Príčina môže byť celkom banálna: vysúvacia cievka štartéra.
Pri štartovaní (zapojení okruhu) sa vysúva kotva vysúvacej cievky, tá pákou zasúva pastorok do zotrvačníka a zároveň spája hlavné kontakty pre samotný štartér. Po roztočení motora je automaticky zasúvaný pastorok späť. Môže sa však stať, že nie je celkom zasunutý, neprepoja sa kontakty na cievke a preto nenaštartuje - cievka je bez prúdu, nevysunie kotvu, nespojí kontakty štartéra. Niekedy pomôže (laicky) poklepanie po štartéri (cievka zaskočí do východiskovej polohy) a dá sa znova štartovať. Ďalšou možnosťou je (pri vyradenej rýchlosti!) prepojiť (napr. hrubším šrubovákom) prívodný kábel k cievke s prívodným káblom na štartér (krátkodobo), aby sa štartér roztočil - niekedy je výsledkom to, že cievka zapadne sama a je možné znova štartovať kľúčikom.
Pozri spôsob amatérskeho riešenia - núdzové:
Ale ak toto robí často => smer servis, aby skontrolovali vysúvaciu cievku (prakticky celý štartér).