Ahojte, poraďáci.
Mali sme doma poistnú udalosť - vytopilo nás. Zasiahlo to nábytok v kúpeľni, ale najmä drevené veľkoplošné parkety v centrálnej časti domu, v obývačke a spálni. Keďže je to moja prvá skúsenosť s hlásením poistnej udalosti, potreboval by som od vás radu, či si mám dať uplatniť škodu na základe faktúr alebo na základe rozpočtu. Od poistného technika som túto informáciu neskúšal zisťovať, keďže by mi pravdepodobne poradil to, čo je výhodnejšie pre poisťovňu.
Len pre moje uistenie, či správne chápem význam plnenia na základe rozpočtu - ja uvediem všetky práce a materiál, ktorý sa použil pri náhrade škody, t. j. v mojom prípade parkety, demontáž pôvodných a montáž nových, a všetky doplnkové práce (lištovanie a pod.). Na základe týchto prác poisťovňa vypočíta výšku škody a podiel mi vyplatí. Jedná sa o výpočet, ktorý používajú rozpočtári aj pri projekte rod. domu? Alebo je to nejaký poisťovácky?
Moje parkety totiž stoja 30 eur s DPH / m2. Myslím, že bežná cena veľkoplošných drevených parkiet sa pohybuje okolo 35 eur / m2. Takisto montáž by som vedel mať za 3 eurá namiesto 5 a viac eur na m2. To znamená, že ak by som si uplatnil plnenie formou rozpočtu, tak by som mal šancu, že rozpočtovo vyjdú náklady na opravu viac, a keď to poisťovňa pokráti svojimi koeficientami, tak dostanem akurát to, čo som do opravy investoval.
Ak však požiadam o plnenie formou faktúr, tak mi preplatia len časť z toho, čo predložím na faktúrach - a teda budem stratový.
Máte skúsenosť, či je to takto? Alebo som, čo sa týka výpočtov ohľadom rozpočtovaných nákladov, úplne mimo obliga?
Ďakujem.