Aj mňa by zaujímali skutočné výdavky pri prenájme bytu.
Jedna účtovníčka mi tvrdí, že od tohto roku sa môžu upatniť len paušálne výdavky. Ďalšia, že si môžem uplatniť skutočné výdavky, ale keďže nie som živnostník, ale len registrovaná na daňovom úrade, do výdavkou si môžem dať vodu, teplo, elektrika, plyn, RTVS a odvoz odpadu, príp. nedoplatky za tieto energie.
Keďže mesačne platím "zálohovú úhradu za užívanie priestoru", všetko v tejto úhrade súvisí s užívaním priestoru. Ako by som z nej mala vyčleniť sumu za fond opráv domu, ktorý by vraj do výdavkou nemal ísť. Z účtu mi odchádza celková suma. Treba na to viesť jednoduché účtovníctvo???
Ďalšia tvrdí, že aj keď nie som živnostník, môžem si byt dať do obchodného majetku a vtedy do výdavkov je možné dať úroky z hypotéky, odpisy a poistenie.
V tomto prípade netuším o čom hovorí. Ako môžem dať byt do obchodného majetku? Len tak si poviem že bude a hotovo???
Môže niekto poradiť?
A ako je to s opravami bytu, ktoré si vyžiadali nájomníci. Napr. výmena WC, nakoľko bolo poškodené, bola to podmienka pri podpisovaní zmluvy.
Taktiež boli vymenené okná, nakoľko boli dve okná v takom stave, že pri otvorení vypadávali z pantov, mohli spôsobiť ujmu na zdraví nájomníkom. Aby boli v rovnakej farbe, bolo vymenených všetkých 5. Nemalo by sa takéto niečo zohľadňovať vo výdavkoch? Aspoň teda tie dve, ktoré bránili riadnemu užívaniu bytu.
Ďakujem