Zavrieť

Porady

reklamácia zlatej náušnice

Dobrý deň. Pred mesiacom som dal na reklamáciu náušnicu mojej dcéry, lebo bolo uvolnené zadné zapínanie. Po mesiaci som si ju bol vyzdvihnúť s tým, že mi bolo oznámené, že pôvodne to zlatník nechcel ani opraviť vrámci reklamácie, lebo to bolo vraj mechanicky poškodené, ale nakoniec to "opravil". Až doma som zistil, že to "uško " urobil podstatne širšie a tým pádom aj kratšie , než na druhej náunici. A na tej opravovanej nie je punc rýdzosti, tak ako na tej, ktorá nebola v oprave(konkrétne v mieste, ktoré je v dierke, keď sú náušnice nasadené). Čo mám teraz robiť? Mám odtiaľ aj druhé náušnice, ktoré nosí druhá dcéra a aj tá má problém so zapínaním na jednej náušnici. Dnes ráno sa dokonca zobudila bez jednej z nich, našťastie sme ju našli v posteli.
Naposledy upravil Dede73 : 19.03.12 at 19:49 Dôvod: doplnenie fotky
Fotografia0106.jpg  
013.JPG  
1/1
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Základné údaje: ako dlho po kúpe sa uplatnila reklamácia?
    http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/obciansky-zakonnik/
    Občiansky zákonník § 620 - § 627
    § 620


    (1) Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

    (2) Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.

    (3) Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci.

    (4) Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

    (5) Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.

    § 621


    Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

    § 622


    (1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

    (2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

    (3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

    § 623


    (1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

    (2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

    § 624


    Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

    § 625


    Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim.

    § 626


    (1) Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

    (2) Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.

    (3) Ak ide o použitú vec, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci kupujúcim alebo do doby, na ktorej sa predávajúci a kupujúci dohodli podľa § 620 ods. 2.

    § 627


    (1) Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

    (2) Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
    Ak je to do 6 mesiacov odo dňa kúpy - zlatník nemá čo špekulovať, ale vykonať!
    http://pravaspotrebitela.sk/index.php?page=brochures&itemid=9
    BTW:tá fotka - lepšia by nebola?

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Dede73
    náušnice boli kúpené 16.11.2011, reklamované 16.02.2012.
    - teda 3 mesiace = ako keby chyba bola v čase predaja
    Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
    Teda nech nepindá a maká - inak sa to rovná nevybavená reklamácia - nekvalitne, závada nebola odstránená, tovar nemal také vlastnosti ako pôvodný (chýba punc) - toto sa oplatí oznámiť SOI (tuším ani to zlato mu nebude stačiť - možno tak na zlaté zuby, ak dostane jednu do úsmevu).

    zalobaba je offline (nepripojený) zalobaba

    baba zalobaba
    Kontaktovať opäť predajcu s opakovanou reklamáciou, medzi rečou spomenúť podnet na Puncový úrad SR.

    Dede73 je offline (nepripojený) Dede73

    Dede73
    Tak som bol dnes znovu podať reklamáciu, nech dajú náušnicu naporiadok- podľa tej pôvodnej. Pohádal som sa s predavačkou, tvrdila mi , že to uško tak musel urobiť, a že majú dobrého zlatníka. A vraj tam ten punc nemusí byť. Tak som zvedavý, ako budú tie náušnice vyzerať za 30 dní, až ich budem preberať.

    lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

    lujza.j
    napr. http://www.marlengold.sk/obchodne-po...-poriadok.html
    je uplne choré ked má niekto v podmienkach, že sa reklamácia nevzťahuje na mechan. poškodenie.... nechápem veľa krát je to zrovna mechan. poškodenie ved to nosíme....ved na tom koľko to vydrží vidno ako je vec kvalitná, aspoň teda ja to tak beriem. zlato nekupujem mám svojeho "šperkára" a ked niečo opraví.
    reklamácia, teda ako bude vybavená či s pindami alebo bez nich na tom vidno o akého obchodníka sa jedná.... ja som dávnejšie dostala bižu-chir. ocel od zn. Swach, bol to prsteň po celom obvode boli kryštály samozrejme že mi jeden vypadol, viem že pri mech. pošk. z vnútornej strany... išla som reklamovať... žiadne pindy... keby povedali že vložia kameň bola by som rada...pani povedala, že už taký nie v ponuke, že ak nič nevyberiem vráti mi peniaze, nevybrala som si nič, tak vrátili peniaze a nebolo to "pár" drobných.... tak asi tak

    mariquita je offline (nepripojený) mariquita

    mariquita
    Tento druh zapínania sa zvykne časom uvolniť a nedolieha,pokazi sa tam pruženie a je potrebné celý patent vymeniť,lebo opraviť sa to veľmi nedá, v tomto prípade sa to pruženie zlatník pokúsil ,,zachrániť,, tým,že ,,zväčšil-rozšíril,, uško na náušnici aby sa ,,zabrzdil,, patent a nemusel celý patent vymeniť. Ale v tomto prípade už mal narovnať aj druhú náušnicu aby boli rovnáké. Aj keď vymeniť patent by bolo najlepšie riešenie,lebo toto je len dočastné riešenie. A ak je to z bieleho zlata,tak by to trebalo potom aj rhódivať čo tiež nie všetci zlatnici robia a tiež niečo to stojí,pretože všetko biele zlato sa robí s povrchovou úpravou -čo je to rhódium. A zlato do 0,50g nemúsi mať štátny punc ale výrobny a rýdzostny by mal mať určite,pretože sa to berie na kus a nie na par.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft Hmmm.... mariquita.... hádam za tri roky sa problém vyriešil....a to i záruka dávno skončila.....
    Chobot Je pekné, že sa snažíš radiť, ale je zbytočné vyťahovať staré témy, ak sa nikto nič nové nepýtal. Pozeraj dátumy založenia témy a dátum poslednej diskusie. Prispievaj len do aktuálnych tém, aby sa tu zbytočne nerobil mrdník.
    mariquita Ja som to tu objavila dnes iba úplnou náhodou a ešte neviem celkom presne ako to tu funguje,lebo som hľadal isté informácie a nejakou nahodou som sa sem dostala a reagovala som na to,alebo aj na iné staré príspevky, lebo som chcela napisať moje poznatky,že ak by niekto hľadal nejaké informácie tak ako aj ja dnes a natrafil by aj na moju odpoveď,možno by mu mohla pomôcť. Lebo niektore informácie čo som tu našla boli uplne mimo ako to v skutočnosti funguje.
      zbaliť

    reklamácia zlatej náušnice

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.