Zavrieť

Porady

Neprebrany alebo vrateny tovar v lehote 7 dní

Pozdravujem a rád by som sa spýtal majiteľov e-shopov,

určite sa každý stretávame s nepríjemným problémom ako je napr. neprebraný tovar. Tovar si zákazník objedná, objednávku potvrdí a následne je tovar zaslaný na dobierku. Tovar si nepreberie a tým vzniká nezanedbateľná škoda.
Chcel by som sa spýtať ako ju riešite?

Ja mám v pláne daný stratu vymáhať a účtovať napr. 20 euro ako napr. storno poplatok alebo balné za zrušenú objednávku.

Je to v súlade s legislatívou?

A ak tovar zákazník vráti do 7 dní je možné mú naučtovať napr. storno poplatok? V USA sa to nazýva restocking fee a je to úplne bežná záležitosť vyjadrená v percentách napr. 10%

ďakujem za Vaše príspevky
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    odpoviem k druhej casti otazky.
    podla zak. c. 108/2000 o ochrane spotrebitela pri podomovom predaji a zasielkovom predaji v zneni neskorsich predpisov,
    par. 12
    odsek (4) Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný
    a) prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní služby,
    b) vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.
    To znamena ze v pripade, ak vyrobok nebol vadny v ziadnom smere, kupujuci znasa postovne a balne, aby sa tovar vratil predajcovi.
    V opacnom pripade ma kupujuci narok na preplatenie takychto nakladov.

    V podstate to znamena, ze pri vrateni tovaru spotrebitelom do 7 dni od prevzatia (ak boli splnene informacne povinnosti) je predavajuci do 15 dni odo dna odstupenia vratit kupujucemu sumu za tovar plus postovne ktore zaplatil predajcovi a ak bol tovar vadny, ma spotrebitel pravo pozadovat aj preplatenie nakladov na vratenie tovaru

    k prvej otazke len tolko, ze je tu toho na porade uz velmi vela, staci vyuzit hladanie, ale aj tak sa dozvies len tolko, ze zial, je to riziko podnikania a neda sa s tym prakticky nic robit.

    dilla je offline (nepripojený) dilla

    dilla
    Poprosil by som Vás napísať "kľúčové slovo pre hladanie" k tematike prvej otázke.
    Bohužiaľ som nevedel nič nájsť.

    Vopred ďakujem

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    je mi naozaj luto, ze niektori ludia prevadzkujuci e-shop a teda ludia podnikajuci s internetom nie su schopni vyuzivat funkcie stranok ako vyhladavanie a nedokazu sami najst ani len kludove slovo pre vyhladavanie temy, ktoru potrebuju, napriek tomu ze na jednoduchu otazku "ako riesit neprevzatie dobierky" len samotny google vygeneruje 381 vysledkov, z ktorych hned prvy odkazuje na porada.sk kde sa to riesi, samozrejme vyhladavanim na priamo na porade dokazeme najst mnoho dalsich prispevkov.
    Ked ste zacinali podnikat s e-shopom, pytali ste sa na forach ako mate pomenovat stranku a kolko eur mate pytat za postovne?

    spamatajte sa a budte aspon trosku samostatny.
    samozrejme, za 50% zisku vam s tym trosku pomozem DD

    zatial takto http://www.porada.sk/1238760-post19.html

    dilla je offline (nepripojený) dilla

    dilla
    blavaciko Pozri príspevok
    je mi naozaj luto, ze niektori ludia prevadzkujuci e-shop a teda ludia podnikajuci s internetom nie su schopni vyuzivat funkcie stranok ako vyhladavanie a nedokazu sami najst ani len kludove slovo pre vyhladavanie temy, ktoru potrebuju, napriek tomu ze na jednoduchu otazku "ako riesit neprevzatie dobierky" len samotny google vygeneruje 381 vysledkov, z ktorych hned prvy odkazuje na porada.sk kde sa to riesi, samozrejme vyhladavanim na priamo na porade dokazeme najst mnoho dalsich prispevkov.
    Ked ste zacinali podnikat s e-shopom, pytali ste sa na forach ako mate pomenovat stranku a kolko eur mate pytat za postovne?

    spamatajte sa a budte aspon trosku samostatny.
    samozrejme, za 50% zisku vam s tym trosku pomozem DD

    zatial takto http://www.porada.sk/1238760-post19.html
    Ospravedlňujem sa ale bol som až tak zaneprázdnený, že som nemal čas prehľadávať podobné témy na google takže som vo svojom príspevku poprosil link na konkrétnu tému a dostal som link na tému s výpovednou hodnotou a odpoveďou na moju otázku.

    V prípade ak máte aj Vy zásielkový obchod a máte čas na také dlhé "bezvýznamné príspevky" ponúkam Vám marketingové služby a verím, že Váš predaj sa zvýši na toľko, že nebudete mať čas na podobné príspevky.
    Kontakt na mňa nájdete horeuvedenou metódou na google

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    zakladom mojho podnikania je dosiahnut stav, kedy mam cas na dlhe podobne prispevky a nerobi mi to problem.

    Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

    Dáša_
    dilla Pozri príspevok
    Pozdravujem a rád by som sa spýtal majiteľov e-shopov,

    určite sa každý stretávame s nepríjemným problémom ako je napr. neprebraný tovar. Tovar si zákazník objedná, objednávku potvrdí a následne je tovar zaslaný na dobierku. Tovar si nepreberie a tým vzniká nezanedbateľná škoda.
    Chcel by som sa spýtať ako ju riešite?

    Ja mám v pláne daný stratu vymáhať a účtovať napr. 20 euro ako napr. storno poplatok alebo balné za zrušenú objednávku.

    Je to v súlade s legislatívou?

    A ak tovar zákazník vráti do 7 dní je možné mú naučtovať napr. storno poplatok? V USA sa to nazýva restocking fee a je to úplne bežná záležitosť vyjadrená v percentách napr. 10%

    ďakujem za Vaše príspevky
    pri neprebratých zásielkach teoreticky môžeš vymáhať tých 20€, ale náklady na to a strávený čas budú také, že je lepšie s tým kalkulovať a rovno to započítať do ceny.

    Čo sa týka vrátenia tovaru do 7 dní, tak na to má zákazník právo, tam mu nemôžeš úštovať poplatok. Akurát náklady na doručenie takéhoto tovaru ku tebe znáša on.

    DemiM je offline (nepripojený) DemiM

    DemiM
    Moja otázka na - možno až právnikov....rada by som predišla práve uvedeným "neprevzatie tovaru", takže by som chcela riešiť platbu vopred, je to OK? alebo nejaký odsek v zákone toto zakazuje?...niekedy moje vysvetlenia zákonov nie sú totožné s tým ako si ho vysvetlia právnici, tak prosím HELP ME...

    Dantess je offline (nepripojený) Dantess

    Mladý podnikateľ, ktorý sa ešte len učí ako to vo svete chodí ...viac Dantess
    DemiM Pozri príspevok
    Moja otázka na - možno až právnikov....rada by som predišla práve uvedeným "neprevzatie tovaru", takže by som chcela riešiť platbu vopred, je to OK? alebo nejaký odsek v zákone toto zakazuje?...niekedy moje vysvetlenia zákonov nie sú totožné s tým ako si ho vysvetlia právnici, tak prosím HELP ME...
    je to ok, ale odrádza to mnoho klientov (napríklad aj mňa)

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.