Zavrieť

Porady

Personálny lízing

Naša a.s. využíva zamestnancov dodávateľskej firmy na práce na obchodnom
úseku.Dodávateľská firma a.s. faktúruje tieto služby mesačne.V zmluve je dohodnuté, že cestovné náklady,náklady na stravovanie,mobilné telefóny a
pohonné hmoty pre týchto zamestnancov znáša akciová spoločnosť, v ktorej ale nie sú títo zamestnanci v pracovnom pomere.Je takýto postup správny?Môže si
akciová spoločnosť uplatňovať takto zúčtované náklady v daňových výdavkoch?
A ako postupovať pri uplatňovaní DPH pri dokladoch , ktoré predkladajú títo
zamestnanci v akciovej spoločnosti, ktorej nie sú zamestnancami?
Prosím o Vaše názory.....ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    jessica je offline (nepripojený) jessica

    neznášam keď neviem a nerozumiem... ...viac jessica
    Účtujem v spol. ktorá prenajíma zamestnancov a sú možné v podstate 2 spôsoby. Záleží vždy na zmluve. Ak máte zmluvu o poskytovaní napr. obchodných služieb s tým, že všetky náklady, ktoré vzniknú popri poskytovaní týchto služieb (tie ktoré si vymenovala) budete preplácať dodávateľovi, tak Vám dodávateľ mesačne faktúruje za služby a plus za tie dodatočné náklady s rozpisom, koľko bolo cestovných nákladov, koľko straveniek a v akej hodnote, koľko nákl. na mobil.tel. atď. Toto Vám faktúruje s DPh, ktorú si môžete vy uplatniť v odpočte.
    V prípade, že máte zmluvu o prenájme pracovníkov a v nej dohodnuté, že náklady (hore vymenované) znášate Vy ako ich dočasný zamestnávateľ, vtedy si vediete evidenciu pracovníkov mesačne s týmito jednotlivými rozpismi: na služobky, na stravenky, na telefóny a tak to aj účtuješ, pričom si tiež môžeš uplatňovať odpočet DPH z týchto nákladov. Však čo sa týka stravného ja som mala prípad, že firma trvala na tom, že bude celú hodnotu stravy zrážať zamestnancovi, čo je síce pritiahnuté za vlasy, ale tak to chceli.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.