Zavrieť

Porady

Kto obyčajne robí a koľko stojí účtovníctvo za za 48 bytov v 12p. dome za rok?

Zdravím všetkých,

Máme založené Spoločenstvo vlastníkov bytov, zvoleného predsedu. Spravujeme sa sami. Nakúpili sa programy a všetko, čo k tomu treba.
V každoročnom vyúčtovaní je docela dosť položiek na kancelárske potreby, na upgr. programov, balíky podpory atď. Každý rok je tam ale aj položka za účtovníctvo - tohto roku 2000eur + odvody do soc.a daň 495,06eur.
Mám zmiešané pocity z toho, že okrem odmien predsedovi a spol asi 6000eur + nákladov na administratívu uvedenú vyššie je tam aj okolo 2500 e za účtovníctvo, ktorého zas tak moc nieje.
Rád by som poprosil ľudí, čo sa s tým zaoberajú o vyjadrenie, či sú to bežné položky všade, - teda či je to aj inde podobné. Asi naivne som sa domnieval, že v tej odmene za výkon správy bude alebo je aj účtovníctvo domu.
V prílohách je vyúčtovanie, - prosím o vyjadrenie k tomu.
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Jozef I Jozef I

Jozef I je offline (nepripojený) Jozef I

Som kto som
bnalim Pozri príspevok
hm....že ja blbec som sa v škole neučil, - mohol som byť účtovník............a aj poslať ten e-mail s prílohou by som sa raz naučil....

očakával som odpovede - robím to lacnejšie alebo robím to drahšie.......s vlastným vybavením, alebo všetko si nechám kúpiť od SVB,
.......je výhodnejší živnostník?, či externista?,.........a tak podobne.......miesto toho sú väčšina len jalové kecy o tom, že máme málo, málo, málo, chceme viac, nikto nás nechápe....a nejaké múdre rady, - ako táto posledná....
Nerozumiem o čom tu píšeš. Čítaš vôbec odpovede ? Dostal si návod ako sa k celej záležitosti postaviť, ako to vypočítať, Dostal si ceny iných SVB, názor že je to málo aj že je to príliš. Rozhodnutie je na tebe a ak ti tieto "jalové kecy" nepomohli, tak potom už neviem. V každom prípade musia rozhodnúť vlastníci na schôdzi a nie ty. A čo je výhodnejšie ? Pre každého niečo iné (uhol pohľadu).
5 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

bnalim Pozri príspevok
hm....že ja blbec som sa v škole neučil, - mohol som byť účtovník............a aj poslať ten e-mail s prílohou by som sa raz naučil....

očakával som odpovede - robím to lacnejšie alebo robím to drahšie.......s vlastným vybavením, alebo všetko si nechám kúpiť od SVB,
.......je výhodnejší živnostník?, či externista?,.........a tak podobne.......miesto toho sú väčšina len jalové kecy o tom, že máme málo, málo, málo, chceme viac, nikto nás nechápe....a nejaké múdre rady, - ako táto posledná....
ved Ti jasne už napísali nech spočítaš všetky účtovné položky a zistíš cenu za položku - vezmeš počet položiek účtovného denníka a zistíš sumu za položku, samozrejme účtovníctvo nie je len o položách - je napr, aj o výpočte miezd a odmien, spracovaní úhrad faktúr, spracovaní daňových priznaní, prehľadov, spracovaní podkladov na vyhotovenie vyúčtovania ročných nákladov, ved aj k tomu treba výstupy z účtovníctva, sledovanie úhrad, predpisy platieb.....je toho dosť, treba si to vašej účtovníčky nechať vysvetliť za čo to je....a ak máte pochybnosti, nájsť niekoho iného....priemer za účtovnú položkutorú by sme už nerobil...ale napr. taký rýchlokvašák by išiel aj pod túto cenu...treba ale vziať do úvahy aj isté riziká, čo z toho plynú....podpíše sa ten človek pod uzávierku, spolupracuje a konzultuje pri sporných situáciach? Alebo len vezme doklady, spracuje a vráti szstémom aký dáš taký máš? (teda rovnako "pozakladané", "vztriedené", očíslované" ....... vela znás robí aj komplet administratívu okolo účta a to tiež niečo stoj, taký full servis, takže netreba vždz len na cenu hladieť....Je zodpovedný a doklady spracúva načas? Toto tiež treba vziať do úvahy....
5 0
bnalim bnalim

bnalim je offline (nepripojený) bnalim

marjankaj Pozri príspevok
Čo je výhodnejšie? Mercedes alebo trabant? Jazdiť sa dá na oboch.
Veď práve.....k správnemu výberu musíš oba tie vozy spoznať, - pozisťovať si, ktorý ti čo a v akej miere a kvalite poskytne....za koľko sa a kde bežne predávajú.......potom si môžeš vyberať a kupovať....
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
bnalim Pozri príspevok
Veď práve.....k správnemu výberu musíš oba tie vozy spoznať, - pozisťovať si, ktorý ti čo a v akej miere a kvalite poskytne....za koľko sa a kde bežne predávajú.......potom si môžeš vyberať a kupovať....
Veď ani my nepoznáme tú tvoju účtovníčku. Ako sa dá k tomu potom vyjadriť. Kvalitnú účtovníčku treba viac zaplatiť ako rýchlokvasenú. Ak sa ti zdá pridrahá, tak to daj robiť za menej peňazí hociakej. Potom sa nediv aj adekvátnej kvalite odvedenej práce.
Veď aj iné profesie sú také. Kvalitný chirurg je viac ohodnotený ako začínajúci.
Kvalitný právnik berie oveľa viac ako začínajúci, za takú istú prácu. Záleží na tom čo si zvolíš ty sám(alebo vaše spoločenstvo)
1 0
bnalim bnalim

bnalim je offline (nepripojený) bnalim

marjankaj Pozri príspevok
Čo je výhodnejšie? Mercedes alebo trabant? Jazdiť sa dá na oboch.
Veď práve.....k správnemu výberu musíš oba tie vozy spoznať, - pozisťovať si, ktorý ti čo a v akej miere a kvalite poskytne....za koľko sa a kde bežne predávajú.......potom si môžeš vyberať a kupovať....
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
bnalim Pozri príspevok
Veď práve.....k správnemu výberu musíš oba tie vozy spoznať, - pozisťovať si, ktorý ti čo a v akej miere a kvalite poskytne....za koľko sa a kde bežne predávajú.......potom si môžeš vyberať a kupovať....
Zdá sa že by si chcel kvalitný mercedes za cenu trabanta.
0 0
bnalim bnalim

bnalim je offline (nepripojený) bnalim

marjankaj Pozri príspevok
Veď ani my nepoznáme tú tvoju účtovníčku. Ako sa dá k tomu potom vyjadriť. Kvalitnú účtovníčku treba viac zaplatiť ako rýchlokvasenú. Ak sa ti zdá pridrahá, tak to daj robiť za menej peňazí hociakej. Potom sa nediv aj adekvátnej kvalite odvedenej práce.
Veď aj iné profesie sú také. Kvalitný chirurg je viac ohodnotený ako začínajúci.
Kvalitný právnik berie oveľa viac ako začínajúci, za takú istú prácu. Záleží na tom čo si zvolíš ty sám(alebo vaše spoločenstvo)
Nezdá sa mi nič, - chcel som viac názorov na cenu za účtovnícky full servis na 48 bytov, aby som sa dostal do obrazu.
Možno sa mi nepáči , že naviac všetko k tomu kupujeme - programy, balíky podpory, tonery, kancelárske potreby, - čo je ďaľších 1000 - 1500 ročne k tej cene za prácu.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Myslím, že kvalitný správca je aj adekvátne ohodnotený, poznám jedného a nedarí sa mu zle....ale roboty s tým má fakt veľa a na druhej strane vybavuje za dom aj veci, o ktorých väčšina majiteľov bytov ani nemá šajnu....napr. zateplovanie, revízie a údržbu elektriny, vody, plynu, výťahov, požiarne smernice, únikové cesty a to je len časť danej oblasti.....okrem iného renováciu fasád, strechy, osvetlenia, vchodov, komplet všetko čo sa týka odvozu smetia, takže komunikuje s plynármi, elektrorozvodármi, vodárňami, výťahármi, niekto aj s upratovacími firmami, rieši každý vzniknutý akútny aj neakútny problém......samozrejme robí vyúčtovania, nastavuje predpisy platieb, a to je velmi dôležité mať ich dobre nastavené tak aby v míji neboli nehorázne nedoplatky.....môže kontrolovať aj nelegálny odber elektriny, vody, priebežne kontrolovať hospodárnosť využitia nebytových priestorov.....proste tých oblastí okrem vedenia účtovníctva a zvolávania a aorganizovania členských schôdí a rokovaní je dosť.....mzslíš, že kto vzbaví poistenie domu, kto vybaví zimnú údržbu chodníkov, kto vzbaví prípadný úver na zateplenie? To všetko stojí kopec času a úradných papierovačiek....ja sama sa tomu chcem v blízkej budúcnosti venovať, ale už teraz si spisujem, čo všetko za dom bude treba zariadiť...samozrejme postupne, ale kopec vecí aj na začiatku....a okrem toho poriadne vedené účtovníctvo...ak sa to pos...rie hned na začiatku, tak sa to potom odzrkadlí na zle vyčíslených mesačných predpisoch, zlom hospodárení s financiami, zlom hospodárení s majetkom, zlými alebo skreslenými výsledkami výkazov, ktoré vyžaduje každý poskytovateľ úveru alebo hypotéky......proste je tam kopec problémov, nehovoriac o tých, ktoré sa môžu vyskytnúť s ktoroukolvek zo štátnach inštutúcii, stačí zanedbať takú pravidelnú deratizáciu a dezinsekciu a problém s úradmi ja na svete....potom sú z toho nemalé pokuty, ktoré v konečnom dôsledku budú rozpočítané medzi nájomníkov.....takže naozaj vyberajte s triezvym úsudkom a nielen podla ceny....každý poriadny účtovník rád vysvetlí, prečo je cena za účtovníctvo taká aká je......a vela závisí aj od konkrétnej zmluvy....predsa aj na výber externého účtovníka a schválenie zmluvy treba nadpolovičnú väčšinu vlastníkov, či nie? Výhody spoločenstva oproti spravovaniu bytovým družstvom alebo iným správcom (pre kvantum bytov) je osobný prístup, prehlad o problematike konkértnej bytovky, schopnosť reagovať promptne a navyše obvykle býva aj lepší prehlad o hospodárení......aspoň ja mám takú skúsenosť, kým nás spravovalo družstvo, platili sme napr. aj na plat domového dôverníka, ktorý nerobil takmer nič......hlavne že mesačný príjem za funciu mal......a nie málo.....platili sme za kadejaké externé služby, ktoré sa neprerokovávali dopredu ani neoznamovali, fond opráv sa používal aj na uhrady výkonov, ktoré boli na osobných majetkoch (rad dlažby na balkónoch, oplotenie balkónov atď.....a namiesto toho vchoové priestory boli také aké boli.....nechcem to viac rovýjať ale výhrad bolo viac ako dosť....nevravím, že každý správca alebo družstvo je takéto ale nájdu sa aj takéto a ked väčšina ludí k tomu pristupuje tak ako Ty (a dôchodcovia - ťažko sa dajú na akúkolvek zmenu prehovoriť, aj ked pozitívnu, je tam nedôvera - ani sa nedivím, tak boli rokz naučení....) tak potom sa netreba čudovať, že to funguje tak ako to funguje....skôr by som si zobrala na paškál odmenu toho vášho správcu, to číslo bolo ozaj vysoké oproti tomu účtovníkovi, aj ked materiál a SW ste nakúpili Vy....no aa napadá ma, čo tyakto rozšíriť príjmy z podnikania spoločenstva, ked už ten SW a vybavenie máte, tak robte správu aj pre iné bytovky, či to sa nedá (neviem, túto problematiku som zatial nenaštudovala, ale obchodného ducha mám - len na mne osobne šetrím ) Porozmýšlaj....
9 0
Halli Halli

Halli je offline (nepripojený) Halli

Betina klobuk dole, opísala si to dosť podrobne a vystižne, mňa už to tu nebaví ani písať, preto veľa vecí ma napadne, čo napísať-reagovať.... a potom to radšej vymažem...aj tak mnohí tomu ani zďaleka nerozumejú tak ako si to vystihla ty...a nemám toľko času riešiť tu siahodlhé diskusie. No tak som si vypila kafko a idem na náklady do vyučtovania a popri tom veľa iných problémov v domoch.... ale ďakujem Ti za tvoj príspevok.
Naposledy upravil Halli : 30.03.12 at 11:28 Dôvod: doplnenie slov "vystihla"
1 0
Deganova Deganova

Deganova je offline (nepripojený) Deganova

Vďaka Betina, že si to tak podrobne opísala... a ešte si zabudla na stratu súkromia...kým k správcovi sa dalo dostať iba v pracovný deň od - do, u predsedu SVB je to hocikedy ma napadne, tak si to totiž 90% ľudí v bytovke vysvetľuje... a s tým účtovníctvom, robila nám ho Ing. ekonómka tak "dobre", že poškodila bytový dom o 35.550, - Sk a na pokutách sme zaplatili 12.000,- Sk...
2 0
verkaz verkaz

verkaz je offline (nepripojený) verkaz

Naše SVB má 64 bytov. Máme uzatvorených 7 dohôd s nasledovnými mesačnými odmenami :
predseda 20,00 €
účtovník 120,00 €
člen rady 3,50 €
údržbár 10,00 € ( len za drobné opravy, ak je väčšia oprava platí sa viac)
odpisovanie vody 20,00 € (štvrťročne)
Za správu platíme mesačne 4,20 € a z toho sú tieto odmeny, odvody, nákup kancelárských potrieb, poštovné, telefón, členstvo v ZSVB, rôzne náradie na upratovanie.
Keby to záležalo len odo mňa, tak predseda aj účtovník by mali viac. Veď aj keď sme ešte nemali byty odkúpené, tak vo vyúčtovaní bola položka za spracovanie vyúčtovania 200,00 Kčs.
Aj tieto sumy, ktoré som uviedla sú veľa krát podmetom k závisti, len to nikto nechce robiť a na zhromaždeniach ich prosiť o zvýšenie - kto to robí, tak vie o čom je reč.
1 0
IvanPK IvanPK

IvanPK je offline (nepripojený) IvanPK

Naše SVB ma 30 bj, odmeny : predseda 100 e mesačne, účtovníčka 100 e mesačne, dve upratovačky po 45 e mesačne a to isté aj kotolník...pre nich v čistom. ...
1 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Neviem kde kto a kolko zarobí v SVB, ale v zásade nevidím velký rozdiel v kvalite práce pre SVB a bežný podnikateľský subjekt, napr. s.r.o.....povinnosti a termíny sú v oboch, a že ich je požehnane......a takisto aj zodpovednosť je v oboch, preto nevidím dôvod, prečo by sa mala položka spracovaná účtovníkom pre SVB oceňovať inou cifrou ako tá istá položka spracovaná pre PO alebo FO podnikateľa......odborné znalosti treba získať v oboch prípadoch, papier aj toner sa rovnako míňa na A4 pre SBV aj pre PO, je to jedno...a áno, je pravda, že predseda SVB (najmä ak býva v rovnakom dome) nemá súkromie takisto ako aj externý účtovník nemá súkromie (myslím takí ako sme my, nie velké účtovné firmy) Takže neviem, prečo si každý myslí, že práca pre SVB má byť charita alebo práca s plácou ku ktorej stačí dobrý pocit z vykonanej práce a nič viac....ja za dobre vykonanú prácu rozhodne potrebujem dobre zaplatené (alebo aspoň primerane ) a nie iba "ďakujem, urobili ste to dobre a včas, som spokojný," Otázkou je, či to čo je primerané pre mňa, je primerané aj pre druhých. Ak je primeranosť hodnotená zaujato a porovnávaná s odmenou porovnávajúceho-hodnotiaceho (a to býva hodne často, lebo u nás sú žial platy také aké sú, takže to je bežný dôsledok), tak primeraná odmena je adekvátne podhodnotená, a nielen v profesii profesionálneho účtovníka.....a asi tunajšie osadenstvo nepoteším, lebo podla mojich informácii sa tak skoro nezmení živnosť vedenie účtovníctva z volnej ohlasovacej na viazanú...a niektorí aj vieme (alebo aspoň tušíme) prečo je to tak ...
...ps: u nás je cez 60 bytov...a sme na začiatku....takže kolotoč vybavovačiek v dohladne....kolko by tam bola adekvátna odmena za správu a vedenie komplet účtovníctva na nepridelenom SW a zariadení od SVB, ale všetko na svojom....?
2 0
bnalim bnalim

bnalim je offline (nepripojený) bnalim

IvanPK Pozri príspevok
Naše SVB ma 30 bj, odmeny : predseda 100 e mesačne, účtovníčka 100 e mesačne, dve upratovačky po 45 e mesačne a to isté aj kotolník...pre nich v čistom. ...

+príspevok nad ním-Naše SVB má 64 bytov. Máme uzatvorených 7 dohôd s nasledovnými mesačnými odmenami :
predseda 20,00 €
účtovník 120,00 €
člen rady 3,50 €
údržbár 10,00 € ( len za drobné opravy, ak je väčšia oprava platí sa viac)
odpisovanie vody 20,00 € (štvrťročne)
Za správu platíme mesačne 4,20 € a z toho sú tieto odmeny, odvody, nákup kancelárských potrieb, poštovné, telefón, členstvo v ZSVB, rôzne náradie na upratovanie.
Keby to záležalo len odo mňa, tak predseda aj účtovník by mali viac. Veď aj keď sme ešte nemali byty odkúpené, tak vo vyúčtovaní bola položka za spracovanie vyúčtovania 200,00 Kčs.

hm....dobrý dom, alebo lacnejší kraj?

u nás je to : - správca dôchodca+čl. rady 4768 + odvody 1180, t.j.mesačne(495) 397,33 v čistom, účtovníčka 2000 +495odvody, t.j.mesačne(208) 166,66 v čistom, atď...... celkový náklad na odmeny a drobnú réžiu, - prevažne kanc. potreby (bez opráv, revízií, deratizácií,atd) bol za 2011 - 8805eur - to je za rok 734e za 1 mesiac za vchod, - 183,5e za byt. Vyberá sa 10eur mesačne na správu, čo nestačí, - tak zbytok sa dotuje z fondu opráv.

Napíšte ďalší ako je to u Vás....
2 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Takéto ankety ti budú na dve veci.
Možno zistíš "najvýhodnejšiu cenu". Ale bude to podobné ako keď zistíš kde majú nejaký výrobok najlacnejší a keď tam prídeš, zistíš, že je dávno vypredaný.

Nie sme v otrokárskej spoločnosti. Ty ťažko môžeš niekomu diktovať, čo by mal pýtať za svoju prácu. Ak druhá strana nesúhlasí, tak si nepomôžeš.
1 0
bnalim bnalim

bnalim je offline (nepripojený) bnalim

marjankaj Pozri príspevok
Takéto ankety ti budú na dve veci.
Možno zistíš "najvýhodnejšiu cenu". Ale bude to podobné ako keď zistíš kde majú nejaký výrobok najlacnejší a keď tam prídeš, zistíš, že je dávno vypredaný.

Nie sme v otrokárskej spoločnosti. Ty ťažko môžeš niekomu diktovať, čo by mal pýtať za svoju prácu. Ak druhá strana nesúhlasí, tak si nepomôžeš.
Ja nechcem diktovať ceny nikomu, ale posledné roky máme asi divne veľké náklady na všetko, - platia sa veľké peniaze za všeličo, - asi je treba u nás istých zmien, - hlavne v informovaní všetkých o pripravovaných investíciách, v rozhodovaní o nich - niekam sa nám to všetko asi skĺzlo. Kam sa podeli peniaze z fondu opráv sa momentálne vždy dozvedáme až z vyúčtovania za minulý rok. Keďže nemám presnú predstavu ako ísť má, je dobre zistiť a vedieť, ako to ide inde. - Aspoň pre mňa.
3 0
verkaz verkaz

verkaz je offline (nepripojený) verkaz

Čerpanie FO si máte predsa odsúhlasovať každoročne v pláne opráv. V správe o čerpaní FO by sa mala kontrolovať skutočnosť s plánom a zdôvodnením, prečo sa čerpalo viacej. Všetko záleží len od Vás vlastníkov, aby ste sa dohodli, ako nakladať s finančnými prostriedkami.
Tie odmeny sa nedajú nadiktovať, tiež to záleží na vlastníkoch, koľko chcú platiť.
2 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

bnalim Pozri príspevok
Zdravím všetkých,

Máme založené Spoločenstvo vlastníkov bytov, zvoleného predsedu. Spravujeme sa sami. Nakúpili sa programy a všetko, čo k tomu treba.
V každoročnom vyúčtovaní je docela dosť položiek na kancelárske potreby, na upgr. programov, balíky podpory atď. Každý rok je tam ale aj položka za účtovníctvo - tohto roku 2000eur + odvody do soc.a daň 495,06eur.
Mám zmiešané pocity z toho, že okrem odmien predsedovi a spol asi 6000eur + nákladov na administratívu uvedenú vyššie je tam aj okolo 2500 e za účtovníctvo, ktorého zas tak moc nieje.
Rád by som poprosil ľudí, čo sa s tým zaoberajú o vyjadrenie, či sú to bežné položky všade, - teda či je to aj inde podobné. Asi naivne som sa domnieval, že v tej odmene za výkon správy bude alebo je aj účtovníctvo domu.
V prílohách je vyúčtovanie, - prosím o vyjadrenie k tomu.
Väčšinou to bývalo tak, že prevod bytov sa nekonal naraz, takže s prvým vlastníkom, ktorý požiadal o prevod bytu a bol mu prevedený do osobného vlastníctva, bola podpisovaná zmluva o výkone správy domu, ostatní vlastníci pristupovali k tejto zmluve svojím podpisom. Teoreticky mohol vlastník neprevedených bytov založiť aj spoločenstvo, ale prečo by mal, keď mal v dome rozhodujúce slovo aj tak?

U nás je to tak a SBD si účtuje mesačný poplatok na správu 5,6 euro s DPH. Ročne to je 67,2 euro. S toho by družstvo nevyžilo, ale žije. Väčšina vlastníkov bytov sú zároveň aj družstevníci, vlastníci budovy, automobilov, výpočtovej techniky, údržbárskej dielne, atď , to všetko slúži na správu bytových domov. Správca si účtuje aj iné správne poplatky, ktoré odsúhlasuje orgán družstva, prípadne aj delegát vlastníkov na zhromaždení družstva.

Ak počet prevedených bytov dosiahne dve tretiny, môžu tieto dve tretiny zmeniť formu správy domu a založiť v dome SVB. Jedna tretina bytov zostane vo vlastníctve pôvodného vlastníka bytov, družstva.

V tom prípade sú dve možnosti. Prvá v spoločných priestoroch si zariadia kanceláriu a vybavia ju všetkým potrebným na správu domu, to všetko je spoločný majetok s ktorý hospodári Predseda, štatutár. Ak skončí svoju funkciu všetko zostáva spoločný majetok, pre novo zvoleného predsedu.

Druhá, že predseda to robí vo svojom byte, prípadne v iných priestoroch na svojom zariadení.

To by malo byt všetko podrobne definované v zmluve o SVB v časti Orgány SVB, Predseda. Predseda nemusí vlastniť byt v bytovom dome v ktorom vykonáva správu domu. Môže byť predsedom vo všetkých domoch v ktorých vykonáva správu.

Tým, že vlastníci si zvolia predsedu sa nezbavujú povinnosti starať sa o svoj majetok.

182/1993

Práva a povinnosti vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome

§ 11, odsek 6

(6) Vlastník bytu alebo nebytového priestoru v dome má právo nahliadať do dokladov týkajúcich sa správy domu alebo čerpania fondu prevádzky, údržby a opráv.

bnalim Pozri príspevok
Ja nechcem diktovať ceny nikomu, ale posledné roky máme asi divne veľké náklady na všetko, - platia sa veľké peniaze za všeličo, - asi je treba u nás istých zmien, - hlavne v informovaní všetkých o pripravovaných investíciách, v rozhodovaní o nich - niekam sa nám to všetko asi skĺzlo. Kam sa podeli peniaze z fondu opráv sa momentálne vždy dozvedáme až z vyúčtovania za minulý rok. Keďže nemám presnú predstavu ako ísť má, je dobre zistiť a vedieť, ako to ide inde. - Aspoň pre mňa.
Nič si s toho nerob, že ťa niektorí kritizujú. Veď si uplatňuješ svoje právo s ktorého ti to vyplýva ako povinnosť.

Je tu viac ľudí, ktorí sa venujú správe bytových domov ako štatutári, a aj sa tým živia. Ale to neznamená, že ich netreba kontrolovať alebo, že ich vlastníci nemusia kontrolovať. Príklad Deganová v príspevku č. 51. Betina2 je dvojka, ale napísala to na jednotku. A nech sa jej darí, ak sa do toho namočí tiež, hlavne aby jej snahu, prácu dokázala väčšina vlastníkov pochopiť, podporiť a aj primerane ohodnotiť.

K tým tvojím priloženým veciam. Vedel by som pochopiť čistiaci prostriedok, metlu ako kancelársku potrebu, ale semeno trávy, oprava dverí?

K druhej. Ak je to tvoje vyúčtovanie, tak je to žalostne málo, čo je tam uvedené, nezodpovedá to zákonu. Ale predsa je niečo vidieť. Nemáte pomerové meranie na kúrení. Prečo náklady na teplo rozpočítavate na celkovú plochu, prečo nie na úžitkovú plochu? Či aj balkóny vykurujete? A kde sú náklady za celý dom?

Pri vodách, aké sú vlastne tie korekcie v akom pomere, aký koeficient?

S FOaÚ nie sú preplatky, ale kde je správa o hospodárení s FOaÚ? Či tretia príloha?

Ostatné platby spolu 141,60 euro, deleno 12, rovná sa mesačné náklady na správu, to je 11,80 to vlastne nie je ani moc. Ale za to čo vidím, to vyúčtovanie, tak by si zaslúžil nakopať do gulí, ak nemá, tiež nakopať. Ale inak je vidieť snahu, je to vyúčtovanie už za rok 2011.

Nooo, a potom tie platby, tvoje? Máš to ako noty na bubon, len aby dom nevyšiel na bubon pri takom hospodárení.

Nadaj sa, alebo nedajte sa? ...
0 0
bnalim bnalim

bnalim je offline (nepripojený) bnalim

[QUOTE=sito;2031464]

K druhej. Ak je to tvoje vyúčtovanie, tak je to žalostne málo, čo je tam uvedené, nezodpovedá to zákonu. Ale predsa je niečo vidieť. Nemáte pomerové meranie na kúrení. Prečo náklady na teplo rozpočítavate na celkovú plochu, prečo nie na úžitkovú plochu? Či aj balkóny vykurujete? A kde sú náklady za celý dom?

Pri vodách, aké sú vlastne tie korekcie v akom pomere, aký koeficient?

S FOaÚ nie sú preplatky, ale kde je správa o hospodárení s FOaÚ? Či tretia príloha?

Ostatné platby spolu 141,60 euro, deleno 12, rovná sa mesačné náklady na správu, to je 11,80 to vlastne nie je ani moc. Ale za to čo vidím, to vyúčtovanie, tak by si zaslúžil nakopať do gulí, ak nemá, tiež nakopať. Ale inak je vidieť snahu, je to vyúčtovanie už za rok 2011.


K tomuto:
Ano, aj mne sa zdá to vyúčtovanie nedostatočné, - ale vraj tam všetko je a je podľa predpisu. - Preto by som uvítal nejaký vzor perfektného vyúčtovania, prípadne čo tam byť musí. Aby sa to dalo požadovať takto vyhotovené.

Pomerové merače na kúrení máme, aj keď som sám tvrdil že sú zbytočné, keďže nie sú fakturačné, - predsedníčka SVB presadila svoje a nechala ich namontovať. Hlavne že sme ich slušne zaplatili. Toto však spôsobilo nerovnaké platby za kúrenie. Nevyhovovalo to asi hlavne osobám čo sú stále doma. Tak sa uznieslo, - čo sa mnohí dozvedeli až pri vyúčtovaní, - že sa teplo bude rozpočítavať na metre štvorcové a odvtedy s tým nejde pohnúť.
Ostatné platby - 141,60 x 48 =6796,80 /12 = 566,40eur len ako mesačná odmena správe? neviem, mne sa to zdá moc, hlavne ak účtovníctvo robí niekto iný, za ďaľšie peniaze.
Napíšte niekto znalý, čo musí byť všetko vo vyúčtovaní, prípadne či aj ostatné platby by nemali byť platbou za niečo konkrétne, - spolu za vchod, za rok, je to slušná suma.
Naposledy upravil bnalim : 04.04.12 at 10:25
0 0
akimo akimo

akimo je offline (nepripojený) akimo

Musím len s nemým úžasom čítať tieto príspevky a len konštatovať , ja spravujem 42 bytov s mesačnou odmenou 70 eur . účtovníctvo mi robí manželka - zadarmo . nemám nárok na telefón , proste na nič , ale vždy sa nájde osoba , ktorá vám to šplechne do očí . Robím to len preto , lebo chcem slušne bývať . Ale mám toho ozaj po krk . obdivujem preto každého , ktorý sa venuje tejto práci , ak sa to má prácou nazvať.
5 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať