Zavrieť

Porady

Reklamacia - je vybavena?

Riesim taku vec, zakupil som mobilny telefon v hotovosti v Orange, telefon sa mi dvakrat pokazil, obidva pripady bola softwarova chyba, na tretikrat som prisiel do servisu a chcel som ziadat odstupenie od kupnej zmluvy. "zbezne" mi to odhadli opat na softwarovu chybu, podla popisu problemu a tak ma odporucili na predajcu, teda Orange, ze jedine tam mozem zaziadat vratenie kupnej ceny.
V Orange sa spisal protokol o reklamacii, kde bolo doslovne napisane:"Ziadam prednostne o diagnostiku a posudenie pravneho naroku na: vratenie kupnej ceny.
V pripade, ze nevznika narok na vratenie kupnej ceny alebo vymenu MT, ziadam o opravu MT."
Telefon poslali na diagnostiku do Ciech, na 31. den sa mi ozvali (ale nie je to po zakonnej lehote, lebo posledny den vysiel na nedelu a podla &122, ak vyjde posledny den na vikend, tak sa pocita az nasledujuci pracovny den), ze mam telefon na pobocke a mam priniest protokoly zo servisu z predchadzajucich oprav.
Ukazali mi protokol o diagnostike, kde bolo napisane, ze zavada sa prejavila, to je vsetko. Pracovnicka na pobocke mi povedala ale, ze sa nejedna o rovnaku vadu ako predchadzajuce dve, kedze prejav je iny. Presviedcal som ju, ze nejde o prejav problemu, ale pricinu.
Tu sme sa nezhodli, tak som telefon nechal na pobocke s tym, ze oni zajtra zavolaju do diagnostickeho centra a zistia tu zavadu a daju mi vediet.

Teraz opatovne cakam, lebo stale tvrdia, ze to je ina vada, aj ked na to nemaju dokaz, rovnako ako ani ja nemam dokaz, ze je.

Co ma ale trapi, telefon mi zdiagostikovali, na 31. den, ked som prisiel, tak mi povedali, ze mi nevznika narok na vratenie penazi a chceli mi ho vratit a teda neopraveny. Splnili tymto vlastne reklamaciu do 30 dni, aj ked v protokole je jasne napisane, ze ak mi nevznikne narok na vratenie penazi, tak ziadam opravu?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    reklamacne konanie je na dlhe lakte ale niekedy to stoji za to aspon skusit

    ty si reklamoval mobil, dva krat ho opravili a treti krat ti potvrdili existenciu vady

    mali 30 dni na to aby "reklamaciu vybavili" (co je dost nestastny zakonny pojem). oni sa zamerali na tvoju prvu pozaidavku - diagnostiku a zrejme to beru tak ze to vybavili ked sa k tomu vyjadrili.

    vyjadrili sa tak ze ti nevznikol narok na odstupenie od zmluvy

    je to vsak otazne, naroky z vad tovaru zavisia od druhu vady, ci vada branila uzivaniu, ci bola len esteticka, pripadne ci si nemohol vyuzivat len cast mobilu

    takze urcite ti vznikol voci orange - u nejaky narok, tazko vsak v tomto momente posudit aky

    otazne je ci mas zaujem aby ti mobil opravili, na toto mas narok v kazdom pripade, taktiez mas narok na to aby ti pocas doby opravy poskytli nahradny porovnatelny mobil

    osobne si myslim ze by si mohol skusit aj odstupenie od zmluvy

    dana9 je offline (nepripojený) dana9

    právnik dana9
    takyto postup zo strany orange - u nie je vybavenim reklamacie v zmysle zakona o ochrane spotrebitela

    TSteinar je offline (nepripojený) TSteinar

    TSteinar
    danka, z toho dovodu, ze vlastne neprezistili si este pocas tych 30-tich dni, ze nemam narok na vratenie penazi a mali ho teda dat opravit? preto nevybavili reklamaciu?

    tazko sa s nimi hada, oni si tvrdia svoje, ja svoje, ale nedam sa

    Reklamacia - je vybavena?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.