Zavrieť

Porady

materská 2012

Ahoj, ja viem, že je tu dosť popísané, ale fakt neviem z toho vyjsť.
Snažila som sa dopátrať postup získania maximálnej materskej, ale uniká mi podstata. Stále neviem, z čoho sa bude podľa nového počítať výška materskej. Či z roku 2011 alebo z posledného poistenia.</SPAN>
Slečna robí podľa autorského zákona akože je na voľnej nohe. Tento rok (2011) skončila len školu. Od 1.9.2011 je dobrovoľne poistená na nemocenské z minima. Poistenie trvá.</SPAN>
Koncom roka 2012 plánuje materskú. </SPAN>
Prosím vás, čo má urobiť, aby mala max materskú? Ja si myslím, že toto poistenie musí zrušiť a dať si nové z maxima.</SPAN>
Ďakujem
Usporiadat
Xanti Xanti

Xanti je offline (nepripojený) Xanti

menfor Pozri príspevok
Poprosíme o radu:
Manželka je nezamestnaná (momentálne pracuje ako dobrovoľnícka cez UP), tehotná a práceneschopná (lebo čakáme dvojičky).
270 dni SP za 2 roky splnáme. termín porodu je 17.6.2013 a termín na materskú 3.5.2013.
Mame sa dať DNP a kedy na aku sumu naj? alebo čo je ideálne aby sme niečo neprepásli na čo možne mať nárok.
Vopred vám ďakujeme.
No ku dnu nástupu na materskú mne vychádza cca 200 dní čo je viac ako 26 týždňov. Ak ukončí PN a čo najskôr sa prihlási na balík poistení z maxima , a od dalšieho dna pôjde na PN tak materskú bude mať maximálnu. Ale to by značilo celé tehotenstvo byť PN, ale to má mng. i tak rizikové s dvojičkami.
0 0
menfor menfor

menfor je offline (nepripojený) menfor

Xanti Pozri príspevok
No ku dnu nástupu na materskú mne vychádza cca 200 dní čo je viac ako 26 týždňov. Ak ukončí PN a čo najskôr sa prihlási na balík poistení z maxima , a od dalšieho dna pôjde na PN tak materskú bude mať maximálnu. Ale to by značilo celé tehotenstvo byť PN, ale to má mng. i tak rizikové s dvojičkami.
a tie 270 dni kedy treba dodržať?
0 0
Xanti Xanti

Xanti je offline (nepripojený) Xanti

menfor Pozri príspevok
a tie 270 dni kedy treba dodržať?