Zavrieť

Porady

Vymena slnecnych okuliarov

Prosim o radu. Kupila som si dost drahe slnecne okuliare. Po 1 dni nosenia som zistila, ze su velmi tazke a padaju mi. Dnes som ich chcela vymenit za ine, ale pani v obchode mi povedala, ze mi nemusi verit, ze su to tie iste okuliare, ze ked som ich nosila, (1 den) tak ich vymenit nemoze a ze ani nemoze vediet ci nie su poskodene (co sa pohladom da zistit)...
Mam vraj prist ked tam bude jej sef. Musia mi ich vymenit, alebo je to na ich dobrej voli?
Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    terezakln Pozri príspevok
    Prosim o radu. Kupila som si dost drahe slnecne okuliare. Po 1 dni nosenia som zistila, ze su velmi tazke a padaju mi. Dnes som ich chcela vymenit za ine, ale pani v obchode mi povedala, ze mi nemusi verit, ze su to tie iste okuliare, ze ked som ich nosila, (1 den) tak ich vymenit nemoze a ze ani nemoze vediet ci nie su poskodene (co sa pohladom da zistit)...
    Mam vraj prist ked tam bude jej sef. Musia mi ich vymenit, alebo je to na ich dobrej voli?
    Dakujem
    Veď máš doklad, či? Tak vedia zistiť, či sú to tie, alebo nie? Podľa mňa sa len vyhovára, aby to nemusela riešiť. Počkaj teda na šéfa, a trvaj na svojom. Máš predsa právo na reklamáciu.

    bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

    bubkoch
    Tweety Pozri príspevok
    Veď máš doklad, či? Tak vedia zistiť, či sú to tie, alebo nie? Podľa mňa sa len vyhovára, aby to nemusela riešiť. Počkaj teda na šéfa, a trvaj na svojom. Máš predsa právo na reklamáciu.
    podla mna ziadne pravo na vymenu nema ... okuliare su v poriadku tak co chce reklamovat ? ze su jej nepohodlne ? hm ... podla popisu tu fakt nie je co reklamovat

    camozzi je offline (nepripojený) camozzi

    camozzi
    Žiaden zákon neukladá obchodníkovi v kamennej predajni vymeniť tovar alebo akceptovať vrátenie tovaru. Na kamenné predajne sa nevzťahuje zákon o podomovom a zásielkovom predaji. Ak však kamenný obchod ponúka nadštandardné služby napr. v podobe výmeny či vrátenia tovaru a nedodrží ich, mohlo by ísť o klamanie spotrebiteľa.

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    camozzi Pozri príspevok
    Žiaden zákon neukladá obchodníkovi v kamennej predajni vymeniť tovar alebo akceptovať vrátenie tovaru. Na kamenné predajne sa nevzťahuje zákon o podomovom a zásielkovom predaji. Ak však kamenný obchod ponúka nadštandardné služby napr. v podobe výmeny či vrátenia tovaru a nedodrží ich, mohlo by ísť o klamanie spotrebiteľa.
    Nemusí byť všetko len o zákonoch, niekedy je možné urobiť aj niečo len tak, z ochoty, pre dobré meno obchodníka. Poznám obchody, kde sa dá tovar do 30 dní vrátiť, bez toho, aby zisťovali, začo a prečo.

    lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

    lujza.j
    Tweety Pozri príspevok
    Nemusí byť všetko len o zákonoch, niekedy je možné urobiť aj niečo len tak, z ochoty, pre dobré meno obchodníka.
    ale ved tu je problém z reklamovať bez problémov tovar, ktorý je fakt vadný a nie niečo čo si zákazník nedostatočne vyskúša.... ochota voči zákazníkovi ? to je čo?

    bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

    bubkoch
    Tweety Pozri príspevok
    Nemusí byť všetko len o zákonoch, niekedy je možné urobiť aj niečo len tak, z ochoty, pre dobré meno obchodníka.
    ano, to je pravda, obchodnik v ramci prozakaznickeho pristupu moze umoznit zakaznikovi tovar vymenit alebo vratit, ak zakaznikovi nevyhovuje alebo s nim nie je spokojny a tovar nevykazuje ziadne znamky pouzivania ani poskodenia ... ale nie je to jeho povinnost, cize zakaznik na to nema pravo, zalezi len na dobrej voli obchodnika a zakaznik to musi akceptovat

    camozzi je offline (nepripojený) camozzi

    camozzi
    Tweety Pozri príspevok
    Nemusí byť všetko len o zákonoch, niekedy je možné urobiť aj niečo len tak, z ochoty, pre dobré meno obchodníka. Poznám obchody, kde sa dá tovar do 30 dní vrátiť, bez toho, aby zisťovali, začo a prečo.
    Moja skúsenosť hovorí, že dobrosrdečnosť sa nevypláca. Ľudia sú nevďační a človek môže niekedy aj dušu vypľuť a niektorým jedincom nevyhovie.

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    lujza.j Pozri príspevok
    ale ved tu je problém z reklamovať bez problémov tovar, ktorý je fakt vadný a nie niečo čo si zákazník nedostatočne vyskúša.... ochota voči zákazníkovi ? to je čo?
    Ona chcela len výmenu, jednoducho sa jej už asi nepáčia, sú ťažké a padajú, to by sa dalo pochopiť, či? Tiež by vás to naštvalo, keby ste si niečo kúpili a na druhý deň zistili, že to padá a nesedí, tiež by ste chceli s tým niečo robiť, či? A ešte k tomu, keď to nebol lacný špás.
    Tweety Pozri príspevok
    Ona chcela len výmenu, jednoducho sa jej už asi nepáčia, sú ťažké a padajú, to by sa dalo pochopiť, či? Tiež by vás to naštvalo, keby ste si niečo kúpili a na druhý deň zistili, že to padá a nesedí, tiež by ste chceli s tým niečo robiť, či? A ešte k tomu, keď to nebol lacný špás.
    Oni sa mi praveze velmi pacia, a nevzdavala by som sa ich len tak, ale su dost mohutne a tazke, takze mi padaju z nosa. Pri skusani som to bohuzial nezistila, v obchode ich ma clovek na ociach predsa len chvilku... Beriem, ze je to moja chyba. Chcela som len vediet, ci je povinny ich vymenit, alebo je to na jeho dobrej voli. Kazdopadne dakujem za kazdy nazor.

    kn-alka je teraz online kn-alka

    Jarka jméno mé :) kn-alka
    Dúfam, že si im aj povedala, že: "Ďakujem za neochotu, práve ste stratili ďalšieho zákazníka a tým aj všetky moje kamarátky, ktorým nikdy neodporučím Váš obchod."

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.