Zavrieť

Porady

ZOŠIT na preukazatelne vydavky pri prenajme

Zdravim,

prenajimam byt a chcem si v danovom priznani uplatnit preukazatelne vydavky. Ako si mam evidovat prijmy a vydavky. Vedel by poradit niekto kto ma s tym skusenosti?
Treba na to kupit nejaky zosit na jednoduche uctovnictvo alebo staci klasicky zosit a tam to nejak napisat. A ako teda? Na infolinke danoveho mi povedali, ze nejak na prednu cast prijmy na strdnu zavazky a pohladavky a na konci uctovanie o obchodnom majetku ( ale to sa ma netyka ). Ale aj tak tomu nejak nerozumiem.

A taktiez by ma zaujimalo ako je to napriklad s celorocnym vyuctovanim, ktore chodi na konci maja. Ak napriklad v roku 2011 prislo vyuctovanie bytu za rok 2010, mam nedoplatok uctovat v danovom priznani za rok 2011 ako vydavok alebo nie, kedze to este suvisi s rokom 2010?

Dakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    lubko6394 je offline (nepripojený) lubko6394

    Strojár lubko6394
    peterdane Pozri príspevok
    tak nikto nevie poradit ???
    Ja to robím tak, že všetky podklady hádžem na jednu kopu a pred podaním DP začnem sčítavať. Vytlačím si z banky všetky výdavky od 1.1 do 31.12 za plyn, elektrinu, bytovému podniku a to vrátane vyúčtovaní. Na tom papieri kde je toho najmenej robím súčet všetkých výdavkov. To isté s príjmami. A zase tam kde je plac vypočítam koeficient a údaje, ktoré vpisujem do DP. Po odovzdaní DP k mojej kópii DP prišijem tieto podklady a hodím na spodok šuplíka do ktorého vhadzujem podklady priebežne až do nového DP.

    Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková

    Jana Motyčková
    Prenajímam byt od 1.7.2011. Chcem si uplatniť skutočné výdavky.
    Môžem si do výdavkov uplatniť aj výdavky na obstaranie zariadenia bytu zaplatené pred 1.7.? Jedná sa napr. o skrine, svietidlá, sporák, umývačka a pod. V §4 ods.5 som našla, že si môžem uplatniť výdavky vynaložené v kalendárnom roku pred začatím vykonávania zárobkovej činnosti, čiže v r.2010, nie je tam v roku začatia pred začatím vykonávania zárobkovej činnosti. V období pred 1.7.2011 v byte nikto nebýval.
    Ktoré z platieb správcovi (poplatok za správu, záloha na vodu a pod., fond opráv atď.) si môžem dať do výdavkov r. 2011 - zaplatené po 1.7., alebo zaplatené v r.2011, alebo výdavky týkajúce sa obodbia od 1.7. do 31.12.? Platby boli totiž tak zvláštne platené, že v prvej polovičke roka bol vysoký preplatok a potom už nebolo treba zálohy platiť a ani sa neplatili až do decembra.
    Nájomné za júl 2011 bolo zaplatené 28.6., tento príjem zrejme ide do príjmu z prenájmu. Nájomné na január 2012 bolo zaplatené v decembri 2011 - tiež to asi ide do príjmu r.2011.
    Ak vo vyúčtovaní za rok 2011 príde v r.2012 preplatok, tento celý v r.2012 zahrniem do príjmu, alebo nejakým spôsobom ho rozdelím na obdobie pred 1.7.2011 a po 1.7.2011?

    ZOŠIT na preukazatelne vydavky pri prenajme

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.