Ja sa zasa pýtam opačne - koľko by som za správu eshopu mal/mohol platiť ako prevádzkovateľ?
Náplň práce by bola asi takáto:
- starostlivosť o napĺňanie informácií o produktoch (pridávanie a aktualizácia popisov, parametrov, fotografií)
- aktualizácia dostupnosti produktov (treba sledovať katalógy výrobcov a proste vyradiť/skryť v katalógu tovary, ktoré už nie sú dostupné)
Istý čas mi túto správu eshopu robil jeden pán na dôchodku, ale po nezhodách som to ukončil. Platil som mu paušálne 100€ mesačne, čo sa mi videlo príliš veľa na pár hodín strávených na internete.
Činnosť, ktorú by mal správca vykonávať sa ťažko dá merať hodinami. Niekto aktualizáciu jedného produktu urobí za 5 minút, niekomu to trvá pol hodinu...
Nedá sa to merať ani počtom produktov. U niektorých stačí nahrať foto, iné potrebujú rozsiahle popisy a parametre, ktoré napr. treba ešte aj prekladať do slovenčiny.
Takisto % z objednávok nemôže vystihovať prínos takejto práce, pretože napr. v čase keď mi to spravoval ten dôchodca sa síce zvýšila informovanosť zákazníkov, ale na tržbách sa to nejako neodrazilo (robil to cca 3-4 mesiace). Mal som priaznivé ohlasy na eshop, ale efektivita sa myslím prejaví až po dlhšom časovom odstupe a tu je ťažko oceniť čo rozhodlo, že si zákazník kúpi nejaký tovar. Či je to bohatosť informácií o produkte, alebo cena, alebo jednoducho len to, že ho mám skladom a konkurencia nie
Sám túto činnosť už nezvládam (robím len nutné aktuaalizácie) a niekoho by som si chcel na to najať. Nerád by som však na tom prerobil.
Čo ostaní majitelia eshopov? Spravuje Vám niekto takto katalóg? Ako to ohodnocujete?