Janka6685
Nie, myslela som Elektronickú Registračnú Pokladňu. Či sa tam majú evidovať aj výdaje. Lebo klasicky sa do nej naťuká príjem za poskytnutie služby, keď zákazník za túto službu zaplatí. Ale ja som sa zľakla, či sa tam náhodou nemajú ťukať aj výdaje, teda to, čo si podnikateľ zoberie z pokladne, keď chce peniaze použiť, alebo keď nechce, aby v pokladni ostalo veľa peňazí, aby ich napr. nikto neoprávnený nevzal.
Elektronická registračná pokladňa slúži v zmysle vyhlášky na evidenciu tržieb - príjmov. Celá táto téma sa netýka ERP ako takých, ale všeobecne evidencie pokladničnej hotovosti. T.j. zrejme tržbu z ERP následne prijímate do pokladne nazvem to "centrálnej". Môžete mať predsa aj desať registračných pokladní, denne robíte ich uzávierku a prijímate hotovosť do spomínanej centrálnej pokladne. Máme na mysli v celej téme túto centrálnu pokladňu.
ERP má predsa len osobitný režim
, povinnosť denných a mesačných uzávierok. Slúžia na kontrolu tržieb a kontrolu odvodov "predavačiek" pri skončení smeny a dňa. Tržbu zrejme odvádzajú na "jedno miesto" - centrálnu pokladňu. Túto pokladňu evidujeme tak, ako som s vami rozoberala.