Zavrieť

Porady

Bude nutná pokladňa od roku 2012 pre každého?

Dobrý deň, chcem Vás poprosiť o radu. Nevie náhodou niekto či bude nutné mať pokladňu od nového roka? Vraj ak príjímam peniaze v hotovosti už nebudem môcť vystaviť príjímový doklad? Sme výrobná činnosť a vystavujeme len faktúry s úhradou na účerňt alebo v hotovosti na príjmový doklad - samozrejme s dňom splatnosti vždy o deň neskôr ako je faktúra vystavená. Tak nevem teraz , že čo a ako.... treba pokladňu?
Ďakujem
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Tamila Pozri príspevok
Prikladám odpoveď DR SR na môj dopyt (kde som tam ja písala o vysokozdvižných vozíkoch?)
hmm, tak som si prečítala odpoveď a zistila som, že som sa mylila. Konkrétna situácia - firma má dve činnosti - jedna je služba, ktorá nie je v zozname a druhá činnosť je predaj tovaru. Doteraz som bola v tom, že v tomto prípade firma už nemôže prijímať úhradu faktúry v hotovosti bez registračky ani na službu. A podľa tohto môže.
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

SalveQ Pozri príspevok
To je pravda, že ceny za fiskálne tlačiarne nie sú nízke aj keď v porovnaní s obdobím, kedy pokladnice u nás začali byť povinné (1994) sú ceny ERP už ovela nižšie. Treba si však uvedomiť, že počítač kupuje pomaly každá domácnosť, kdežto fiskálnu tlačiareň iba zlomok podnikateľov. Je pochopiteľné, že aj výrobca chce istú návratnosť za vývoj takéhoto zariadenia, preto je aj cena fiskálnych tlačiarní taká vysoká.

Inak pokiaľ viem, program EURO2A neslúži na predaj cez ERP, ale iba na programovanie pokladnice (programovanie položiek PLU) + záloha žurnálu. Pre istotu som sa hneď pozrel, či takáto funkcia nepribudla v programe (mám nainštalovanú poslednú verziu) a nikde som tam nenašiel funkciu on-line predaja. Ak to ale výrobca myslel tak, že si cez program nahodíte do pokladne názov položky + cenu a vy vykonáte následný predaj priamo na pokladni, tak potom to takto možné je. Pripadá mi to ale trochu zložité. Je tu však ešte jedna možnosť predaja a to taká, že v pokladnici si naprogramujete iba jednu položku "Úhrada faktúry" s náležitými nastaveniami ERP pre úhradu faktúry, naďalej budete vystavovať faktúry aj pre hotovostný predaj, akurát zákazník uhradí faktúru cez ERP. Vtedy ERP nesmie obsahovať konkrétny tovar, takže nie je potreba programovania názvov položiek.
Ďakujem. No teraz som zmätený. Tu je odpoveď, ktorú som dostal priamo z technickej podpory Elcomu:

"Dobry den prajem,


1- EURO 100, EURO 150

ak chcete predavat vase produkty cez PC tak potrebujute pokladnu, ktora podporuje ONLINE PREDAJ. To znamena, ze v PC zadate co predavate a zakolko. Nasledne vam pokladna vytlaci doklad.

2-EURO 50 TE MINI

ak chcete spravovat vase produkty cez PC a nepredavat za jeho pomoci, tak nepotrebujute pokladnu ktora podporuje ONLINE PREDAJ. To znamena, ze v PC si nastavite vsetky PLU (ceny, nazvy...) a zoznam sa nahra do pokladne.
Dalej uz predavate len za pomoci pokladne.

V oboch pripadoch sa da zoznam produktov spravovat za pomoci programu EURO2A, ktory je na stranke www.elcom.eu"

Takže mám to chápať tak, že pokladne EURO 100, 150 síce podporujú online predaj, ale nie s programom EURO2A? EURO2A teda slúži iba na spravovanie PLU? Teda je nutné ešte dokúpiť nejaký program? No vystavovanie faktúr som už chcel zrušiť kvôli tomu, aby som už od zákazníka nemusel pýtať jeho osobné údaje, ale ako vidím, všetko sa zbytočne komplikuje.
0 0
vjejka vjejka

vjejka je offline (nepripojený) vjejka

KEJKA Pozri príspevok
áno, presne takto sme to vymysleli s jedným klientom. Jednoduchú pokladnicu, kde sa iba zaznamená úhrada faktúry. Klasický predaj cez ERP rušíme. Faktúry sa budú vystavovať tak ako doteraz ale aj vtedy, ked zákazník stojí pri pulte. Platby v hotovosti sa zaznamenajú v ERP.
Celá úprava na podmienky platné od 1.1.2012 by bola niekoľkonásobne drahšia.
chcela by som sa spýtať, ale aj tá jednoduchá pokladna bude musieť mať fiškálnu pamať, nie?
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
bude mať pamäť, ale nebude treba vystavovať doklad o predaJI jednotlivých položiek.
0 0
Ivuchak Ivuchak

Ivuchak je offline (nepripojený) Ivuchak

SalveQ Pozri príspevok
...Je tu však ešte jedna možnosť predaja a to taká, že v pokladnici si naprogramujete iba jednu položku "Úhrada faktúry" s náležitými nastaveniami ERP pre úhradu faktúry, naďalej budete vystavovať faktúry aj pre hotovostný predaj, akurát zákazník uhradí faktúru cez ERP. Vtedy ERP nesmie obsahovať konkrétny tovar, takže nie je potreba programovania názvov položiek.
Doteraz sa na PPD písalo napr. úhrada faktúry č. 12345. Bude v roku 2012 stačiť, ak bude na doklade z ERP len úhrada faktúry? Napr. pri čiastkových úhradách by mohol vzniknúť chaos...
0 0
SalveQ SalveQ

SalveQ je offline (nepripojený) SalveQ

Podnikám s registračnými pokladnicami a počítačmi. ...viac
Pokladne štandardne umožňujú pri vytvorení účtenky vložiť aj číslo faktúry a buď tak, že na samotnú úhradu faktúry obsahuje špecifickú funkciu pre takúto úhradu a vtedy pokladnica, alebo program v PC (napojený na fiskálnu tlačiareň) priamo vyzve zadať VS faktúry. U ostatných pokladníc (väčšina pokladníc) je to riešené formou zadania čísla faktúry a stlačenia tlačidla pre vytlačenie čísla. Každá môže mať túto klávesu inak pomenovanú (číslo, No Sale, bez predaja, otvorenie zásuvky a pod.). Je to u každej pokladni rôzne a treba sa na túto funkciu opýtať dodávateľa pokladni. Mala by to totiž umožňovať každá pokladnica. Okrem toho je samozrejme možné bežne vytlačiť kópiu poslednej účtenky, čo je vhodné pre priloženie k svojej kópii faktúry.
1 0
Ja?No! Ja?No!

Ja?No! je offline (nepripojený) Ja?No!

SalveQ Pozri príspevok
A nezabúdajte na to, že vytlačenú potvrdenku z pokladne o operácii "VKLAD" je zo zákona povinné archivovať!
tak to je dobré kocúrkovo.
naco archivovat doklady, ked to zaznamenava fiskalna pamat???? niekde som dokonca pocul argument predavacov pokladní, ze investicia do fiskalnej pamate sa vrati do roka, usetrenim za pasky na kopie pokladnicnych dokladov...............
0 0
SalveQ SalveQ

SalveQ je offline (nepripojený) SalveQ

Podnikám s registračnými pokladnicami a počítačmi. ...viac
Pre tých, čo používali doteraz "dvojpáskový" spôsob tlače, tak tí na páske určite ušetria. A čo sa týka vkladovej potvrdenky tá je štandardne ešte menšia ako bežná 1 položková účtenka. Ale inak prikláňam sa takisto k názoru, že isté povinnosti boli do zákona o EPR vložené zbytočne.


ešte k poznámke od calimero1 : Odpoveď od Elcomu len potvrdila, čo som hovoril. Program EURO2A je iba na programovanie PLU nie na online predaj. Ak chcete predávať online, je potrebný na to program, ktorý štandardne určite nie je "FREE".
0 0
calimero1 calimero1

calimero1 je offline (nepripojený) calimero1

SalveQ Pozri príspevok
Pre tých, čo používali doteraz "dvojpáskový" spôsob tlače, tak tí na páske určite ušetria. A čo sa týka vkladovej potvrdenky tá je štandardne ešte menšia ako bežná 1 položková účtenka. Ale inak prikláňam sa takisto k názoru, že isté povinnosti boli do zákona o EPR vložené zbytočne.


ešte k poznámke od calimero1 : Odpoveď od Elcomu len potvrdila, čo som hovoril. Program EURO2A je iba na programovanie PLU nie na online predaj. Ak chcete predávať online, je potrebný na to program, ktorý štandardne určite nie je "FREE".
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

Ešte som našiel na stránke Elcomu v otázkach a odpovediach toto:

"Som začínajúci podnikateľ a potrebujem pokladnicu, ktorá by umožňovala ONLINE
predaj. Môžete mi poradiť?


V súvislosti s platnosťou nového zákona Vám odporúčam zakúpiť si pokladnicu, ktorá už obsahuje aj fiskálnu pamäť. Všetky tieto pokladnice, okrem pokladníc Euro-50T/TE a Euro-1000T umožňujú online predaj. Podobne možete využiť aj naše fiskálne tlačiarne EFox.
Pre používanie on-line režimu pod Windows-om využite program Comm2A. Balík s popisom použitia programu Comm2A pre on-line komunikáciu je dostupný na našom internetovom portáli v časti Podpora/Download súborov."


Ten program Comm2A by to nedokázal?
0 0
giza25 giza25

giza25 je offline (nepripojený) giza25

Zdravím, dala som si dotaz na DR a takáto mi prišla odpoveď:
Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov sa povinnosť evidencie tržieb v elektronickej registračnej pokladnici vzťahuje na predaj tovaru a poskytovanie služieb uvedených v prílohe č. 1 tohto zákona. To znamená, že ak daňovník poskytuje služby neuvedené v prílohe zákona, potom mu nevznikne povinnosť evidovať tržby z poskytnutia týchto služieb v elektronickej registračnej pokladnici, aj keby tržby dosahoval v hotovosti. Stolárske práce nepatria medzi služby, na ktoré sa vzťahuje povinnosť používania ERP. Ak by však stolár vyrobil výrobok, ktorý predá zákazníkovi bez montáže - teda ako tovar, už by sa jednalo o predaj tovaru a v tomto prípade vznikne povinnosť evidovať prijatú tržbu na elektronickej registračnej pokladnici (aj úhradu pohľadávky za predaj tovaru v hotovosti).

Jana Gregorová
sekcia metodiky daní
odbor služieb pre verejnosť
DR SR Banská Bystrica

Váš dopyt:

Dobrý deň, žiadam Vás o vysvetlenie, či musí mať živnostník, ktorý má predmet podnikania stolárstvo a zaoberá sa iba výrobou nábytku na mieru a jeho montážou, od 1.1.2012 registračnú pokladňu. V prílohe vyhlášky táto služba nie je. Podnikateľ vystavuje faktúry na výrobu a montáž a prijíma platbu v hotovosti,na čo vydáva príjmový lístok. Nábytok na predaj mimo priameho zadania zákazníka nevyrába a nemá ani predajňu nábytku.
Ďakujem za skorú odpoveď.

Takže naďalej používam faktúru a PPD.
8 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Výborná a jednoznačná odpoveď !
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

Dobrý večer, prosím, naša firma opravuje výjazdovým spôsobom kamiony, (nemáme dielňu) a na osobné autá zriedkakedy predáme náhrad.diel (bez opravy vozidla). Vystavujeme im dodatočne faktúry, lebo v teréne iná možnosť nie je. Zákazníci platia buď prevodom, alebo nám posielajú šekom na účet peniaze. Môžme zostať pri tomto spôsobe úhrad aj v r.2012? Ďakujem.
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

JM1968 Pozri príspevok
Dobrý večer, prosím, naša firma opravuje výjazdovým spôsobom kamiony, (nemáme dielňu) a na osobné autá zriedkakedy predáme náhrad.diel (bez opravy vozidla). Vystavujeme im dodatočne faktúry, lebo v teréne iná možnosť nie je. Zákazníci platia buď prevodom, alebo nám posielajú šekom na účet peniaze. Môžme zostať pri tomto spôsobe úhrad aj v r.2012? Ďakujem.
pri tomto spôsobe úhrady faktúry (platba šekom alebo prevodom na účet) pokladňu nepotrebuješ.
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

ďakujem, dúfala som, že je to tak, len tá príloha o osobných vozidlách ma zneistila...pekný večer
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

JM1968 Pozri príspevok
ďakujem, dúfala som, že je to tak, len tá príloha o osobných vozidlách ma zneistila...pekný večer
áno tá príloha platí, ale len pri platbe v hotovosti (či už zálohy na predmetné činnosti alebo na úhradu v hotovosti na základe PD alebo úhrada faktúry)
0 0
cloe cloe

cloe je offline (nepripojený) cloe

Som najskôr človek až potom účtovník! ...viac
Prikladám nasledovný link:http://www.tpa-horwath.sk/upozorneni...nu-pokladnicu/
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
na dnešnom seminári o.i. som sa dozvedela, že /uvádzam len príkladmo - je neskoro/
1. okrem klasickej ERP sa dá vybaviť
a) ERP prenosná /jedna pre dve prevádzky, pokiaľ nebude potrebné ju použiť v oboch súčasne
b) ERP pre ambulantný predaj, kde miesto sídla firmy bude napísané "ambulantný predaj"

2. Pokiaľ ERP je v sídle firmy a obchodný zástupca, prípadne iní zamestnanci spoločnosti robia rozvozy tovaru zákazníkom na základe ich objednávky, pričom budú preberať hotovosť, tak sa miesto fyzického prevzatia tovaru nebude považovať za "predajné miesto" v zmysle zákona o ERP, nemusí mať pri sebe ERP. Môžu sa ráno vytlačiť bloky - hotovostné úhrady, ktoré odovzdajú na mieste odberateľom spolu s faktúrou a tovarom a prevezmú peniaze.
zdroj - Ing. Mastihubová
3. Každý problém je možné poslať formou otázky na stránku MFSR a ono vypracuje stanovisko.
moja poznámka - ešte to odskúšať v praxi...............
4 0
Sisinka1 Sisinka1

Sisinka1 je offline (nepripojený) Sisinka1

Dobrý deň, zaujímalo by ma keď je priateľ živnostník a zároveň má aj SRO na autoservis musí mať dve registračné pokladne?
Ďakujem
0 0
katka 23 katka 23

katka 23 je offline (nepripojený) katka 23

priateľ má dve firmy , tak potrebuje aj dve ERP ak služby ktoré poskytuje sú uvedené v prílohe viď.predch.príspevky

príspevok od Rozalky str.1
Naposledy upravil katka 23 : 11.10.11 at 09:47 Dôvod: dopln.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Sisinka1 Pozri príspevok
Dobrý deň, zaujímalo by ma keď je priateľ živnostník a zároveň má aj SRO na autoservis musí mať dve registračné pokladne?
Ďakujem
áno, to sú dva rozdielne subjekty a dva rôzne DIČ.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať