Zavrieť

Porady

zrušenie podielového spoluvlastníctva

Dobrý deň,

spolu so svojou mamou vlastním rodinný dom, ku ktorému prislúcha aj pozemok v intraviláne obce (záhrada, samostatné katastrálne číslo). spolu vlastníme 3/4 tohto domu vrátane pozemku. mamina sestra vlastní zvyšný podiel. Práve dnes nám bol doručený list s "návrhom na zrušenie a vysporiadania podielového vlastníctva." Pred týmto listom neprebehla žiadna debata o vysporiadaní a zostali sme dosť zaskočený.
Rodinný dom využívame na bývanie, navrhovateľka sa nikdy nepodieľala na jeho údržbe. Naša finančná situácia nieje najlepšia, ja som študent VŠ, mama nezamestnaná a otec zarába cca 400€.
Na list máme odpovedať v tom zmysle, či súhlasíme s odkúpením a navrhnúť výšku odplaty.
Môžeme ako odplatu navrhnúť splátkový kalendár (vzhľadom na našu finančnú situáciu) alebo ponúknuť priľahlí pozemok (samostatná prístupová cesta a inžinierske siete) ako odplatu? čo v prípade ak nedôjde k dohode a prípad pôjde pre súd? Môže súd nariadiť predaj domu? ako máme v tomto prípade postupovať?
Budem nesmierne vďačný za akúkoľvek radu od ľudí, ktorí podobným prípadom prešli.

Za odpovede a rady vopred ďakujem
Tomáš


neviem či som sa presne trafil do témy, ale snáď áno.
Usporiadat
twe twe

twe je offline (nepripojený) twe

Najlepsie pre vas to bude odkupit, nakolko uz vlastnite 3/4. Dohodnite sa na splatkach.

O cast pozemku zrejme nebude mat zaujem.

Sud by v tomto pripade pravdepodobne ponechal sucasny stav alebo by vam priznal tu zvysnu stvrtinu s tym, ze mate zaplatit. Cize lacnejsie to vyjde mimosudne.
1 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
tomy26 tomy26

tomy26 je offline (nepripojený) tomy26

majiteľom spomínaného pozemku by stala výhradne + prípadný doplatok, ak by bol potrebný.
mám silné pochybnosti či príme navrhnuté splátky. ako postupovať ak splátkový kalendár odmietne? môže nás súd zaviazať vyplatiť celý podiel v jednej splátke?
0 0
twe twe

twe je offline (nepripojený) twe