Predpokladam, ze tema uz asi nebude aktualna, napriek tomu:
Ano, ponuka od uchadzaca, ktory je platcom DPH, je v poriadku. Novela zakona o verejnom obstaravani urcuje limit pre zakazku s nizkou hodnotou a tato hodnota sa vzdy urcuje bez DPH. Neplatcovia DPH su v tomto znevyhodneni, zvyhodnit ich moze len skutocnost, ze dokazu ponuknut nizsiu cenu. Co sa tyka vylucenia ponuky, to je irelevantne, nakolko pre vyssiu cenu sa z verejneho obstaravania, ktore sa realizuje podla zakona, nevylucuje (okrem pripadov, ak by vsetky ponuky prevysili predpokladanu hodnotu verejneho obstaravatela a nutilo by ho to obstarat predmet zakazky za prostriedky, ktore nema v takejto vyske k dispozicii). V praxi je to tak, ze ponuky s vyssou cenou sa vlastne "vyfauluju" same o sebe oproti ponukam s nizsou cenou.
V tomto pripade by sa jednalo prijatim Vasej ponuky o porusenie zakona o VO, nakolko tymto aktom by sa prekrocil financny limit stanoveny pre podprahovu zakazku.
Co vsak vnimam ja ako problem, je fakt, ze sa pre ucely vyhodnotenia pouziva cena s DPH. V praxi vznikali logicky problemy ohladom toho, ktora ponuka je vlastne vyhodnejsia, ci je to ponuka vratane DPH alebo bez DPH u platcu alebo celkova cena u neplatcu, a tak sa obstaravatelia obracali na Urad pre verejne obstaravanie o metodiku, ktoru cenu maju povazovat pre ucely vyhodnotenia. Urad vydal metodicke usmernenie v duchu, ze nakolko obstaravatel zaplati za predmet zakazky celkovu sumu, co predstavuje jeho naklady, ma sa pre tieto ucely povazovat cena vratane DPH.
Ja sa vsak s tymto usmernenim celkom nestotoznujem. Ak napriklad platca DPH ponukne cenu 100 € bez DPH, vratane DPH je to 120 €. Ak neplatca ponukne konecnu cenu 110 €, v takom pripade je v danom fakturacnom obdobi znevyhodnena ponuka od prveho uchadzaca, avsak v reali sa napokon DPH obstaravatelovi vrati a vratene finacne prostriedky vie pouzit. V konecnom dosledku za tovar zaplatil iba 100 € a je teda tato ponuka, podla mojho osobneho nazoru, vyhodnejsia.