Zavrieť

Porady

hladame podobne pripady-poskodeny plynomer a nahrada skody

Mame problem s plynarmi: v septembri tento rok zamestnanec z SPP-distribucia volal, ze ma podozrenie, ze mame poskodeny plynomer. Plynomer je v cinziaku v spolocnych priestoroch v chodbe v pivnici, visia tam vsetky. A ked sme tam isli, zistili sme, ze je poskodena plomba. My sme to urcite neposkodili, nevieme, kto to urobil ani kedy. Za toto od nas pytaju plynari podla pre nich na mieru usiteho energetickeho zakona a vyhlasky, vyse 3300 € nahradu skody. Datuju neopravneny odber od ich posledneho odpoctu plynomeru, teda od decembra 2010 a sumu vyratali podla vyhlasky, kde sa rata stanovena spotreba plynospotrebicov v domacnosti. Dali na nas sucasne aj trestne oznamenie, takze nas riesila policia, avsak ti to zamietli. V tom istom case sa vrovnakej situacii ocitli aj nasi susedia v cinziaku. Vraj je podobnych pripadov viacej v regione v rovnakom case.Hladame dalsich, ktori su na tom podobne, obrana by mohla byt ucinnejsia. Ak mate plynomery pristupne cudzim, tak si ich zabezpecte, lebo pri poskodeni mozu plynari urobit to iste aj vam.

vdaka
Usporiadat
Oliwa Oliwa

Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa


Ani neviem prečo, som si spomenula na tú pesničku od L. Bílej - "plyn už syčí z trouby ven..."
0 0
michal215 michal215

michal215 je offline (nepripojený) michal215

michal215 Pozri príspevok
Tienik asi máš pravdu. Samozrejme dovtedy som sa o takúto problematiku nikdy nezaujímal. Včera nám prišlo vyúčtovanie od ZSE za plyn (od 1.1.2013 do 12.2.2013- ten deň keď nám zobrali plynomer na posudok) a máme preplatok, ktorý nám ZSE pošlú späť. Pozeral som číslo plynomeru na faktúre a tam figurovalo číslo starého plynomeru. Žeby sa tie hodiny točili na plynomery rýchlejšie?
Včera sme dostali ďalšiu - opravnú faktúru, opäť od SPP, opäť s preplatkom. Vracajú nám druhý krát peniaze za plyn, ktorý sme za minulý rok spotrebovali. počiatočný stav k 19.7.2012 a konečný k 31.12.2012 pritom na opravnej faktúre uvádzajú rovnaký 18273m3. 02.01.2013 som hlásil telefonicky stav plynomeru 18800 m3 a pri výmene plynomeru 12.02.2013 zapísal technik do protokolu 19069 m3. Vyjadrenie od kontrolného ústavu k údajnej poškodenej plombe sme zatiaľ neobdržali (dúfam že ani nepríde, pretože sme skutočne nič neporušili), pritom ten technik spp vravel, že správu dostanú rovnako oni aj my. Pýtam sa: Na základe čoho nám potom vypočítali ten preplatok? a v opravnej faktúre uviedli spotrebu plynu od 19.7. do 31.12.2012 NULA?? tak isto aj nový poskytovateľ plynu ZSE uviedol od 01.01.2013 do 12.02.2013 počiatočný a konečný stav plynomeru stav 18273m3. (v skutočnosti bol 18800 -19069 ) V tom najhoršom možnom prípade mám očakávať, ďalšiu už štvrtú faktúru s horibilným nedoplatkom?? už sme z toho na nervy. Toto sú tie ich sociálne istoty občanov v tomto štáte.. ??
0 0
Oliwa Oliwa

Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa

Trochu som si poklikala po stránke SPP... Keď som videla ten český kindermanažment, čo tam teraz sedí, tak sa už nečudujem ničomu, a už vôbec nie Ficovi - štát tam mal 51 % a predal to Čechom?
0 0
original.x original.x

original.x je offline (nepripojený) original.x

cakajte v blizkej dobe vysoku fakturu, ktoru vam vypocitaju podla diagramu. je to max spotreba vasich spotrebicov za jeden rok.bude to vyse 5000€
0 0
Oliwa Oliwa

Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa

original.x Pozri príspevok
cakajte v blizkej dobe vysoku fakturu, ktoru vam vypocitaju podla diagramu. je to max spotreba vasich spotrebicov za jeden rok.bude to vyse 5000€
Original, neviem, či odpovedáš na niečí príspevok /čí?/ alebo píšeš všeobecne, ale pripadá mi to tak, akoby si bol alebo:
a/ zamestnanec plynární
b/ zákazník, ktorý práve obdržal ročné vyúčtovanie
c/ veštica z obrazovky - tie sa zvyčajne prihovárajú zúfalým volajúcim: "čakajte v blízkej dobe..."
Naposledy upravil Oliwa : 28.02.13 at 08:23
0 0
dalid dalid

dalid je offline (nepripojený) dalid

Oliwa Pozri príspevok
PS: Bolo by iste zaujímavé, keby sa nám tu ozval nejaký plynár-odpočtár... Ale ak je pravda, ako to tu ktosi písal, že majú 10%-nú motiváciu...
Až na to že plynári pred pár rokmi vyhodili svojich odpočtárov (aspoň tých čo odpisujú domácnosti) a odpočty im robia brigádnici najatí cez fy Index Nosluš (viem to lebo u mna boli minuly mesiac)... V našom paneláku som zamestnancov SPP videl naposledy pred vyše rokom, keď sa v bytoch menili plynomery...
Naposledy upravil dalid : 01.03.13 at 13:40
0 0
original.x original.x

original.x je offline (nepripojený) original.x

Oliwa my sme si nepotykali. mali by ste pisat na pokec a nie sem, ked neviete problematiku a veci s tym suvisiace...keby ste si precitali celu diskusiu tak by ste vedeli viac...mam rad takych co si precitaju jeden prispevok v teme a idu poucat.

teraz k teme: moje lady sa uz pohli
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

Možno - ale!

V marci bude na STV 2 relácia "Občan za dverami" - a téma bude Plynomery a "čierny odber" - žiaľ, neviem kedy presne (STV nemá tv-program na marec kompletný).
1 0
Oliwa Oliwa

Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa

original.x Pozri príspevok
Oliwa my sme si nepotykali. mali by ste pisat na pokec a nie sem, ked neviete problematiku a veci s tym suvisiace...keby ste si precitali celu diskusiu tak by ste vedeli viac...mam rad takych co si precitaju jeden prispevok v teme a idu poucat.

teraz k teme: moje lady sa uz pohli

Vážený pán original.x,

napriek tomu, že ste na porade registrovaný už štyri roky, zrejme uniklo Vašej pozornosti /keďže evidentne nemáte potrebu aktívne sa zapájať, len keď už naozaj horí/, že tu si ľudia vo všeobecnosti tykajú. Nie preto, že by sa osobne poznali /hoci sa to nevylučuje /, ani preto, že by spolu pásli husi či drali školské lavice, ale jednoducho preto, že je to spontánnejšie a dokonca /či sa Vám to páči alebo nie / to nie je v rozpore s Etiketou porady, s ktorou by sa mal každý, kto sem zavíta, vo vlastnom záujme oboznámiť, resp. stotožniť. Tu sa stierajú pojmy ako vzdelanie, tituly, postavenie, majetok, spoločenský status, či vierovyznanie - aj keď mnohokrát sám autor príspevkov o sebe veľa naznačí...

Osobne sa nevyznám v problematike a praktikách plynární, keďže stojím celé roky na druhej strane barikády a som ten, kto ťahá za kratší koniec - úbohý zákazník . Napriek tomu, že doteraz sme nikdy s plynárňami nemali žiadne problémy, ma táto téma zaujala a aj keď bola založená dávnejšie, pozorne som si ju celú prečítala. Asi sa Vás dotklo, že som sledovala skôr obsah príspevkov ako nicky ich autorov ... Položila som niekoľko konkrétnych otázok, na ktoré mi zatiaľ nik /dokonca ani Vy / nedal konkrétnu odpoveď. Takže predpokladám, že ste ich ani nevidel ani nečítal, alebo len prehliadol ako družstevné lány... Ak máte teda rád takých, čo si prečítajú jeden príspevok v téme - som veľmi rada, že medzi nich nepatrím... Netuším, ako ste dospel k názoru, že idem poúčať - to ma pobavilo. Pretože sama som napísala, že si rada nechám poradiť...

BTW, neviem, čo Vám dáva právo posielať ma na pokec - aj tak tam nepôjdem ... Ale na oplátku by som Vám mohla rovnako poradiť - ak sa Vám na Porade nejaký príspevok nepáči, stačí naň nereagovať, resp. zrušiť registráciu a máte pokoj.
So želaním pekného dňa, menšej úzkoprsosti a väčšieho zmyslu pre humor /aj keď chápem, že s hrozbou exekútora na krku človeku veľmi do smiechu nie je/.
Oliwa

PS: Vy sa idete urážať pre obyčajné tykanie, hlavná vec, že používate výrazy ako "spine" - čím ste podľa textu príspevku myslel evidentne špiny alebo svine, či "buzerant"... No comment.

original.x Pozri príspevok
nam dnes prislo tiez faktura za nelegalny odbe vyse 5000€. zevraj bola poskodena blomba..pred tromi mesiacmi to kontroloval plynar a nic nezistil a aj si vsetko fotil...teraz si zauctovali za cely rok a vsetky plynove spotrebice aj ktore nemame namontovane...inak plynomer je na verejnom mieste, takze sa k nemu moze hocikto dostat..
su to spine ktore si takto spravili biznis a vymahaju ich od ludi..uzera
original.x Pozri príspevok
spp moze vsetko..su to monopol...na ziadosti o pripojenie sme mali tie spotrebice napisane, ale nikdy sa nenamontovali, takze sme ich ani nikdy nepouzivali..toho buzeranta plynara co menil plynomer a aj ho poskodil som do domu nepustil..
teraz by som to aj zaplatil, ale maju to zablokovane..a asi to vraj uz poslali exekutorovi..oni sami nevedia a aj keby vedeli nic nechcu povedat...
Naposledy upravil Oliwa : 01.03.13 at 08:03
0 0
dalid dalid

dalid je offline (nepripojený) dalid

Priznavam sa, ze nemam priestor citat celu tuto dikusiu
Ale: http://www.zakonypreludi.sk/zz/2012-449
Takze ten kto takyto zakon (aj aj ten co bol pred nim platny, tam pokuty vychadzali este vyssie. Najdite si Vyhlášku Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky č. 155/2005 Z. z., ktorou sa ustanovuje spôsob výpočtu škody spôsobenej neoprávneným odberom plynu) schvalil, nie je zamestnanec plynarni, ale bolo to tych 150 odkundesov sediacich v Bratislave na Hradnom vrsku. Ano, su to prsne ti, co sme/ste si zvolili...
Otazkou ostava preco je zakon takto velkoryso nastaveny v prospech distribucnej spolocnosti, ak niekto poskodi plomby...
Naposledy upravil dalid : 01.03.13 at 13:53
1 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

dalid
preco je zakon takto velkoryso nastaveny v prospech distribucnej spolocnosti
..... lebo medveď .
Každý by to mal pochopiť - ide predsa o to, aby management a "majitelia" SPP si mohli zisky nahrabať. A politici? Škoda komentárov (tí ti predsa na nos nezavesia, koľko im z toho kvapne).
0 0
original.x original.x

original.x je offline (nepripojený) original.x

takze zajtra (3.3.2013) si pozrite relaciu obcan za dverami na STV1 o 13.00h. budu davat tuto temu neopravneny odber plynu..
0 0
Kubasky Kubasky

Kubasky je offline (nepripojený) Kubasky

Zdravím, v júni nám prišla faktúra na úhradu za odber cez 30 kubíkov plynu. Nakoľko sa jedná o opustený dom, ktorý sa ani netemperuje, nahlásili sme na plynárne, že ide pravdepodobne o poruchu plynomera. Prišli pracovníci poruchovej služby a po zmeraní prípadného úniku skonštatovali, že z ich plynomeru žiadny plyn neuniká a chyba musí byť niekde inde. Tak sme jednoducho odstavili hlavný uzáver plynu a viac sme sa o ten problém nestarali. Mysleli sme si, že sme tým dobre uchránení pred ďalšou neočakávanou platbou.
No nebolo to tak. Tento mesiac nám z plynární oznámili, že nám prídu ten plynomer vymeniť. Výmena (vraj pravidelná, po 10 rokoch)prebehla v priebehu pár minút a páni mi podali podpísať tlačivo, na ktorom bol zapísaný konečný stav odmontovaného plynomeru. Podpísal som. Opísaný stav starého plynomeru sedel a nič nenaznačovalo, že by mohli nastať nejaké problémy. Po príchode domov, keď som si porovnal predošlý stav plynomeru, zapísaný v júni, po návšteve poruchovej služby a uzavretí hlavného uzáveru plynu, som zažil takmer šok. Predošlý a ten posledný zapísaný stav plynomeru jasne dokazovali spotrebu ďalších 100 kubíkov. Hneď som volal na plynárne. Tam sa však nejaká pani odvolala na mnou podpísané tlačivo o výmene plynomeru, s tým, že je na ňom pridaná pečiatka, ktorej text jasne hovorí, že súhlasím s hore uvedeným stavom plynomeru, a to bez nároku na akúkoľvek ďalšiu kontrolu plynomeru. Pozrel som si narýchlo uvedené tlačivo, a naozaj, pár centimetrov nad podpisom, medzi riadkami, bola otlačená slabo viditeľná pečiatka s takým textom. No bola tam tiež možnosť zaškrtnúť, resp. nezaškrtnúť Súhlas – Nesúhlas s prekontrolovaním plynomeru. Ani jedno z týchto dvoch slov nebolo zaškrtnuté, ani podčiarknuté, prečiarknuté, či inak označené.
Poradí mi niekto, čo robiť ďalej a ako je možné natočiť také množstvo kubíkov (cca za 200€) a to aj napriek uzavretému hlavnému uzáveru, ktorý je nainštalovaný ešte pred plynomerom? Ďakujem.
0 0
Robiino Robiino

Robiino je offline (nepripojený) Robiino

No toto tu ešte nie je, ja som dnes obdržal doporučený list zo sumu na úhradu 260€ bývam na činžiaku merač je v jadre bytu.Je to takto pred zhruba mesiacom mi opisoval nejaký pán plynomer a niečo sa mu nezdalo.O 5dní došli plynári a demontovali mi plynomer na expertízu.Po mesiaci dnes som obdržal doporučený list že síce merač je zaplombovaný ale znalec zistil že plomby na číselníku a na merači(kryte) nie sú identické a do 10 dní musím uhradiť škodu za 5 dní nelegálneho odberu.Týchto 5 dní je tých 5dní ktoré boli od nahlásenia po výmenu.Len tiež neviem ako to uhrám .Toto spravia mladej rodine pred vianočnými sviatkami špiny.
0 0
gilda gilda

gilda je offline (nepripojený) gilda

Plomby nezmenili identitu náhodou práve počas expertízy?
0 0
terezia19 terezia19

terezia19 je offline (nepripojený) terezia19

som žena, ktorú trápi situácia v oblasti práva a ktorej sa aj venujem ...viac
Ahojte....ja som mala s SPP aj súdny spor ....úspešne som ho vyhrala v minulom roku čo sa čudujem sama sebe bez zastúpenia advokáta . Po smrti rodičov ktorý bývali v RD im naúčtovali nedoplatok vo výške 1 140,- € a spotrebovaný plyn v hodnote za cca 3 000,-€. Ťahala som sa s nimi skoro 5 rokov ale stálo to za to .....ich pochybenie - bola nahlásená situácia že uniká plyn okolo ventilu pri plynomery ..nik to neakceptoval u nich.V priebehu týždňa mi umrel tatko a mamku som si zobrala k sebe. Všetky zálohové platby sa platili a plyn sa stlnil v RD na min. Mamka sa už viac do domu nevrátila lebo za krátko umrela aj ona. Na zálohách bolo zaplatené 40 000,- Sk. Celá kauza bola viac než zaujímavá - upomienka mŕtvemu , rozdielne vymáhané sumy, nepreukázanie dôvodu vzniknutého dlhu - raz to bol spotrebovaný plyn druhý krát zas neodobratý limit podľa zmluvy. Nemali v tom jasno. Po 2 rokoch to odstúpili vymáhačskej spoločnosti EOS - a tá robila exelentné chyby v spore ....zas výzva 4 roky mŕtvemu ..zle identifikovateľné odberné miesto .....a čo ma najviac štvalo ani raz sa nedostavili na pojednávanie. Keďže celý čas mi išlo o princíp a mala som zlosť na monopol nechcela som to nechať len tak. Nakoniec bola sudkyňa z nich tak zúfalá že im sama navrhla stiahnuť žalobu. Nakoniec sudkyňa to zastavila sama ako zmätočnú žalobu. Viete ako som sa cítila? ako hviezda ..aj keď som bola veľa krát na pokraji zúfalstva ale stálo to za to. Preto viem, že SPP si nahovára že ľudia s nimi do sporu nepôjdu a radšej zaplatia no verím, že takých ,, blbých,,ako som ja sa nájde viac.
3 0
gilda gilda

gilda je offline (nepripojený) gilda

Jednoznačne súdny spor, inej cesty niet.
0 0
Robiino Robiino

Robiino je offline (nepripojený) Robiino

To asi nie ja si osobne myslím že to by bolo už moc. Byt som zdedil po prarodičoch a nie je ani mesiac čo som prerobil inkaso zo zosnulého praotca na mňa.Neviem či niekedy v minulosti tento plynomer niekto kontroloval a asi sa to už nikdy nedozviem isté je že oni musia mať nejaký záznam.Ale očividne je to mierene lebo mam to vysporiadane zhruba 2 mesiace.A dotyčný plynár sa pýtal že čo je z predošlím majiteľom .Ale to beztak vedia z úmrtného listu a toto dokazuje že vedeli kvôli čomu došli.Paradoxne inkognito bez nejakého oznámenia čo je aj v rozpore zo zákonom ktorým sa oháňajú.Povedali manželke že plynomer vykazuje poruchu a že ho musia demontovať na expertízu .A plomby ani nespomenuli.No keby vedel niekto pomôcť uvítal by som každú dobrú radu.
0 0
Kubasky Kubasky

Kubasky je offline (nepripojený) Kubasky

Dnes som narazil na tento článok a verím, že som sa so svojim vyššie popísaným problémom stal tiež obeťou podvodníkov zo strany zamestnancov plynární: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/304535-gang-upravuje-plynomery-policia-je-mu-na-stope
0 0
LukyKs LukyKs

LukyKs je offline (nepripojený) LukyKs

dakana
vdaka za reakciu, ide o nove mesto nad vahom. v nasom cinziaku su len domacnosti, ziaden iny odber. jasne, ze sa chceme branit. nie je to len vec dobreho pravnika, ked si pozries zakon 656/2004 -§ 59 a vyhlasku 155/2005 o sposobe vypoctu skody za neopravneny odber, zistis, ze tie predpisy su dost v neprospech odberatela. Ak zistia oni alebo aj ty poskodeny plynomer, mozu ti vycislit skodu za obdobie od ich posledneho odpoctu az do zistenia, lebo to je podla zakona neopravneny odber. Ak mas plynomer niekde, kde sa k nemu dostane hocikto, nemas sancu ho ustrazit a najma dokazat, ze bol stale v poriadku. To by tam clovek musel mat kameru.
Hlavne začni študovať prevádzkový poriadok SPP D , čo im schválil URSO (tam bude sposob výpočtu pri nemeranom odbere

(potom si pozri zmluvu o odbere, kde s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou nájdeš, že si sľúbil chrániť ich majetok )

PS
A zisti, čo by stálo preverenie správnosti merania plynomeru (ak by bol dobrý, tak meral dobre a nemajú ti prečo počítať inú spotrebu ako je na ňom ) - odhadujem, že to bude tak do 20 % z tých 3333 €
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať