Zavrieť

Porady

Znovupripojenie odberného miesta do elektrickej siete

Potreboval by som poradiť s tým, kto má znášať z právneho hľadiska náklady na znovupripojenie odberného miesta do elektrickej siete.

Pre priblíženie:
V byte "A", v. kt. predtým bola zapojená elektrika sme bývali celá rodina (nájomná zmluva bola spísaná na otca).
Niekoľko rokov na to som ja a sestra z domu odišli (ona má trvalý pobyt v inom meste, ja v inom meste len žije, no trvalý pobyt mám stále v predmetnom byte "A").
Následne sa otec s matkou "rozkmotrili" a otec začal bývať so svojou priateľkou v inom byte "B". Mama ako jeho zákonná manželka bývala stále v byte "A", no otec prestal platiť elektrinu a SSE a.s. následne odpojilo odberné miesto a demontovali hlavný elektromer (r. 2003).
Následne sa rodičia rozviedli, no mama stále žila po dohode s otcom v byte "A" a on v byte "B". Mama v roku 2008 zomrela a byt ostal prázdny a značne zafúľaný (ako to pri alkoholikoch býva) - otec ho stále platil (nájomné bez elektriky).
Otec 26.12.2011 zomrel a cca vo februári byt prešiel podľa zákona č.
§ 706 bod (1) - Občianskeho zákonníka – č. 40/1964 Zb. na mňa a momentálne som nájomníkom.
Dávam byt postupne do poriadku, obec mi opravila prívod pitnej vody, nakoľko bol poškodený a podľa zákona sú ako majiteľ zodpovedný za rozvody v danom objekte.

Taktiež sa snažím o znovupripojenie bytu k elektrickej sieti a tu sa naskytá pár otázok:
a) sú náklady za znovupripojenie do elektrickej siete (revízna správa, pripojovací poplatok....) v réžii obce /ako majiteľa objektu/?
b) alebo sú náklady v mojej réžii, keďže došlo k odpojeniu z dôvodu neplatenia mojím otcom a nie na žiadosť obce (ako majiteľa)?
je niekde v zákone (ak áno v akom) zakotvené, že za takéto veci zodpovedá vlastník (prenajímateľ) alebo nájomca?

Podľa logického uvažovania by mali byť náklady za znovupripojenie hradené obcou ako majiteľom prenajímaného objektu, no obávam sa aby na mňa nevybehli s tým, že odpojenie je kvôli neplateniu a nehodili mi náklady na pripojenie na moje plecia.

Vopred vďaka za rady a postrehy.
Naposledy upravil Drobeczbb : 06.09.11 at 19:13
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    A preco obec? Obec nejako vyuzivala energie v tom dome?

    Ak bola elektrina odpojena z dovodu neplatenia najomcom, tak on je zodpoveny za znovupripojenie. /resp.dedicia/
    Naposledy upravil arizona : 06.09.11 at 17:50

    Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

    Katy a R
    .. a na zákaznícku linku sa minimálne týždeň nedá dovolať ... na písomnú žiadosť za 10 dní žiadna odpoveď
    To bol úžasný nápad rušiť kancelárie ...
    arizona Pozri príspevok
    A preco obec? Obec nejako vyuzivala energie v tom dome?

    Ak bola elektrina odpojená z dôvodu neplatenia nájomcom, tak on je zodpoveny za znovupripojenie. /resp.dedicia/
    OK, už som sa zmieril s poplatkom za znovupripojenie. No náklady za revíznu správu skrine na umiestnenie elektromera v spoločných priestoroch bytovky by mala hradiť obec ako vlastník objektu, alebo sa opäť mýlim?

    A za ďalšie, neviete mi niekto povedať koľko je vlastne poplatok za namontovanie elektromera (vo vyššie spomínanom umiestnení) v objekte, kde už predtým bolo odberné miesto? Lebo keď som volal na zák.linku, tak som nezávisle dostal 2 odpovede. V jednej bola suma 202,46€ a dnes som dostal odpoveď so sumou cca 46€.
    Naposledy upravil Drobeczbb : 06.09.11 at 19:15

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Odberateľ energie si ty, tebe dávajú do "prenájmu" elektromer, ty zodpovedáš za stav elektromera (neporušenosť plomb- zabezpečenie proti nežiaducej manipulácii a zásahu skrinkou), s tebou podpisujú, nie s mestom (obcou), ty platíš.
    Ano, už som to pochopil, len ta cena mi stále nie je zrejmá.

    Plus musím informovať, že revíznu správu spraví bytové družstvo. Čiže niektoré otázky sú zodpovedané.

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    Drobeczbb Pozri príspevok
    a) sú náklady za znovupripojenie do elektrickej siete (revízna správa, pripojovací poplatok....) v réžii obce /ako majiteľa objektu/?
    b) alebo sú náklady v mojej réžii, keďže došlo k odpojeniu z dôvodu neplatenia mojím otcom a nie na žiadosť obce (ak majiteľa)?
    je niekde v zákone (ak áno v akom) zakotvené, že za takéto veci zodpovedá vlastník (prenajímateľ) alebo nájomca?

    Podľa logického uvažovania by mali byť náklady za znovupripojenie hradené obcou ako majiteľom prenajímaného objektu, no obávam sa aby na mňa nevybehli s tým, že odpojenie je kvôli neplateniu a nehodili mi náklady na pripojenie na moje plecia.

    Vopred vďaka za rady a postrehy.[/FONT]
    ...obávaš sa zbytočne ....hodia ...

    " b " odpoveď je správne ....

    Pripojenie , viď príslušný dodávateľ...povedzme ZSE to má takto
    Odpojenie vášho odberného miesta môže nastať aj z podnetu dodávateľa elektriny a to z dôvodu:

    1) porušenia obchodných podmienok
    neuhradenie faktúr

    2) nevyhovujúceho technického stavu meraného miesta
    nedostatky v inštalácii,
    znemožnenie prístupu k meraciemu zariadeniu,
    odber vyššieho príkonu bez súhlasu dodávateľa elektriny.

    Ako postupovať?
    1. Odpojenie – neuhradenie faktúr

    V prípade, ak bolo odberné miesto odpojené pre neplatenie za odobratú energiu a požadujete znovu pripojenie elektrickej energie, je potrebné:

    kontaktovať Zákaznícku linku ZSE 0850 111 555, kde vám poskytneme údaje k úhrade,
    uhradiť všetky pohľadávky za odpojené odberné miesta a poplatok za znovupripojenie odberného miesta v sume 1513,50 SK s DPH / 50,2389 €,
    zaslať faxom kópie potvrdení o zaplatení pohľadávky a o zaplatení poplatku za znovupripojenie odberného miesta na číslo 02/50613901 alebo naskenované kópie potvrdení zaslať na emailovú adresu kontakt@zse.sk,
    nahlásiť úhradu pohľadávky na Zákaznícku linku ZSE 0850 111 555,
    po splnení všetkých podmienok (t.j. zaplatenie pohľadávok, zaplatenie pripojovacieho poplatku) vám bude opätovne zavedené elektrické pripojenie.

    Znovupripojenie odberného miesta do elektrickej siete

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.