Zavrieť

Porady

predaj - sklad treba alebo netreba

chcem sa spytat - ak robim sluzby a obcas kupim komponenty a hned v ten den ich predam - musim viest sklad? kamarat mi hovoril, ze viest sklad musia prakticky len ti, ktori sklad aj fyzicky maju. ak by to nemuselo ist cez sklad - ako to v PU zauctujem?

ak sklad byt musi, aka podrobna musi byt skladova karta? konkretne - napr. procesory AMD Sepmron 3000, alebo procesory AMD Sempron, alebo procesory alebo pocitacove komponenty? nerozumiem presne pojmu skladova karta, podla toho, co o nej viem mi to sedi tak na sroby, ktorych mam na sklade 1000 rovnakeho druhu od roznych vyrobcov s roznymi cenami, ale ked predavam len takto kusovo v roznych typoch, tak mi nie je uplne jasne, o com vlastne skladova karta je. na skoleni mi na podobnu otazku lektor odpovedal - ze tak, ako to potrebujem. ale ja skladovu evidenciu nepotrebujem vobec, ide o to, co musim.
Usporiadat
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
marosm
chcem sa spytat - ak robim sluzby a obcas kupim komponenty a hned v ten den ich predam - musim viest sklad? kamarat mi hovoril, ze viest sklad musia prakticky len ti, ktori sklad aj fyzicky maju. ak by to nemuselo ist cez sklad - ako to v PU zauctujem?

.
Viesť sklad v PU musíš len ak máš povinnosť auditu. Ak nemáš sklad fyzicky, tak skladové karty nemusíš viesť. Nakupuješ síce materiál, ale podľa objednávky, na zakázku, čiže konkrétny nákup vieš priradiť ku konkrétnemu predaju.
Takže k druhej časti otázky sa nevyjadrujem.
Lektor mla pravdu - rob tak ako to potrebuješ.
Pre účely kontroly musíš mať smernicu, kde si tento postu popíšeš. Odporúčam na OF napísať č. dokladov (DF, POK), ktorými si nakúpil potrebné komponenty, ešte lepšie a podrobnejšie je opak - na DF a POK dopíš č. OF, ktorými si to vyfakturoval. No a uvedené popíšeš v smernici. k 31.12. sa poobzeráš po priestoroch, prejdeš doklady, či ti niečo nezostalo nevyfakturované a to by si prípadne dal na sklad alebo doplnil údaje o tom, na čo si to spotreboval.
marosm marosm

marosm je offline (nepripojený) marosm

dakujem za odpoved. doplnujuce otazky - 1. ako sa to potom zauctuje a 2. kto ma povinnost auditu? ja ako zivnostnik zrejme urcite nie, ale zaujimalo by ma to.
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
marosm
dakujem za odpoved. doplnujuce otazky - 1. ako sa to potom zauctuje

myslis - nespotrebované komponety? napr. 132/504
ak to považujes za materiál 112/501
ak si myslel niečo iné, napíš viac.
Bežne účtuješ nákupy k službám - ak je to materiál na 501, ak to považuješ za tovar predaný v nezmenenom stave tak 504.



a 2. kto ma povinnost auditu? ja ako zivnostnik zrejme urcite nie, ale zaujimalo by ma to.
nie ak nemas tržby za 40 mil a zamestnancov... presne sú podmienky k povinnému audiu v zákone o účtovníctve.
Oldi Oldi

Oldi je offline (nepripojený) Oldi

Len doplním, že tie podmienky pre povinnosť auditu sú celkovo 3, musia byť splnené aspoň 2 podmienky súčasne:
1. obrat viac ako 40 miliónov
2. viac ako 20 zamestnancov
3. základné imanie viac ako 20 miliónov
marosm marosm

marosm je offline (nepripojený) marosm

Oldi: dakujem.
Lida: myslel som to cislo 504 este jedna doplnujuca otazka - kde je napisane to, ze ak nemam povinnost auditu, nemusim viest sklad - zakon o uctovnictve? dakujem.
STRELEC STRELEC

STRELEC je offline (nepripojený) STRELEC

marosm
Oldi: dakujem.
Lida: myslel som to cislo 504 este jedna doplnujuca otazka - kde je napisane to, ze ak nemam povinnost auditu, nemusim viest sklad - zakon o uctovnictve? dakujem.
Spôsoby účtovania obstarania a úbytkov zásob sú dva:
"A" je ten, ktorý Ti zjavne nevyhovuje = účtovanie s využitím skladovej evidencie. A-čko môžu používať samozrejme všetky účtovné jednotky.

Pri spôsobe "B" sa obstaranie zásob priebežne účtuje priamo do nákladov a na konci sa inventarizáciou zistí skutočný stav a upraví hospodársky výsledok.
Pri "B" spôsobe hovorí "Opatrenie MF SR zo 16.12.2002 - postupy účtovania v PU" a to v §43 ods.1.), že účtovné jednotky s povinnosťou auditu podľa §19 zákona o účtovníctve nemôžu používať spôsob "B" účtovania zásob.
Rozhodujúce je, aby si preukazne nenakupoval do zásoby ("na sklad"), ale aby si nakupoval len pre okamžitú spotrebu, predaj. To neznamená, že napr. ku koncu roku nemôžeš vykázať nejaké prebytky priebežne nakupovaných zásob, ktoré Ti zostali pre budúce použitie. Práve naopak - bolo by zvláštne, keby si všetko dokonale spotreboval..
Ziarowka Ziarowka

Ziarowka je offline (nepripojený) Ziarowka

A ako potom zaúčtujeme inventarizačný rozdiel na konci roku?
Napríklad prebytok alebo aj úbytok. A je vôbec možnosť, aby pri účtovaní zásob spôsobom B vznikol úbytok? A ešte mám otázku ako sa robí inventarizácia a kto ju podpisuje a kde by som našla odkaz na nejaké tlačivo pre inventarizáciu. Je aj v softvéri Datalock/W?
Ďakujem
dogicka dogicka

dogicka je offline (nepripojený) dogicka

STRELEC
Spôsoby účtovania obstarania a úbytkov zásob sú dva:
"A" je ten, ktorý Ti zjavne nevyhovuje = účtovanie s využitím skladovej evidencie. A-čko môžu používať samozrejme všetky účtovné jednotky.

Pri spôsobe "B" sa obstaranie zásob priebežne účtuje priamo do nákladov a na konci sa inventarizáciou zistí skutočný stav a upraví hospodársky výsledok.
Pri "B" spôsobe hovorí "Opatrenie MF SR zo 16.12.2002 - postupy účtovania v PU" a to v §43 ods.1.), že účtovné jednotky s povinnosťou auditu podľa §19 zákona o účtovníctve nemôžu používať spôsob "B" účtovania zásob.
Rozhodujúce je, aby si preukazne nenakupoval do zásoby ("na sklad"), ale aby si nakupoval len pre okamžitú spotrebu, predaj. To neznamená, že napr. ku koncu roku nemôžeš vykázať nejaké prebytky priebežne nakupovaných zásob, ktoré Ti zostali pre budúce použitie. Práve naopak - bolo by zvláštne, keby si všetko dokonale spotreboval..
Táto téma ma veľmi zaujíma, lebo tiež začínam a nemám v tom jasno, nakoľko som na Porade prečítala príspevky, kde daňová kontrola kontrolovala skladovú evidenciu, a ja ju nevediem u žiadneho klienta resp. žiadny z mojich klientov si ju nevedie (samozrejme že nemám klientov s povinnosťou auditu). Mám viac otázok:
1.Tak napríklad obchod s potravinami: ide o SZČO (manželov), ktorí majú obchod priamo vo vlastnom dome, tovar nakupujú na faktúry a na bločky z ERP, na konci roka spravia inventúru, ktorú uvediem vo výkaze o majetku a záväzkoch. Musia teda viesť aj skladovú evidenciu (viem, že niektoré väčšie obchody majú skladovú evidenciu prepojenú s ERP, len neviem či musia)?Nemajú zamestnancov takže nemusia nikoho kontrolovať.
2. SZČO stolár, obrat okolo 1.200.000,-, nemá zamestnancov. Nakupuje rôzny materiál (drevo, závesy, kľučky atď.) a vyfakturuje napr. interiérové dvere. Nenakupuje do zásoby, iba ak drevo. Musí viesť sklad? Alebo stačí ak si bude viesť podrobnejšiu evidenciu o nákupe dreva (to sú trochu väčšie položky) a ostatné drobnosti nebude evidovať na sklade? Dúfam že som sa dobre vyjadrila.
3. S.r.o., nemá povinnosť auditu, účtujem spôsobom B. Určite vykážu na konci roka nejaký stav zásob, ale tiež nenakupujú vyslovene do zásoby, ale keď majú určitú zákazku, tak nakúpia materiál. Nášla som tu príspevok, v ktorom odporúčali odvolávať sa pri každej vyšlej fa, na konkrétnu došlú fa. Len si neviem v praxi predstaviť ako by som sa na vystavenej faktúre odvolávala na konkrétne došlé faktúry (a okrem toho fakturáciu si robia sami, takže ja v tom prehľad určite nemám), keď vždy majú rozbehnutých viac akcíí a jedna došlá faktúra sa týka aj viacerých vyšlých faktúr, a tiež veľa vecí nakupujú v hotovosti na bločky z ERP. Musia teda viesť skladovú evidenciu?
Najviac ma trápi, keď príde daňová kontrola môže odo mňa chcieť skladovú evidenciu, aj keď nemám povinnosť ju viesť?
Viem že chcem vedieť veľa a možno je to pre niekoho aj samozrejmé, no pri malých SZČO mi to jasné vôbec nie je. Vopred ďakujem za vaše rady Ahojte
Peterka Peterka

Peterka je offline (nepripojený) Peterka

Skladová evidencia sa musí viesť JÚ, PÚ. Len materiál, ktorý sa uvedie v smernici- že sa nebude evidovať v skaldovej evidencii, sa nemusí evidovať. AK sa nevedie, je to porušenie zákona o účtovníctve -pokuta.........!
dogicka dogicka

dogicka je offline (nepripojený) dogicka

Peterka
Skladová evidencia sa musí viesť JÚ, PÚ. Len materiál, ktorý sa uvedie v smernici- že sa nebude evidovať v skaldovej evidencii, sa nemusí evidovať. AK sa nevedie, je to porušenie zákona o účtovníctve -pokuta.........!
Tak sú tu znova dva názory, v príspevku č.7 sa písalo že ak sa tovar nanakupuje do zásoby tak netreba sklad. Tak teraz neviem, čo mám robiť. Takže keď si uvediem do smernice, že tovar ktorý kupujem do potravín nebudem evidovať na sklade, tak to bude v poriadku? Ja tomu už vôbec nerozumiem asi toho už mám dosť.
Peterka Peterka

Peterka je offline (nepripojený) Peterka

dogicka
Tak sú tu znova dva názory, v príspevku č.7 sa písalo že ak sa tovar nanakupuje do zásoby tak netreba sklad. Tak teraz neviem, čo mám robiť. Takže keď si uvediem do smernice, že tovar ktorý kupujem do potravín nebudem evidovať na sklade, tak to bude v poriadku? Ja tomu už vôbec nerozumiem asi toho už mám dosť.
Pozor jedná sa o materiál a nie o tovar.Osobne som videl pokutu vo výške 30 000,-Sk za nevedenie skladovej evidencie v PU účtovanie zásob spôsobom B.
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
dogicka
Tak sú tu znova dva názory, v príspevku č.7 sa písalo že ak sa tovar nanakupuje do zásoby tak netreba sklad. Tak teraz neviem, čo mám robiť. Takže keď si uvediem do smernice, že tovar ktorý kupujem do potravín nebudem evidovať na sklade, tak to bude v poriadku? Ja tomu už vôbec nerozumiem asi toho už mám dosť.
Podľa môjho názoru skladovú evidenciu v potravinách musíš viesť . To už dá každému , že v potravinách sa zásoby vytvárajú .
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Môj známy dostal pokutu 5 000 Sk za nevedenie skladovej evidencie v Second hende .
dogicka dogicka

dogicka je offline (nepripojený) dogicka

Zita5
Môj známy dostal pokutu 5 000 Sk za nevedenie skladovej evidencie v Second hende .
Ja viem že sa pýtam asi hlúpo, ale fakt mi to nie jasné ako to má v tých potravinách vyzerať v praxi, keď nemajú ERP prepojenú na nejaký skladový softwér. Tak napr. budú viesť sklad v Exceli (to viem že môžu) a vyzerať to bude asi takto: podľa faktúr za tovar prijme tovar na sklad. Ale ako ho vydá? To si bude písať priebežne na papier, koľko čoho počas dňa predal? Naozaj si pripadám trápne, že dávam také hlúpe otázky, ale neviem si to predstaviť.
Peterka Peterka

Peterka je offline (nepripojený) Peterka

To nie je hlúpa otázka ani ja si neviem predstaviť niekde v bufete skladovú eviedenciu, to by sa tá bufetárka zbláznila.DÚ to tolerujú pri kontrole ale ak ich niekto nahnevá hneď bác minimálnu pokutu 2000,-Sk.
dogicka dogicka

dogicka je offline (nepripojený) dogicka

Tak čo mám teda povedať klientom? Že evidenciu viesť musia, ale keď nebudú daňová kontrola to uzná alebo neuzná, podľa nálady? Mám známu, ktorá robí JÚ už dobrých 12 rokov, má dosť široký okruh klientov a zatiaľ sa jej pri žiadnej daňovej kontrole nestalo, aby žiadali skladovú evidenciu. Možno mala šťastie. Lenže ja som ten typ, ktorý chce mať všetko správne a tu na porade som natrafila na príspevky, v ktorých sa uvádzali pokuty za nevedenie skladu. Tak teraz neviem. Asi ešte pekne dlho nebudem spávať.
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Takže:
Registračná pokladni na konci mesiaca vie vystaviť doklad - tzv. "tovarovú pásku" a podľa tejto tovarovej pásky odpisujem zo skladu. Čiže nie každý deň, ale na konci mesiaca odpíšem 25 ks - tatranky, 100 ks - rohlíky atd.

A takisto to robím aj pre krčmu.

Pri nákupe tovaru samozrejme vystavím skladové karty a zaevidujem príjem no a na konci mesiaca podľa tovarovej pásky zaevidujem výdaj.
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
dogicka
Tak čo mám teda povedať klientom? Že evidenciu viesť musia, ale keď nebudú daňová kontrola to uzná alebo neuzná, podľa nálady? Mám známu, ktorá robí JÚ už dobrých 12 rokov, má dosť široký okruh klientov a zatiaľ sa jej pri žiadnej daňovej kontrole nestalo, aby žiadali skladovú evidenciu. Možno mala šťastie. Lenže ja som ten typ, ktorý chce mať všetko správne a tu na porade som natrafila na príspevky, v ktorých sa uvádzali pokuty za nevedenie skladu. Tak teraz neviem. Asi ešte pekne dlho nebudem spávať.
Vieš , asi mala šťastie . Aj ja som mávala daňovú kontrolu , nepýtali karty , ale sa len spýtali či robíme sklad. Stačilo len ukázať a nekontrolovali .
Ja osobne som mala novinový stánok s papiernictvom , príjímala som na sklad na základe fa , odpisovala som na základe večernej uzávierky z registračnej pokladnice , ale som si dala záležať na PLU tovaru , aby som mala všetko konkrétne pomenované a nacenené . Netvrdím , že sa mi nestalo , že som niekedy nepoužila odpis z karty ktorej sa to netýkalo , ale názov bol vždy totožmý , aj keď cena niekedy nie napr. .... zošit 511 ...bolo ich veľa druhov ...... a bolo veľa cien , vždy som sa znažila dodržať aspoň to , že počet kusov všetkých zošitov mi sedelo .

Treba si nájsť nejaký spôsob , ale najlepšie by bolo prepojenie skladu s PC .

A že tam bude rozdiel niekedy , to bude , však keď chodím do potravín , veľa krát sa stane , že čakám pri pokladni ako bl..... , lebo kúpim napr. kávu a nemajú ju v evidencii na sklade , tak to potom odpíše tak , že čo jej vyhovuje cenovo .
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

A podotýkam, že klienti nemajú prepojenú registračnú pokladňu zo SW., len mi vytlačia tú "tovarovú pásku".

A všetko čo sa kupuje do zásoby a nie pre konkrétneho odberateľa sa musí evidovať na sklade.
dogicka dogicka

dogicka je offline (nepripojený) dogicka

Veľmi pekne ďakujem za rady, pomohli ste mi, konečne si na to všetko okolo skladov utvorím nejaký názor. Ahojte
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať