľ firmy.

čo sa tej objednávky týka, spomenul som ju preto, lebo som sa s tým stretol napr. u spoločnosti, kde sme si kupovali webhosting: Na ich stránke som si naklikal čo chcem, potom mi prišla na mejl objednávka s VS, č.účtu, následne som to zaplatil a až potom mi poslali emailom opečiatkovanú a podpísanú Fa, ktorú som si vytlačil a založil. Myslím si, že toto je elegantné a zároveň nenákladné riešenie - teda pokiaľ je to legislatívne správne. Preto by som to chcel nejako podobne robiť aj ja.
0 0
ladyrs ladyrs

ladyrs je offline (nepripojený) ladyrs

Miamia Pozri príspevok
ladyrs, veľmi pekne ďakujem za poradenie. som majiteľ firmy.

čo sa tej objednávky týka, spomenul som ju preto, lebo som sa s tým stretol napr. u spoločnosti, kde sme si kupovali webhosting: Na ich stránke som si naklikal čo chcem, potom mi prišla na mejl objednávka s VS, č.účtu, následne som to zaplatil a až potom mi poslali emailom opečiatkovanú a podpísanú Fa, ktorú som si vytlačil a založil. Myslím si, že toto je elegantné a zároveň nenákladné riešenie - teda pokiaľ je to legislatívne správne. Preto by som to chcel nejako podobne robiť aj ja.
domnievam sa,že v spomenutom prípade je to opačne,pretože to musí byť akože tvoja objednávka,keď si niečo objednávaš ty /webhosting v tomto prípade/

kým v tvojom prípade dodávateľom si ty, takže svoju faktúru v žiadnom prípade nemôžeš považovať za objednávku prijatú

ak už chceš pracovať s objednávkou, tak tú ti majú dať odberatelia, resp dá sa to vypísať aj spoločne, ak toho nemáš veľa

a ešte otázočka : nemáš účtovníčku ?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Trocha naruším Tvoj, zbytočne komplikovaný systém.

1. Ani podľa zákona o účtovníctve, ani podľa zákona o DPH faktúra nemusí obsahovať podpis ani pečiatku - druhá vec je , že veľa ľudí vychádzajúc z minulosti doklad bez pečiatky a podpisu považuje za nulu .... takže to dvojité posielanie faktúr považujem úplne za zbytočné.
Takáto faktúra musí obsahovať podpisový záznam osoby zodpovednej za zaúčtovanie a účtovný prípad, t.j. teda až v Tvojom účtovníctve.

2. Faktúra musí obsahovať elektronický podpis v prípade platiteľa DPH - ale myslí sa elektronický podpis podľa zákona v prípade, že je posielaná elektronicky..

Aký postup by bol pre Teba najjednoduchší závisí aj od toho, či si platiteľom DPH alebo nie si.

http://www.porada.sk/t80911-p2-podpis-na-fakture.html

http://www.porada.sk/t68580-p2-faktu...ou-postou.html
Naposledy upravil evina : 29.01.11 at 10:52
4 0
Miamia Miamia

Miamia je offline (nepripojený) Miamia

informoval som sa na DÚ SR v Bratislave (pre istotu na rôznych) a bolo mi povedané, že faktúru môžem bez problémov poslať naskenovanú emailom príjemcovi a ten si ju môže vytlačiť a založiť do účtovníctva.
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Miamia Pozri príspevok
informoval som sa na DÚ SR v Bratislave (pre istotu na rôznych) a bolo mi povedané, že faktúru môžem bez problémov poslať naskenovanú emailom príjemcovi a ten si ju môže vytlačiť a založiť do účtovníctva.
Takýto postup je v súlade s našou legislatívou už dlhšie.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Miamia Pozri príspevok
informoval som sa na DÚ SR v Bratislave (pre istotu na rôznych) a bolo mi povedané, že faktúru môžem bez problémov poslať naskenovanú emailom príjemcovi a ten si ju môže vytlačiť a založiť do účtovníctva.
To som Ti napísala v predchádzajúcom príspevku
0 0
Miamia Miamia

Miamia je offline (nepripojený) Miamia

tweety, evina diky za reakcie. abudol som dopísať, že som sa na to informoval hlavne preto, či treba zaručený elek.podpis alebo nie a povedali, že netreba. pre upresnenie moja s.r.o. je platiteľom dph.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Miamia Pozri príspevok
tweety, evina diky za reakcie. abudol som dopísať, že som sa na to informoval hlavne preto, či treba zaručený elek.podpis alebo nie a povedali, že netreba. pre upresnenie moja s.r.o. je platiteľom dph.
Nuž bohužiaľ v tomto prípade platí, že nie všetko čo povie DÚ platí na 100%, alebo sa nepresne položí otázka, alebo je v zákone zbytočne nasledovný paragraf..... alebo je napísaný len pre znalých softveristov...

Platiteľ DPH musí mať od Teba v prípade, že si platiteľ faktúru podľa nasledovného paragrafu

§75 zákona


(6) Faktúra môže byť poslaná písomne alebo so súhlasom zákazníka môže byť poslaná alebo sprístupnená elektronicky. Vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu faktúry poslanej alebo sprístupnenej elektronicky musí byť zaručená elektronickým podpisom podľa osobitného predpisu29) alebo prostredníctvom elektronickej výmeny údajov, ak zmluva týkajúca sa tejto výmeny ustanoví použitie postupov zabezpečujúcich vierohodnosť pôvodu a neporušenosť obsahu údajov. Elektronickou výmenou údajov sa rozumie prenos údajov elektronickou formou z počítača do počítača s využitím schválenej normy štruktúry odkazu elektronickej výmeny údajov. Odkaz elektronickej výmeny údajov pozostáva zo súboru dielov, štruktúrovaných na základe schválenej normy, vyhotovených vo formáte čitateľnom počítačom, ktoré môžu byť automaticky a nedvojzmyselne spracované.

P.s. Aj keď by ma potešilo, keby počítačovo znalý človek upresnil pojem nasledovné:


"Elektronickou výmenou údajov sa rozumie prenos údajov elektronickou formou z počítača do počítača s využitím schválenej normy štruktúry odkazu elektronickej výmeny údajov Odkaz elektronickej výmeny údajov pozostáva zo súboru dielov, štruktúrovaných na základe schválenej normy, vyhotovených vo formáte čitateľnom počítačom, ktoré môžu byť automaticky a nedvojzmyselne spracované."

Lebo to som brala, že ide o nejaký špeciál formát alebo čo.... Ak to má byť normálny obyčajný mail, tak na čo je tu celý paragraf? teda tie zákony sú čím ďalej tým viac písané "jasne a zrozumiteľne" ....
Naposledy upravil evina : 03.02.11 at 12:08
0 0
Miamia Miamia

Miamia je offline (nepripojený) Miamia

evina Pozri príspevok
P.s. Aj keď by ma potešilo, keby počítačovo znalý človek upresnil pojem nasledovné:
evina, ďakujem za nasmerovanie na uvedený zákon. priznám sa, robím dlhe roky v IT (soft, weby, špeciálne aplikácie, digitálne podpisovanie), ale táto formulácia je tak hnusná vygrcanina (prepáčte za výraz) a totálne nič nehovoriaca, že to snáď ani nie je pravda. Po jej prečítaní by som sa nebál vystaviť i prijať nepodpísanú elek.faktúru a ísť do konfliktu s hocijakým pracovníkom DÚ, keďže tí vedia veľké trt v IT oblasti.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Miamia Pozri príspevok
evina, ďakujem za nasmerovanie na uvedený zákon. priznám sa, robím dlhe roky v IT (soft, weby, špeciálne aplikácie, digitálne podpisovanie), ale táto formulácia je tak hnusná vygrcanina (prepáčte za výraz) a totálne nič nehovoriaca, že to snáď ani nie je pravda. Po jej prečítaní by som sa nebál vystaviť i prijať nepodpísanú elek.faktúru a ísť do konfliktu s hocijakým pracovníkom DÚ, keďže tí vedia veľké trt v IT oblasti.
Do r. 2010 bolo jasne napísané, že musí byť elek. podpis. potom novelou zákona pridali tú formuláciu, o ktorej s Tebou súhlasím, že som ešte nič nezrozumiteľnejšie nečítala. Ja som jej nevenovala pozornosť - preložila som si ju, že to musí byť nejaký formát, ktorý napríklad má SP a v inom ju neprijme a pod. lebo ak by malo ísť o normálny mail, tak nechápem na čo vôbec ten paragraf tam je.
Hovorí sa, že neznalosť zákona neospravedlňuje, ale pýtam sa ten čo to naformuloval, čítal to po sebe? Myslela som, že znalým IT to je jasné, ale keď je to tak čo píšeš, je to fakt vrchol...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať