tinaKa Pripajam sa aj ja s mojou otazkou, aby som mala konecne jasno.
Od tohto mesiaca zacinam so zivnostou a chcem si uplatnit pausalne vydavky. Napriek tomu by som si tento rok chcela evidovat vsetky zaplatene vydavky za tovar a material, aby som zistila, ci sa mi pausalne skutocne oplatia alebo nie.
Kedze 90% mojich platieb prebehne len cez internet, k bankovemu uctu nemam vydanu bankomatovu kartu. Mam vsak teraz problem, ako evidovat uhradu dobierky- platenie v hotovosti za dobierku na poste. Mozem teda dobierku zaplatit zo svojich- nepodnikatelskych penazi s tym, ze vypisem o tom PPD- sukromne peniaze vlozim do “pokladne“ a z nej dobierku zaplatim? Zaroven treba vystavit aj VPD-uhrada dobierky?
Musim potom peniaze za dobierku z podnikatelskeho uctu previest na svoj vlastny? Plus k dobierke prilozim aj doklad o zaplateni (ustrizok z posty) a fakturu, ktora mi pride v baliku. Zda sa mi totiz, ze kvoli jednej platbe musim vypisat vela papierov.
Ustrizok z posty o zaplateni dobierky vam davaju bezne? Lebo u nas si ho na poste nechavaju.
Dalsia vec, neviem, ci mam na danovy urad nahlasit este dalsie cisla uctov. Totiz mam zalozene dva ucty vo FIO banke- jeden je v eurach, druhy v Kc, oba su so slovenskym kodom banky. Tieto dva ucty som uz danovemu hlasila. Avsak pri platbe len v ceskych korunach z eshopu v Cechach chcem vyuzit jeden z tychto uctov s ceskym kodom banky. Cislo uctu ostava, meni sa len kod zo slovenskeho na cesky, hoci ide stale o FIO banku. Mam nahlasit aj tento ucet s ceskym kodom?
Dakujem vam krasne za poradenie.
ak platíš v hotovosti čokoľvek, čo použiješ na podnikateľské účely,tak by si mala viesť aj knihu pokladne.
Do nej si budeš zaznamenávať všetky výdavky, ktoré súvisia s podnikaním a platíš v hotovosti. Teda nielen napríklad úhrada dobierky, ale napríklad aj poštovné za balíky, ak ho platiš v hotovosti, nákup baliacich pomôcok, papier do tlačiarne.... čokoľvek, čo súvisí s tvojim podnikaním.
Stačí, keď do pokladne vložíš potrebnú sumu na začiatku.
Teda konkrétne, 1. mája začínaš, tak tam dáš osobný vklad 200€. Z iných peňazí ako podnikanie. Z toho postupne platíš to, čo potrebuješ (dobierka, poštovné, obálky .....) Keď bude 0, zase vložíš.
Z účtu môžeš priebežne vyberať na osobnú spotrebu. Nemusí to ísť priamo do pokladne.
Na pošte zvyčajne treba doklad o platení pýtať - automaticky ho nezvyknú dávať.
mmch - paušálne výdavky pri predaji tovaru sa mi nejak nezdajú. Keď počítam:
nákup tovaru, t.j. náklad nech je 100€.
Aby bolo 40% do výdavkov 100 €, tak by si musela predať za 250€.
A to ešte nepočítam dalšie výdavky ako obchodný systém, doména, internet, poštovné (to je jedno, či poštou alebo kurierom), vrátené zasielky, reklama, papier, toner....