Zavrieť

Porady

Pokladničné doklady

Potrebovala by som radu ohľadne pokladničných dokladov.Ide o tento problém:
Ak zamestnanci nakupujú rôzny spotrebný materiál, kanc.potreby, platia poštovné, prinesú mi bločky z ERP.Môžem to spraviť tak, že bločky v danom mesiaci za spotrebný materiál od daného zamestnanca dám na výdavkový pokladničný doklad, kde je razítko našej firmy, vyplatené Janko Mrkvička-(zamestnanec), bez DPH 2000Sk, DPHnapr.150Sk Spolu 2150Sk?Vyplatené podpis(daného zamestnanca).Zaúčtujem 501/211, 343/211.Je to správne z daňového hľadiska , alebo ako to spracovávate vy?Podobne sa to robí i z benzínom.Nemôžem predsa na bločky z pošty písať príjemca pošta, kto mi podpíše ten výdavkový doklad za príjemcu?Ako to vlastne má byť správne?
Usporiadat
Dada Dada

Dada je offline (nepripojený) Dada

Ja aj keď dám zamestnancovi peniaze a on urobí nejaký nákup, tak stále dávam príjemcu toho dodávateľa, a nie zamestnanca. Robím takto odjakživa. Mala som aj daňovú kontrolu na DPH aj na daň z príjmov a bolo to v poriadku.
0 0
Jozef Jozef

Jozef je offline (nepripojený) Jozef

K jednotlivym dokladom od zamestnancov musis vystavit vydavkovy pokladnicny doklad, ktoreho prilohou budu originalne doklady z roznych drobny beznych nakupov.Mozes ich aj spajat a dat na jeden doklad aj viacej nakupov za viac dni.
0 0
Lenka Lenka

Lenka je offline (nepripojený) Lenka

som "blazniva" baba, milujuca zivot a svoju rodinku:))))) ...viac
Robime to ako zuzana, prijemca je zamestnanec, ktory urobi nakup....
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

Ja bežne vypisujem len 1 pokl.doklad na konci mesiaca. A ten doklad býva niekedy aj na 100 tis.Sk a má 50 bločkov. K dokladu pripojím prílohu, kde je rozpis podľa jednotlivých účtov a rekapitulácia DPH. Ak mi napíšeš tak ti zašlem vzor mám ho v xls. A pri daňových kontrolách som nemala s tým žiadne problémy. A pritom môžeš zúčtovať aj poskytnutú zálohu.
0 0
zuzana zuzana

zuzana je offline (nepripojený) zuzana

Môj mail pre ANNU:ekonomika@l-tes.sk
0 0
Chudíková Katarína Chudíková Katarína
fajn baba
Zuzka, robím to tak ako ty, na meno pracovníka, ktorý to kúpil, lebo v podstate on dostal peniaze na materiál.
0 0
zuzana zuzana

zuzana je offline (nepripojený) zuzana

A zúčtovávate to podobne ako ja, alebo ako zálohu posk.zamestnancovi,a potom výdavok z pokladnice?
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

To záleží od situácie. Napr. konateľ nakupuje za svoje bez zálohy a na konci mesiaca mu vyplatím hotovosť. A zamestnanec má zálohu. Tak ju mesačne zúčtovávam.
0 0
zuzana zuzana

zuzana je offline (nepripojený) zuzana

Díky ANNA za ten mail.Môžeš mi prosím ťa ešte popísať ak zúčtovávaš tú zálohu, cez aké doklady?Ďakujem.
0 0
misurka misurka

misurka je offline (nepripojený) misurka

Mohla by som aj ja ANNU poprosiť o vzor prílohy k súhr.VPD. Môj mail: misurka34@hotmail.com. Ďakujem!!!
0 0
tibor tibor

tibor je offline (nepripojený) tibor

práca nie je mojim hobbym-skorej šport a športovanie moje i celej rodiny,cestovanie-ale hlavne autom,popíjanie cinzana s nohami máčanými v mori ...viac
ak si platca DPH - doporučil by som Ti dávať každý doklad osobitne na jeden bloček...to jest zvlášť na benzín, zvlášť na nákup tovaru či podobne. príjemcom je samozrejme zamestnanec...a treba to robiť po každom výdaji. ak dáš zamestnancovi zálohu a ten Ti ju mesačne vysporiadava - tak to isté - na jedne doklad môžeš dávať ale trebárs doklady, kde si neuplatňuješ DPH, resp. kde DPH neni - taxi, poštovné - resp. repre...
0 0
Machulka Machulka

Machulka je offline (nepripojený) Machulka

:-)
Ja to robim presne ako Dada a je to v poriadku. Na výdavkový dávam vyplatené - dodávateľa, od ktorého sa tovar nakúpil, aj keď prostredníctvom zamestnanca. A radšej vypisovať bločky zvlášť a nie súhrne, nie každý daňovník to má rád, záleží od nálady daňovníkov, niektorý si na tom zgustnú. Aj pri platcovi DPH je to lepsie evidovať každý bloček na výdavkovom, ako súhrdne.
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

Možno keď vyplácaš 1-2 zamestnancom 1-10 bločkov. Ale skús si predstaviť 10 zamestnancov a približne nech má každý 20 bločkov.
0 0
enter enter

enter je offline (nepripojený) enter

Otázka pokladničných dokladov ma tiež veľmi zaujíma.
Podľa mňa je správne tam uvádzať skutočného príjemcu teda poštu atď. veď sú priložené doklady,
za prevzal podpis = "viď prílohy", vystavil =podpis účtovníka.

Viem z praxe, že účtovníčky to robia tak ako to popisujete, že to dávajú podpisovať zamestnancovi. Ako zamestnanec som vždy protestovala, nakoľko mi účtovníčka zoberie doklad a aj sa podpšem, že som prevzala osobne peniaze na nejaký účel. Ak by niekto kontroloval mňa zamestnanca čím sa preukážem, že tie peniaze som minula naozaj na účel, ktorý je uvedený.

Samozrejme tomu predchádzalo prevzatie zálohy písomne. Pri vyúčtovaní roztrhnutie dokladu o poskytnutej zálohy, a ešte raz podpisovane ako touvádzam hore.

Vždy mi bolo vysvetlené od našej účtovníčky, že sa to tak má robiť a hotovo, podpíš.

Podľa môjho názoru sa to dá zneužiť strany účtovníka, najmä keď sa jedná o položky bez DPH.

Teda naozaj som zvedavá ako je to správne.
Naposledy upravil enter : 24.05.04 at 16:57
0 0
vladan vladan

vladan je offline (nepripojený) vladan

žena, a ešte raz ŽENA!!! (aj keď môj nick o tom nevypovedá) ...viac
u nas je prax taká, že na začiatku mesiaca vyplatíme zamestnancovi zálohu v určitej výške (VPD), na konci mesiaca mi túto zálohu vráti (PPD) a ďalší doklad (VPD) je vyúčtovanie nákupov. Jasné, že prikladáme aj všetky bločky + tabuľka s rozdelením základu dane a DPH. Mali sme uz x-daňových kontrol a bolo to OK. Ak niekomu vŕta v hlave, či mu fakt dávame peniaze, to je vec názoru, ja všetko robím na konci mesiaca, spočítam si sumu bločkov a dodatočne vystavím VPD ako zálohu a potom ako vrátenie tejto zálohy zamestnancom. Neviem si predstaviť vypisovanie x-VPD, ak mám priemerne 200 bločkov od 200 spoločností.
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

Presne tak to robím aj ja. A tiež som mal už x kontol z DU a nikdy mi nič na to nepovedali a ani auditori.
0 0
ekin ekin

ekin je offline (nepripojený) ekin

osobne do textu výdajoveho dokladu písem: vid prílohy a netrapim tym ani zamestnanca ani nespajam doklady podla toho, od koho... spajam ich iba podla druhu nakladu, zvycajne 1 - 2 x v mesiaci, zas aby toho nebolo prilis vela. S "oblubou" to aj zratam, spáskujem, nech je kam dávať pri kontrole kvačky, viem, že to daniari maju radi..hm,hm..
0 0
jessica jessica

jessica je offline (nepripojený) jessica

neznášam keď neviem a nerozumiem... ...viac
Robím to presne tak isto ako ekin. Mám za mesiac len 2-4 pokl.doklady. Sú rozdelené podľa druhov nákladov. Predkontácie, DPH, podpisy...všetko je ako má byť len zhrnuté na pár účt.dokladoch. Kontroly mi nič na to nepovedali. Ako príjemcu dávam pokladníka, ktorý väčšinou vykonáva nákupy. Iba ak sa platí v hot. nejaká faktúra (nie blok z ERP), tak tam dám dodávateľa z faktúry. Zatiaľ to bolo v poriadku.
Myslím, že záleží hlavne na koho natrafíte pri kontrole, či audite.
0 0
Žofia Žofia

Žofia je offline (nepripojený) Žofia

ANNA
Ja bežne vypisujem len 1 pokl.doklad na konci mesiaca. A ten doklad býva niekedy aj na 100 tis.Sk a má 50 bločkov. K dokladu pripojím prílohu, kde je rozpis podľa jednotlivých účtov a rekapitulácia DPH. Ak mi napíšeš tak ti zašlem vzor mám ho v xls. A pri daňových kontrolách som nemala s tým žiadne problémy. A pritom môžeš zúčtovať aj poskytnutú zálohu.
To verím, že s tým neboli pri kontrole problémy, lebo tam mali všetko čo tam má byť,
len sa účtovanie presunulo do pokladne a jedine saporušila zásada "účtovať denne". a nezobrazuje to pohyb peňazí podľa dní a osôb,
0 0
Daniela Daniela

Daniela je offline (nepripojený) Daniela

Na začiatku mesiaca zoberú zamestnanci zálohu-zúčtujem na 335- Dekádne zúčtuju nákupy, aby na konci mesiaca nebola "guča". Ja si bloky podelím: 11110,20,23 atď. 50110,33,31,12 detto. Lahšie sa mi hľadá, keď vybehne problém. Zúčtovavam na meno, mám možno 5 dokladov na zamestnanca, podľa toho ako to podelím. Robím tak viac ako 30 rokov. Prežila som toľko kontrol, auditov atď. že mi ani nepride rozmýšlať o správnosti. Ale dobre je poučiť sa od Vás.
0 0
Načítať ďalšie