odpoviem k druhej casti otazky.
podla zak. c. 108/2000 o ochrane spotrebitela pri podomovom predaji a zasielkovom predaji v zneni neskorsich predpisov,
par. 12
odsek (4) Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva
od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný
a) prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní služby,
b) vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby.
Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. To znamena ze v pripade, ak vyrobok nebol vadny v ziadnom smere, kupujuci znasa postovne a balne, aby sa tovar vratil predajcovi.
V opacnom pripade ma kupujuci narok na preplatenie takychto nakladov.
V podstate to znamena, ze pri vrateni tovaru spotrebitelom do 7 dni od prevzatia (ak boli splnene informacne povinnosti) je predavajuci do 15 dni odo dna odstupenia vratit kupujucemu sumu za tovar plus postovne ktore zaplatil predajcovi a ak bol tovar vadny, ma spotrebitel pravo pozadovat aj preplatenie nakladov na vratenie tovaru
k prvej otazke len tolko, ze je tu toho na porade uz velmi vela, staci vyuzit hladanie, ale aj tak sa dozvies len tolko, ze zial, je to riziko podnikania a neda sa s tym prakticky nic robit.