Zavrieť

Porady

prvak nezvlada ucivo

Mam syna, je prvacik. Do skoly ho zobrali, napriek tomu, ze je narodeny 30. augusta, ale bol sikovny, na urovni ostatnych deti.
Po troch mesiacoch nastal problem, syn prestal zvladat ucivo a tempo v skole, doteraz nevie citat, pismenka pozna, nie je schopny ich pospajat dokopy. Do skoly som ho odmietla dat, skolska psychologicka ho odporucila, cize ma presvedcila, v oktorbri som chcela dat dieta naspat do skolky, skola mi to zamietla. Domace ulohy su katastrofou, maly ich nechce robit, place...zo zaciatku mal snahu, tesil sa do skoly, pripravoval sa,niekde nastal zlom, neda sa snim pohnut. Neviem co mam robit....vidim, ze sa len trapi, na skolu evidentne nema. Nikto ani v skole mi nevie povedat co bude dalej...poradte mi...dakujem...
Usporiadat
Bionda Bionda

Bionda je offline (nepripojený) Bionda

som taká aká som
... moja dnes 18r. dcéra je septembrová a išla do školy a nemala ešte 6r. - čiže skôr - prvý ročník bez problémov- veď na základe pedagogicko- psych. poradne bola nadpriemerne nadaná a v druhom ročníku, keď sa zmenila učiteľka- začali problémy- bolesti bruška, prepisovanie úloh - dokonca na hodine - počas diktátu - tento stihla 3x! celé prepísať - keby som nevidela - neuverím - lebo učiteľka- tiež staršia preddôchodková pani- bez tolerancie malých detí ( dovtedy učila vždy iba 4tákov) .... no dcéra akoby zastala - niečo čo opisujete - pomohla zmena školy- ale s tým, že som vedela aká učiteľka ju bude učiť- boli sme tak dohodnuté, aby sme dokázali dcéru odučiť zátvorkám a neustálemu prepisovaniu aj dobrého .... ( tiež ťažký introvert a kamarátky tiež nejako extra nemala - dnes je to lepšie- ale už je to dospelý človek)
Preto ped- psych. poradne vedia ohodnotiť dieťa či má alebo nie na to, aby bolo zaradené do vzdelávacieho procesu... tu mám skôr pocit, že dieťa si s učiteľkou nesadlo a s tým sa spojili aj problémy - ja by som dieťa už nebrala zo školy- bolo by to pre neho ešte horšie ( Môj názor) malo by pocit , že prepadlo- ešte je čas mu pomôcť .... !
Synovec išiel neskôr- moja sestra zas prekladala syna tak ako ona prestupovala na školy- ako učiteľka - dieťa trpelo, že bolo staršie ako ostatné deti, dosť bolo zlé, že je syn učiteľky - trpí aj dnes a výsledky má priemerné aj to len vďaka mame- učiteľke ...
veľmi držím palce- viem aké to je, že sa človek snaží a chce pomôcť !
Súhlasím s chválením- to pri mojej mladšej tiež funguje- bude mať 5 a dosť zle znáša ak sa jej niečo hneď nepodarí - no uvidíme ešte máme trochu času ....
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

chciet, aby sa mi dieta normalne naucilo pisat a citat a chciet, aby sa traja fundovani zhodli nie je tuzba po perfektnom vysledku. tym, ze sa spomenuti traja nevedia dohodnut, bude v konecnom dosledku trpiet moje dieta.
Bionda Bionda

Bionda je offline (nepripojený) Bionda

som taká aká som
Z môjho pohľadu.... to, že po vašom vedení sa zlepšuje je znak toho, že naozaj je problém v triede - vo vzťahu on a učiteľka....
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

bionda, ved to som pisala, ze aj pristup v poradni sa mi zdal divny, cele mi to akosi nesadlo, ocividne ani malemu. neviem, proste nemam z toho dobry pocit. maly nie je ani precitlively, velmi dobre sa adaptuje na akukolvek situaciu, nema problem v kolektive. len problem nastava vtedy, ked on sa chce bavit napriklad o situacii v japonsku a ine deti to nezaujima. alebo je problem vtedy, ked nieco na hodine preberaju a on ma vela otazok. tam ma triedna poprosila, aby som mu nejak dohovorila, lebo ona nema cas sa venovat len jemu. ucili sa hodiny, napriklad..kym ine deti sa ucili kolko je hodin, on sa pytal, kolko krat sa pohne sekundovka, aby sa velka rucicka pohla, kolkokrat sa musi pohnut velka, aby sa pohla mala. stale otazky a preco a preco. dostane odpoved a na to sa zacne pytat na zodpovedane, ide do hlbky a ako povedala triedna, ona nema na to cas. spec. pedagog. na toto reagovala, ze sa tomu nemam venovat, lebo sa nebude vediet venovat uceniu. a co mam povedat synovi? ze nie, milacik, neodpoviem ti? ved ked som to skusala, bol neposedny, nevedel sa sustresit na nic, kym nemal zodpovedanu temu do hlbky. chcela som len rady od nej, chcela som vediet, aky je, aby mi pomohli, aby sme ho vedeli nastavit tak, ze bude v nejakej rovnovahe, aj skola, aj teda zaluby, doslova hlad po informaciach. nechcem zo svojho dietata robit genia, ale zaroven nechcem, aby mal pocit, ze ked sa spyta na nieco, tak sa mu nikto nevenuje. a na toto som teda radu nedostala..alebo aspon nejaku cestu, ktorou sa vybrat a ostupne to riesit...
Bionda Bionda

Bionda je offline (nepripojený) Bionda

som taká aká som
.. na mňa skôr dieťa pôsobí ako veľmi nadané - podľa otázok, ktoré má ... možno by ste mohli mať aj dohodu, že všetko čo ho navyše zaujíma- sa opýta doma maminky a vysvetliť mu , že ostatné deti - nie sú až také šikovné ako on a nepochopili by to a preto, nech sa učiteľky nepýta .... skúsila by som skôr nájsť učiteľku, ktorá by vedela pracovať aj s takýmto dieťaťom ...
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

to si myslia vzdy vsetci, len ja nie )) vlastne na testy sme sli pretoze nasi ma posielali uz davno, v skolke nam ich odporucili a kopa ludi z branze pedagogickej. ale vysledok je dyslexia a vyjadrenie psychologicky, ze nadany nie je, len je nauceny z encyklopedii. ze inak ma vela veci podpriemernych. nechcela by som dopadnut ako moj brat so starsim synom, ze ho nespravne diagnostikovali, nemal odklad, je augustovy, vsetci sa na nom "odbavovali" pardon za vyraz, ze je to hyperaktivne decko, ze je neznesitelny a blby a podobne. len sa neskor potvrdilo, ze bol nespravne diagnostikovany, ze je to nadane dieta a nebyt noveho triedneho, ktory si vsimol, ze teda s tou hyperaktivitou to nebude take jednoznacne, mali by ho fakt za blbca stale. nema same 1, ale zato vynika v elektrotechnike a ma velmi velky naskok v nej oproti rovesnikom. proste tiez svagrina chodila s nim s inou diagnozou nez aku v skutocnosti mal. teraz je to uz ok, zamerali sa na to, co je treba, niekde pridali, niekde ubrali, idu na to inak a chlapec je uplne v pohode... ale trvalo to 7 rokov, kym niekto na to prisiel... nechcem, aby sa toto stalo aj u nas. aby som po x rokoch prisla na to, ze cele to bolo inak a mohli sa veci riesit inak...
Bionda Bionda

Bionda je offline (nepripojený) Bionda

som taká aká som
máš moju veľkú podporu a obdiv- nevzdávaj to, moja staršia- no vyzeralo to , že je totálne ( pardon za výraz) tupá- nedostane sa ani do jazykovej triede na ZŠ - na hodine nič nevedela, previerky z ostatných predmetov katastrofa.... ale zistilo sa , že je krátkozraká až 2 dioptrie hneď na začiatok a to až od 6ročníka!!! a napriek výsledkom nadpriemerne nadaná do pásma geniality- učenie bolo trápením - v škole - učili sme sa spolu až do konca 4ročníka - doma bola šikovná- okrem slovenského jazyka v tom bola dobrá a diktáty perfektná - tak aj "doklepala" ZŠ - zlom nastal - po 1.triede SŠ - okrem mat/fyz/chem- z čoho má solo 3. je jednotkárka a dnes maturantka- a ďalej sa chce venovať prekladateľstvu a tlmočníctvu ( patrí k najlepšej jazykárke v triede)- v tom sa našla- ale keď zhodnotím jej začiatky na ZŠ s cudzím jazykom- ja som vnímala, že je šikovná, len v škole o tom nevedeli- v škole nič nevedela..... učiteľka 2-4.ZŠ ju priam neznášala - dcéra nevidela a len vďaka inteligencii to zvládla...
Ver tomu čo cítiš sama- ako to zvláda tvoje dieťa samo s tebou a nie to čo povie na neho v škole učiteľka. Ty musíš byť pre svojho syna najväčšou oporou a naozaj známky nie sú výpoveďou toho, aký človek je naše dieťa a čo v živote ešte dokáže. Pomáhaj mu - ja by som školu alebo učiteľa vymenila určite a našla vhodnú školu s učebným plánom vhodným pre tvojho syna - a ver, že prinesie to svoje ... Držím palce!!!
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

dakujem, normalne mam pocit, ako keby maly bol nenormalny, mozno je dyslektik, no to je cim dalej tym viac deti, hlavne prieskumy su alarmujuce, co sa citania na slovensku tyka, sme upne na poslednych prieckach, to aj nieco znaci. napriklad aj slabikare, ja teda neviem, ale tie nase klasicke mi pripadali lepsie ako terajsie, ved toto je jeden velky chaos, maly radsej z knihy bude citat ako zo slabikara, on ma vylozene odpor ku klasickemu uceniu. ja som uvazovala aj nad alternativami ako sukromna skola, len ma kazdy odhovaral, ze tam dieta rozmaznaju, ale zase na druhej strane, niektore deti potrebuju trochu iny sposob a mam pocit, ze asi obehnem vsetky skoly v okoli, skusim aj sukromnu a rozhodnem sa. radsej nech je maly spokojny a pokojny ako stresovany, potom to mrzi aj mna, sam sa citi odstrkovany a nepochopeny v skole, nechodi tam rad a domov chodi sklamany. proste on ocakaval nieco ine, aj to sam povedal, ze si myslel, ze skola je zaujimavejsia, ale ze ho to nebavi a nudi sa tam, lebo preberaju blbosti a ked nieco nevie, pani ucitelka nema cas a ponahlaju sa. proste to dieta je takisto domotane. ja to viem na sebe, mna mali za matematickeho blba, aj fyzika, v slovencine a v jazykoch to bolo ok, dnes ked na to spatne pozriem, prva trieda ma bavila, mali sme skvelu triednu, vymenili nam ju za este uzasnejsiu, potom prisiel druhy stupen, tam to bola katastrofa, skoro vsetci ucitelia mali na tom svojom predmete vypichnutych sikovnych a na nas ostatnych sa kaslalo. z matiky som na zakladke mavala 3 a 4, na strednej 1 a 2, fyzika detto. nechcem, aby k tomuto prislo. naozaj je to velakrat o pristupe ucitelov. a blba nie som, ked som studovala vysoku skolu a to mi hovorili, ze sa ani na strednu nedostanem, bla bla. a ma takto aj moj syn trpiet? ze z neho robia blbca a zaostaleho, ked on je akurat mentalne niekde inde a staci podla mna iny pristup, resp. ucitelka, ktora ma skusenosti s takymito detmi. ale ona mi to aj sama povie, ze davidko je mentalne vyssie ako spoluziaci, ale v pisani a citani pomaly, vie ovela viac ako ine deti, len sa nevenuje tomu, co by mal. a to brzdi priebeh vyucovania. no kazdu chvilu iny nazor, co si mam teda vybrat? stale si myslim to iste, syn bol odmalicka zvedavy, zaujimali ho fakty a procesy, chcel vzdy vediet viac a ja mu nebudem branit. radsej najdem inu skolu, kde sa bude moct realizovat a kde bude spokojny a nie frustrovany. pisat a citat sa naucime vzdy vsetci tak ci tak. inak s tymi ocami - dobry tip, podla mna by bolo dobre poriadne vysetrit u maleho. nie len tak narychlo cez preventivnu prehliadku. uz som citala, ze velakrat staci precistit usi a nasadit okuliare a dieta zrazu zacne lepsie vidiet, pouct a tym padom pisat a citat. a grafomotoricky nebude tiez problem, ked kresli v jednom kuse a skutocne detaily, dava si zalezat, este si obrazky aj popise, co je na nich....
Zimama Zimama

Zimama je offline (nepripojený) Zimama

to lu.bla:

1) k výsledkom vyšetrenia v CPPPaP sa nejdem vyjadrovať - viem, že v rôznych poradniach je to rôzne (aj tu je napokon všetko o konkrétnych ľuďoch, či už po odbornej alebo po ľudskej stránke...), ale ak nie si spokojná, resp. hľadáš cesty, ako sa synovi čo najlepšie venovať, môžeš ísť do inej poradne - azda Ti tam poradia lepšie...
2) hlavný problém však vidím v tom, že aj keby Ti syna v inej poradni kvalitne zdiagnostikovali a odporučili efektívne postupy, ak sa pani učiteľka raz rozhodne, že ona takto postupovať nebude , a ak ani nebude prístupná dialógu, tak potom je naozaj asi lepšie zmeniť školu - s tým, že si overíš, aká bude tá nová pani učiteľka.
3) Z mojej poradenskej praxe - od kolegýň špeciálnych pedagogičiek viem, že už viackrát pri vyšetrení detí zistili, že niektoré prvácke učiteľky vlastne samy učia deti čítať nesprávnym spôsobom (napr. nedovolia im nahlas slabikovať, musia prečítať hneď celé slovo, čo potom často vedie k dvojitému čítaniu, a to sa niekedy veľmi ťažko odstraňuje) a ani po vyšetrení v poradni nerešpektujú naše odporúčania. Máme v svojom rajóne dokonca aj panie učiteľky, pre ktoré neexistujú ani žiadne poruchy učenia (dyslexia, dysgrafia, dyskalkúlia...) - pre nich je všetko lajdáctvo dieťaťa a tak k nemu aj pristupujú, a pritom dieťa je často integrované, keď sa ale učiteľka rozhodne napriek všetkému postupovať po svojom, rodič s tým asi, bohužiaľ, nič neurobí... (pretože veľakrát je voči takejto učiteľke bezmocný aj riaditeľ školy - a to je už no comment, alebo na píp-píp... )
Držím palce!
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

zimama, velmi dobre si to napisala. hovorim, uz len ten prvy dojem z psychologicky, bola ako uspavacka hadov, nemastna, neslana, stale si omielala svoje, ani len sa nespytala v akom prostredi zijeme, iba anamnezu - ake bolo tehotenstvo, ako sa maly vyvial, ci maval choroby. ale nic o tom, ake mame doma pomery, ci sme komplet rodina. jaj ano, vlastne zdiagnostikovala aj mna za asi 6 minut, ze maly je po mne a ma naucene odo mna zle vzorce spravania. moze byt, ale za 6 minut, to je potom expertka. a ze nas posiela k specialnej pedagogicke o dvere vedla. ta ma sfukla medzi dverami, preco tam vodim rocne dieta, tak hadam necham ho pred poradnou, asi tak si to predstavovali, ved aj tak maleho vysetrovala bez mojej pritomnosti a necelych desat minut bol rozhovor so mnou. preco mam pocit, ze som ich otravovala? preco mam pocit, ze tie vysetrenia boli nedostacujuce? ja neviem no... a presne, ucitelke som hovorila, ze chodime k spec. ped. a ona ze a naco, ved maly je sikovny, v zapati ho pomenuje ako lajdaka, ze sa mu malo venujeme, vo vsetkom, co ten maly urobi vidi problem, ihned ma o tom informuje, hodiny mu nejdu, matematika mu nejde, citat nevie, pise skaredo a je pomaly, stale je zasnivany, myslienkami inde a toto mam kazdy den, ked maly pride zo skoly. zaujimave, sadneme si s nim k uloham, napise to pekne, vyrata pekne, hodiny mu idu, pride do skoly a bum, nic. kolkokrat som poslala ucitelke papier, kde si maly trenuje mimo uloh pisanie, diktaty, pocitanie, vsetko skvele, ona ani nereaguje na to. tak neviem, ci je problem v malom, ci je problem v nej alebo ako je to naozaj. spec. ped. tiez nezaujimalo, co robi doma a ako to robi, ju zaujimali zosity. myslim, ze na komplexne posudenie treba porovnat. neviem, v tomto som laik a matka, ktora sa uci prvy krat s prvakom. a co sa tyka ucitelky, ved malemu som vybrala skolu podla referencii, podla ucitelky, len mam pocit, ze na zaciatku a pri zapisoch sa vsetky tvaria uplne uzasne a skutocnost vyjde na porvch ovela neskor. btw, zapis, z neho sme odchadzali asi po 5 minutach, maly mal vsetky ulohy bleskovo vyriesene, este ich tam poucil o veciach, ktore vie navyse, som len nemo stala a nechapala a ucitelky, ze nie je o com, to dieta je pripravene do skoly na 1. ved vtedy zrataval a odrataval do desat a neni mozne, aby po pol roku v skole s tym mal problem. chcem mu nejak pomoct a fakt neviem ako. dakujem za vsetky postrehy.
Zimama Zimama

Zimama je offline (nepripojený) Zimama

lu.bla Pozri príspevok
zimama, velmi dobre si to napisala. hovorim, uz len ten prvy dojem z psychologicky, bola ako uspavacka hadov, nemastna, neslana, stale si omielala svoje, ani len sa nespytala v akom prostredi zijeme, iba anamnezu - ake bolo tehotenstvo, ako sa maly vyvial, ci maval choroby. ale nic o tom, ake mame doma pomery, ci sme komplet rodina. jaj ano, vlastne zdiagnostikovala aj mna za asi 6 minut, ze maly je po mne a ma naucene odo mna zle vzorce spravania. moze byt, ale za 6 minut, to je potom expertka. a ze nas posiela k specialnej pedagogicke o dvere vedla. ta ma sfukla medzi dverami, preco tam vodim rocne dieta, tak hadam necham ho pred poradnou, asi tak si to predstavovali, ved aj tak maleho vysetrovala bez mojej pritomnosti a necelych desat minut bol rozhovor so mnou. preco mam pocit, ze som ich otravovala? preco mam pocit, ze tie vysetrenia boli nedostacujuce? ja neviem no... a presne, ucitelke som hovorila, ze chodime k spec. ped. a ona ze a naco, ved maly je sikovny, v zapati ho pomenuje ako lajdaka, ze sa mu malo venujeme, vo vsetkom, co ten maly urobi vidi problem, ihned ma o tom informuje, hodiny mu nejdu, matematika mu nejde, citat nevie, pise skaredo a je pomaly, stale je zasnivany, myslienkami inde a toto mam kazdy den, ked maly pride zo skoly. zaujimave, sadneme si s nim k uloham, napise to pekne, vyrata pekne, hodiny mu idu, pride do skoly a bum, nic. kolkokrat som poslala ucitelke papier, kde si maly trenuje mimo uloh pisanie, diktaty, pocitanie, vsetko skvele, ona ani nereaguje na to. tak neviem, ci je problem v malom, ci je problem v nej alebo ako je to naozaj. spec. ped. tiez nezaujimalo, co robi doma a ako to robi, ju zaujimali zosity. myslim, ze na komplexne posudenie treba porovnat. neviem, v tomto som laik a matka, ktora sa uci prvy krat s prvakom. a co sa tyka ucitelky, ved malemu som vybrala skolu podla referencii, podla ucitelky, len mam pocit, ze na zaciatku a pri zapisoch sa vsetky tvaria uplne uzasne a skutocnost vyjde na porvch ovela neskor. btw, zapis, z neho sme odchadzali asi po 5 minutach, maly mal vsetky ulohy bleskovo vyriesene, este ich tam poucil o veciach, ktore vie navyse, som len nemo stala a nechapala a ucitelky, ze nie je o com, to dieta je pripravene do skoly na 1. ved vtedy zrataval a odrataval do desat a neni mozne, aby po pol roku v skole s tym mal problem. chcem mu nejak pomoct a fakt neviem ako. dakujem za vsetky postrehy.
Mrzí ma, že máš takéto skúsenosti z poradne, ale na druhej strane som si aspoň istá, že to nebolo u nás , lebo keby si bola u nás aj s malým synčekom a potrebovali by sme sa s Tebou v kľude porozprávať, tak by drobca zatiaľ zabavila iná kolegyňa alebo sociálna pracovníčka. A škola a pani učiteľka - to ja samostatná kapitola, na dlhú debatu , no napadlo ma aj to, že pri takom prístupe k Tebe v poradni táto poradňa asi bohvieako nespolupracuje so školami - možno by stačilo zájsť za pani učiteľkou (psychologička alebo špeciálna pedagogička alebo aj obe spolu) a detailne jej situáciu vysvetliť, a možno by pani učiteľka zareagovala inak. Máš pravdu, že pri zápise sa za 5 minút veľa zistiť nedá (a školská zrelosť je aj trochu o inom, než len či dieťa je intelektovo v norme), ale podľa mojich skúseností je problém aj v tom, že mnohým školám ide z finančných dôvodov o každú "dušu" a nasľubujú rodičom, že sa dieťaťu budú špeciálne venovať, len aby mu nedávali odklad PŠD, a potom na to doplatí len dieťa a s ním aj jeho rodičia... Tých problémov je veľa, ale Teba to v podstate nemusí zaujímať - je to Tvoje dieťa, Ty s ním znášaš všetko zlé aj dobré, tak je pochopiteľné, že zaňho bojuješ. Kľudne si zájdi do inej poradne alebo aj do dvoch, môžeš si vybrať ktorékoľvek centrum (CPPPaP) v rámci Slovenska, aj súkromné centrum, ak je v sieti Ministerstva školstva. Za to nič nedáš (iba cestu a čas) a aspoň si overíš aj iné názory. Stojí to za to, lebo vzťah ku škole sa tvorí už od prvého ročníka a často tým dieťa potom trpí počas celej školskej dochádzky. Želám veľa zdaru!
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

ja teda mozem s malym ist hocikde? neni to teda rajonizovane? to by bolo fajn. vy ste skade, zimama? pokial by to nebol druhy koniec republiky ))))
Zimama Zimama

Zimama je offline (nepripojený) Zimama

lu.bla Pozri príspevok
ja teda mozem s malym ist hocikde? neni to teda rajonizovane? to by bolo fajn. vy ste skade, zimama? pokial by to nebol druhy koniec republiky ))))
Nie, nie je to nijako "rajonizované", len treba rátať s tým, že niekdy sú v poradni dlhšie čakacie doby aj pre "vlastný" okres, ak teda nejde v určitej situácii o život... , také sa zvyčajne objednávajú prednostne (hoci niekedy je naozaj ťažké nájsť voľný termín).
Ísť do poradne v rámci okresu svojho bydliska by malo byť výhodné (okrem iného) v tom, že ak je potrebná spolupráca so školou, trebárs aj vo forme návštevy v škole, z finančných dôvodov (ako inak...) si mnohé poradne "výjazd" (t.j. pracovnú cestu) do iného okresu nemôžu veľmi dovoliť.
Celkovo je to ale slobodná voľba rodiča (zákonného zástupcu), do ktorej poradne pôjde, akurát si treba zistiť, či je v sieti Ministerstva školstva, pretože iba závery z takýchto poradní majú školy odporúčané akceptovať.
(Ako detailne ich ale akceptovať naozaj budú, závisí od konkrétnych ľudí v danej škole, samozrejme predovšetkým od vedenia školy - v prípade nespokojnosti sa rodič môže obrátiť na zriaďovateľa školy alebo na Štátnu školskú inšpekciu.)
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

zimama, okres trnava, ale kludne to moze byt BA, alebo tak do 70 km, sme flexibilni. mala som pokec s uckou, ze maly je pomaly, nezvlada, je zaujimave, ze doma zvlada vzdy vseto. ze nevie hodiny. doma sa ho spytam, kolko je hodin, kukne, povie. tak ja uz naozaj neviem. zmenim spec. ped., dam ho nanovo vysetrit a spravime ocne, usne, neuro a uvidime. podla toho zmenim aj skolu, pripadne triedu. s malym som to konzultovala, keby taka moznost bola, ci by mu to nevadilo a vyjadril sa, ze hura, konecne by sa mu ulavilo. takze nieco tam bude vo vztahu k ucitelke. dakujem. inak mozes mi pisat na lubla (zavinac) centrum sk vdaka
lu.bla lu.bla

lu.bla je offline (nepripojený) lu.bla

no, ocne mame za sebou, bola som sice prekvapena nad pristupom ociarky, namerali malemu 0,75 na co sa ona vyjadrila, ze na to okuliare netreba, aj ked teda trvala som na tom, ze treba. uz to nie je zdrave oko a to citanie sa zhorsilo natolko, ze maly precita vacsimi pismenami vsetko, ale drobnejsimi nie, sam povedal, ze ich ma vyblednute (pismena) a ze vela rovnakych, cize ak to dobre chapem, chcel tym povedat, ze su asi rozmazane. vo stvrtok ideme na meranie dioptrii, dnes mal rozkvapkane oci, tak mu to nechcela merat. tak som zvedava, ze ako sa mu bude ucit s okuliarmi. inak dalsi pripad, kedy ma arogantne upozornili, ze mam "TU MALU" nejak zabavit, ze sa nevie lekarka sustredit, ja neviem, ale toto uz je sila..akoze kam ju mam ulozit, to tak kazdemu vadi male dieta? a to neplakala, bola ok, len si blabotala. neuveritelne.
Alexko13 Alexko13

Alexko13 je offline (nepripojený) Alexko13

Zuzka napis mi prosim cislo na seba rada by som ti zavolala mam podobny problem 2015/2016 predsa odstupom casu mi asi budes vediet poradim nama Alexa 0907 777 836 Dakujem
willma willma

willma je offline (nepripojený) willma

Ja neviem, len tak niekde na verejné fórum vycapiť svoje telefónne číslo???
logomania logomania

logomania je offline (nepripojený) logomania

Porozprávaj sa s dieťaťom tak nejako nenápadne čo sa mu v škole páči, ktorý predmet má rád, čo sa mu nepáči, či má kamarátov čo robí v družine. Ak poznáš nejakého synovho spolužiaka tak jeho sa spýtaj, čo robili na hodine .....a možno sa niečo dozvieš.
Ale aj tak si treba nájsť dobrého školského psychológa, ktorý zistí či nemá dieťa nejakú poruchu učenia. Učiteľ a psychológ musia bezpodmienečne spolupracovať. Učiteľ musí akceptovať vyšetrenia a návrhy psychológa, jednoducho ich nemôže nerešpektovať. Ak psychológ zistí nejaké špecifické vývinové poruchy učenia, navrhne dieťa integrovať to znamená, že bude môcť používať akési pomôcky aby mohol úspešne pracovať , že na prácu bude mať vymedzený dlhší čas apod. - napríklad ak je
1. dyskalkulik (porucha počítania) môže používať rôzne tabuľky aj kalkulačku,
2. dysortografik (porucha pravopisu) dieťa nepíše diktáty, ale pracuje s doplňovačkami - do hotového textu dopisuje y,i .
Tu sa môžeš niečo dočítať :
http://www.poradnapsychologicka.sk/a...eniaII.doc.pdf
http://www.rodinka.sk/vychova-a-skol...eta-alebo-nie/
http://primar.sme.sk/c/4116443/moje-...ntegraciu.html

Ešte k učiteľke- veľa učiteliek pred dôchodkom je najmä v prváckych triedach veľmi láskavých a trpezlivých, nedá sa zovšeobecniť, že všetky staršie učiteľky sú zlé alebo ako tu niekto napísal komunistické, aj veľa mladých učiteliek je arogantných bez dobrého vzťahu k deťom, atď.
Ale keď učiteľka povie citujem " ze ona nema trpezlivost sa "piplat" s mojim synom, mam ho to doucit doma!!....lebo ona ma svoje osnovy a tie musi dodrzat..." to je veru silná káva. Ja by som to už riešila s riaditeľom školy. Netreba sa báť, učiteľka je povinná venovať sa všetkým deťom nadaným , slaboprospievajúcim aj integrovaným JE TO JEJ PRACOVNÁ NÁPLŇ, ZA KTORÚ JE PLATENÁ!
Čudujem sa že pri 8 deťoch nemá na ne čas. Ako učila pred 25 rokmi, keď v triedach sme mávali bežne aj 35 žiakov?
Ešte môj názor prečo nechcú, aby si dieťa zo školy zobrala. Je to práve ten malý počet žiakov. Je to tuším minimum, koľko môže byť žiakov v triede. Ak by ich bolo menej, triedu by museli zrušiť a jeden učiteľ by tiež musel pre nadbytočnosť odisť
kukučka kukučka

kukučka je offline (nepripojený) kukučka

alexko, to číslo si vymaž, autorka témy to sotva bude čítať, nebola tu od r. 2011

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať