Zavrieť

Porady

Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    psps Pozri príspevok
    Bude platiť podávanie DP k DPH od 1.1.2013 už len elektronicky alebo sa to zas posunulo?
    Dnes som sa totiž na DÚ vôbec nedoklopala, a na podateľni to vôbec nevedeli.
    Ak to bude platiť, kde, čo, kam, ako vybaviť?
    Toto mi prišlo na email z eDane



    Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky

    Vážení používatelia služby EZU – elektronického zberu údajov,

    Na základe správy zverejnenej v médiách a na portáli Finančného riaditeľstva SR ste pravdepodobne zachytili oznam pre všetkých používateľov systému EZU (elektronický zber údajov), že od 1. decembra 2012 bude ukončené vydávanie identifikátorov a elektronické podávanie dokumentov prostredníctvom aplikácie EZU. Finančné riaditeľstvo SR týmto krokom smeruje k zjednoteniu spôsobu elektronickej komunikácie a spôsobu elektronického podávania dokumentov. Nový spôsob komunikácie bude jednotný, nediskriminačný, jednoduchší a bezplatný pre všetky subjekty komunikujúce s FS SR elektronicky.
    Touto cestou by sme Vám chceli podať podrobnejšie informácie o priebehu ukončenia práce v EZU a o súvisiacich činnostiach na Vašej strane alebo na strane Finančnej správy SR.
    Všetci súčasní používatelia aplikácie EZU budú automaticky presunutí do existujúcich systémov elektronickej komunikácie (eTax/eDane). Zároveň budú presunuté aj všetky Vaše doterajšie oprávnenia na základe Vami podpísaných Dohôd, ktoré už boli schválené daňovým úradom. Uvedené presuny budú vykonané automatizovane bez potreby Vašej osobnej návštevy na DÚ . Ukončenia činnosti EZU bude realizované v nasledujúcich časových rámcoch:
    Činnosti na strane Finančnej správy SR

    1. Do 28.11.2012 - zverejnenie inštalačnej a používateľskej príručky k aplikácii eDane a inštalačného súboru s aplikáciou eDane na webe www.financnasprava.sk /sekcia daňová
    2. 30.11.2012 – Finančné riaditeľstvo SR ukončí možnosť vypísať „Žiadosť o vydanie identifikátora“ a uzavretie „Dohody o elektronickom doručovaní
    3. 1.-2.12.2012 – Finančné riaditeľstvo SR automatizovane premigruje aktuálnych používateľov EZU a platné Dohody do systému eTax/eDane. Výstupom bude vygenerovanie nového ID a prístupového hesla pre každého používateľa EZU. Toto ID a heslo budú zaslané na mailovú adresu používateľa


    Činnosti na strane používateľa


    1. Priebežne – sledovať aktuality na webovej stránke www.financnasprava.sk /sekcia daňová, kde budú zverejňované aktuálne informácie, pracovné postupy, príručky používateľa k elektronickej komunikácii
    2. Od 28.11.2012 – príprava lokálneho počítača a inštalovanie aplikácie eDane
    3. Do 30.11.2012 - plnohodnotné používanie elektronickej komunikácie v systéme EZU
    4. Od 3.12.2012 – elektronická komunikácia prostredníctvom aplikácie eDane

    Ďalšie informácie

    1. Aplikácia eDane bude dostupná v dvoch variantoch:


    • eDane/Win – aplikácia pre platformu Windows, vo verzii je zapracovaných 17 typov daňových tlačív (v EZU bolo 14 typov)
    • eDane/Java – platformovo nezávislá verzia (testovaná na Linux Ubuntu 12.04.1 64bit, Linux OpenSuse 12.2 32bit, Linux CentOS 6.3 32bit, Windows XP, Windows 7, Mac OS X). V súčasnosti sú zapracovávané aktuálne tlačivá DPH a Daň z motorových vozidiel

    Do oboch verzií budú následne zapracovávané všetky nové tlačivá vydané Ministerstvom financií SR, ktoré budú platné pre rok 2012, resp.2013 .
    Obe verzie aplikácie po ich spustení vykonávajú automatickú aktualizáciu na novšie verzie.

    1. Pre používateľov z EZU zostávajú aj po migrácii v platnosti aktuálne platné Dohody o elektronickej komunikácii, na základe, ktorých nie je potrebné po elektronickom doručení dokumentu doručovať žiadne krycie listy v písomnej forme.

    Odporúčame

    1. Po ukončení prevádzky EZU nebudú pre používateľov viditeľné a dostupné dokumenty podané prostredníctvom EZU. V prípade, že si ich chcete zachovať odporúčame exportovať si zoznam podaní do excel súboru
    2. Ak Vám v dňoch 1.-2.12.2012 nebude doručený mail s novým identifikátorom a heslom kontaktujte technickú podporu na t.č. 048/4317 222 alebo mailovú adresu podporaedane@financnasprava.sk

    oná telefonická linka finančnej správy 048/43 17 222
    UPOZORNENIE:

    Vzhľadom na to, že prvý termín kedy bude potrebné komunikovať s finančnou správou prostredníctvo eDane bude 20.12.2012 pri podávaní súhrnných výkazov, odporúčame budúcich užívateľov aplikácie eDane nenechávať si jej inštaláciu na poslednú chvíľu.




    November 2012
    Odbor služieb pre verejnosť
    Kompetenčné centrum finančných operácií
    Banská Bystrica

    psps je offline (nepripojený) psps

    psps
    Ďakujem veronikasad, ale moc som sa z toho nedozvedela, ale kontakt, ktorý je uvedený v texte je fajn. Volala som tam a povedali, že zatiaľ nie je povinnosť od 1.1.2013 posielať elektronicky ani DPH ani Prehľad. Ešte prebieha schvaľovanie, že by mala byť posunutá táto povinnosť až od 1.1.2014.
    Zatiaľ je povinnosť posielať elektronicky len súhrnné výkazy.

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    od 1.1.2013

    zo stranky drsr.sk:

    Finančné riaditeľstvo SR oznamuje, že dňa 9.3.2012 nadobudol účinnosť zákon č. 91/2012 Z. z. zo dňa 29.2.2012, ktorým sa posunula povinnosť doručovania podaní elektronickými prostriedkami finančnej správe vyplývajúca z § 14 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov na 1. januára 2013. To znamená, že povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami finančnej správe má od 1.1.2013

    1. daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
    2. daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
    3. advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
    4. ástupca neuvedený v písmenách b) a c) za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, ktorého zastupuje pri správe daní.


    Zelkaem je offline (nepripojený) Zelkaem

    Zelkaem
    Tak potom na daň. úrade majú staré informácie alebo nečítajú čo je na nástenke.

    marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

    I am a man marjankaj
    Zelkaem Pozri príspevok
    týka sa to aj právnických osôb, lebo dnes mi prišla správa, že od 1.4.2012 PO
    Že by právnická osoba nebola daňový subjekt?

    A kto je vlastne ten "1.4.2012 PO"

    „§ 165a
    (1) Podľa § 13 ods. 5 druhej a tretej vety postupuje správca dane, ktorým je colný úrad pri správe daní,
    podľa osobitného predpisu33) od 1. januára 2013 a podľa § 14, § 32, § 33 ods. 1 a 3 a § 56 sa postupuje od 1. januára 2013.
    (2) Ak sa daňový subjekt stal platiteľom dane z pridanej hodnoty po 1. apríli 2012, povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami podľa § 14 mu vznikne od 1. januára 2013. Ak daňový poradca, advokát alebo zástupca za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty a tento zástupca nie je daňovým poradcom alebo advokátom, začali pri správe daní daňový subjekt zastupovať po 1. apríli 2012, povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami podľa § 14 im vznikne od 1. januára 2013.“.
    Zákon 91/2012.

    A aj tu

    http://www.porada.sk/t168568-elektro...ml#post2039969
    Naposledy upravil marjankaj : 25.04.12 at 14:31

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Zelkaem Pozri príspevok
    týka sa to aj právnických osôb, lebo dnes mi prišla správa, že od 1.4.2012 PO
    od koho ti prišla správa ?
    Aljok Tak toto zaujíma aj mňa.

    psps je offline (nepripojený) psps

    psps
    Bude platiť podávanie DP k DPH od 1.1.2013 už len elektronicky alebo sa to zas posunulo?
    Dnes som sa totiž na DÚ vôbec nedoklopala, a na podateľni to vôbec nevedeli.
    Ak to bude platiť, kde, čo, kam, ako vybaviť?

    kn-alka je offline (nepripojený) kn-alka

    Jarka jméno mé :) kn-alka
    Dobrý deň,

    chcela by som sa spýtať, ako je to s tými, ktorý sú platcami DPH, ale ešte neposielali DPH elektronicky. Musí sa zaregistrovať, alebo týchto posunuli na rok 2014?
    A čo bude s tými , ktorí mali starú registraáciu na E-tax(muselo to byť kvôli súhrnným výkazom) a nezaregistrovali sa na EZU??? V BB povedali, že pošlú e-maily aj týmto subjektom, ale zatiaľ nič neposlali.

    nedielka je offline (nepripojený) nedielka

    nedielka
    Dobry den, prosim Vas pekne, neviem si dat rady, ako mam postupovat. Nestihla som sa zaregistrovat na DU, pojdem tam v utorok na podavanie elekt. danov.prizn., ale chcem elektronicky podat aj DP bratove,ma sro, musi byt jeho suhlas na DU k podaniu DP,ale staci,ked budem mat elek.pristup ja a poslem aj DP za neho???dakujem

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.