dobry den,
neda sa mi nereagovat. synovi zle vychadzaju roky, do skoly siel skoro ako 7 rocny. V skolke ho vsetci chvalili, dokonca nam odporucali testy, ci nie je nadany, sam sa ucil nejake pismenka, pokusal sa citat. tesila som sa, napriek tomu som neriesila a dala ho do beznej zakladnej skoly. zaciatok relativne ok, ved siel do skoly prvy raz, po tyzdni sme sli na testy - do ped.-psych. poradne. psychologicka mi povedala, ze nadany nie je. ze ho nevie spriemerovat alebo tak nejak, lebo v niecom je podpriemer a v niecom vysoko nadpriemer. povedala mi, aby som s nim necitala tolko encyklopedii (!!!!!) lebo on len memoruje a nerozmysla sam. pozerala som na nu s otvorenymi ustami, odkladam si kazdy obrazok, co nakresli, od malinka je "vlezeny" v knihach, nikdy mu enstacilo bezne vysvetlenie, vzdy chcel vediet viac, siel do hlbky a podobne, neskor sa sam snazil vymyslat rozne mechanizmy, az mi rozum stal, kde sa to v nom berie, samozrejme, neboli to nakresy ako z prirucky pre strojarov, ale malo to logiku a postupnost, co si poviete, ze u 4-5 rocneho dietata waw. a ja sa dozviem toto, ze nakoniec mozem za to ja, ze on je len nauceny z encyklopedii, neviem, ale nakreslil cisticku odpadovych vod - uvadzam ako rpiklad, vsetko an seba navazovalo, dokonale opisane a este k tomu pridal svoj napad, ako by sa dali aj inak vyuzit, co teda som bola prekvapena. poslali nas za specialnou pedagogickou, ktora ma sfukla medzi dverami, ze malu (dcera mala rok) si mam niekde nabuduce odlozit, lebo vymysla... fuha, ja sama, bez znamych, v novom meste a pod. no nemala som ju kam dat. tak zacala s testami dalsimi, na to povedala, ze ma jednu hemisferu lepsie vyvinutu, ze je moc dopredu a robi mu problem sa sustredit na citanie a pisanie. triedna ucitelka ma stale bombarduje poznamkami, ze maly ma krajsie pisat, pedagogicka mi povie, ze triedna to nema vobec riesit, kazdy mi povie nieco ine, maly je z toho domotany, pedagogicka nam dala par trikov ako na pisanie, ucitelka to malemu zakazala, ze to narusa priebeh vyuky v triede (slabiky si mal zvyraznovacom farbit, aby to videl), ona mu to proste zatrhla. tam mi zase dosiel maly s placom, ze pani ucitelka mu hovori, ze je lajdak a pred detmi, pridem za nou, povie mi, ze naco som sla k spec. pedag., ze maly je sikovny, len pomalsi, na to dalsie upozornenie, ze sa mu mam viac venovat. ludia, povedzte mi, ako je mozne, ze psycholog, spec. pedagog a pedagog sa nevedia dohodnut, zjednodit, kazdy kazdemu nieco vyvracia, kazdy sa vyjadri inak. ja som zmagorena, dieta je zmagorene, znechutene zo skoly, jeho to nebavi, nie je motivovany, nech skusam cokolvek, nie, nechce. skor mam pocit, ze sa mi v prvej triede zabrzdil, chodi zo skoly velmi sklamany. ako to tu bolo spominane, tiez je tam par deti vyvolenych a ostatne su niekde mimo. a jedine, co som chcela vediet, ako teda s malym postupovat, aby mu to slo lepsie, chcela som, aby mi ho zdiagnostikovali, kde je skutocne problem a robit na tom. vznikol len chaos. a to sa s malym poctivo ucime od zaciatku... a vlastne od septembra sme na mrtvom bode, je to horsie a horsie. uvazovala som nad zmenou skoly aj ped. psych. poradne...