Zavrieť

Porady

Ako sa určí spotreba vody v prípade zaseknutého vodomeru?

Bývame v paneláku. Minulý rok nám menili vodomer na teplú vodu a takmer po roku sme zistili, že je zaseknutý, hneď som to nahlásila na bytovom podniku a budúci týždeň sa na to prídu pozrieť, zaujímalo by ma však, ako teraz zistia, koľko teplej vody sme vlastne spotrebovali resp. ako sa v takomto prípade postupuje.
Prosím, poraďte, bojím sa, aby nám nenaúčtovali viac, ako sme minuli.
Ďakujem.
Usporiadat
Téma je uzavretá.
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
Ľudia ani nie, skôr výrobci. Voda nie je predmetom zaoberania sa vyhlášky, ktorá sa zaoberá teplom. Výrobca tepla nemôže vodu predávať, má oprávnenie len dodávať a vyrábať teplo.
Kto vodu zaplatí? Ten, komu faktúrujú jej dodávku a odvedenie vodohospodárske spoločnosti.
Ak ju dodali teplovýrobcovi, dodanie zaplatí ju teplovýrobca, ak ju odviedol dom zaplatí jej odvedenie dom.
Či nie?
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

nunenko Pozri príspevok
Ľudia, ako všetko. O spravodlivosti nehovorím.
nunenko Pozri príspevok
Ľudia ani nie, skôr výrobci. Voda nie je predmetom zaoberania sa vyhlášky, ktorá sa zaoberá teplom. Výrobca tepla nemôže vodu predávať, má oprávnenie len dodávať a vyrábať teplo.
Kto vodu zaplatí? Ten, komu faktúrujú jej dodávku a odvedenie vodohospodárske spoločnosti.
Ak ju dodali teplovýrobcovi, dodanie zaplatí ju teplovýrobca, ak ju odviedol dom zaplatí jej odvedenie dom.
Či nie?
Tak ako to vidíš? Dom, alebo ľudia, všetko?

Vodu predsa odvádza kanalizácia, ta by ju mala zaplatiť?
0 0
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
Veď je tu plno ľudí, čo sa starajú o nás ľudí, ktorí vedia kde kto kedy a ako vodu ohriatu, neohriatu, ochladenú, tú čo nesie teplo v seba, kto ju dovedie, odvedie a podvedie, ale hlavne zaplatí.
Vieš koľko tepla by si získal, keby si teplú vodu z bytu neodviedol ako teplú ale až po vychladení na 20 stupňov Celsia?
0 0
PASKOV PASKOV

PASKOV je offline (nepripojený) PASKOV

Vidím, že cirkulace teplé vody v BD a náklady s tím spojené nejsou prioritou pro * sito *.

Pochopitelně teplárenská lobby je spokojená, neboť dostane zaplaceno za zbytečné teplo potřebné během opakovaného ohřevu TV.

Hlavní příčina je v mizerné tepelné izolaci na rozvodech teplé vody.



Příklad pro BD v Bratislavě:

Rok
Zbytečné náklady na cirkulaci TV
Fa-TV: [ m3 ]
Fa-TV: [ MWh ]
Fa-teplo v TV
Jed. cena tepla:
[ EUR / MWh ]
1999
953 €
2158
139
3,788 €
27
2000
1,108 €
2151
136
4,317 €
32
2001
1,266 €
2161
136
4,932 €
36
2002
1,434 €
2021
133
5,440 €
41
2003
1,998 €
1718
115
6,582 €
57
2004
2,154 €
1676
113
6,924 €
62
2005
2,273 €
1644
116
7,524 €
65
2006
2,673 €
1454
105
8,040 €
76
2007
2,711 €
1368
103
7,960 €
77
2008
3,248 €
1305
99
9,203 €
93
2009
2,850 €
1348
101
8,211 €
81
2010
2,694 €
1413
106
8,143 €
77
2011
3,155 €
1335
93
8,345 €
90


PS1
Celková suma zbytečných peněz na cirkulaci teplé vody je:

28 518 EUR.


PS2
Řešení není jednoduché.
1 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

nunenko Pozri príspevok
Veď je tu plno ľudí, čo sa starajú o nás ľudí, ktorí vedia kde kto kedy a ako vodu ohriatu, neohriatu, ochladenú, tú čo nesie teplo v seba, kto ju dovedie, odvedie a podvedie, ale hlavne zaplatí.
Vieš koľko tepla by si získal, keby si teplú vodu z bytu neodviedol ako teplú ale až po vychladení na 20 stupňov Celsia?
Ja také teplo nepotrebujem, ale keď ho už niekto získa, má si ho do konzerv, naložiť? A už si si niekedy sušil sneh, aby si ho mal v lete dostatok?

Ľad sa vraj skladoval v pivniciach v pilinách, aby dlhšie vydržal?

Dúfam, že už chápeš, že za všetkým sú ľudia, ale niektorí sú nenažraní, a žerú, a žeru, a žeru ...

Kým niečo ...
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

PASKOV Pozri príspevok
Vidím, že cirkulace teplé vody v BD a náklady s tím spojené nejsou prioritou pro * sito *.

Pochopitelně teplárenská lobby je spokojená, neboť dostane zaplaceno za zbytečné teplo potřebné během opakovaného ohřevu TV.

Hlavní příčina je v mizerné tepelné izolaci na rozvodech teplé vody.



Příklad pro BD v Bratislavě:

Rok
Zbytečné náklady na cirkulaci TV
Fa-TV: [ m3 ]
Fa-TV: [ MWh ]
Fa-teplo v TV
Jed. cena tepla:
[ EUR / MWh ]
1999
953 €
2158
139
3,788 €
27
2000
1,108 €
2151
136
4,317 €
32
2001
1,266 €
2161
136
4,932 €
36
2002
1,434 €
2021
133
5,440 €
41
2003
1,998 €
1718
115
6,582 €
57
2004
2,154 €
1676
113
6,924 €
62
2005
2,273 €
1644
116
7,524 €
65
2006
2,673 €
1454
105
8,040 €
76
2007
2,711 €
1368
103
7,960 €
77
2008
3,248 €
1305
99
9,203 €
93
2009
2,850 €
1348
101
8,211 €
81
2010
2,694 €
1413
106
8,143 €
77
2011
3,155 €
1335
93
8,345 €
90


PS1
Celková suma zbytečných peněz na cirkulaci teplé vody je:

28 518 EUR.


PS2
Řešení není jednoduché.
A čo bráni vlastníkom to potrubie riadne zaizolovať, aby boli straty z toho dôvodu čo najnižšie.

Tvoja najlepšia rada na Porade "Řešení není jednoduché"

0 0
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
o efektívnosti pri používaní energie (zákon o energetickej efektívnosti)
a o zmene a doplnení zákona č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 17/2007 Z. z.


Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:

Čl. I


§ 1


Tento zákon ustanovuje povinnosti pri používaní energie a požiadavky na efektívnosť pri používaní energie.

§ 2


Na účely tohto zákona sa rozumie

a) energiou všetky formy komerčne dostupnej energie s výnimkou leteckých palív a ťažkých vykurovacích olejov pre námornú dopravu,
b) využiteľným teplom teplo určené na uspokojenie ekonomicky zdôvodneného dopytu po teple alebo po chlade,
c) používaním energie premena, prenos, preprava, distribúcia a spotreba energie,
d) efektívnosťou pri používaní energie efektívne využívanie energetických surovín a energetických médií,
e) energetickou náročnosťou spotreba energie na vyrobenú jednotku pre danú technológiu alebo spotreba energie na poskytnutú službu,
f) energetickou účinnosťou pomer medzi súčtom energetických výstupov a súčtom energetických vstupov procesu,
g) vykurovaním proces odovzdávania tepla do vykurovaného priestoru zodpovedajúcim technickým zariadením na účely vytvárania tepelnej pohody alebo požadovaných štandardov vnútorného prostredia,
h) energetickým auditom systematický postup na získanie dostatočných informácií o súčasnom stave technických zariadení a budov určených na používanie energie, na identifikáciu a návrh nákladovo efektívnych možností úspor energie; výstupom z energetického auditu je písomná správa,
i) opatrením na zvýšenie efektívnosti pri používaní energie činnosť, v dôsledku ktorej dochádza k overiteľnému a merateľnému alebo odhadnuteľnému zvýšeniu energetickej účinnosti alebo zníženiu energetickej náročnosti,
j) celkovou ročnou spotrebou energie súčet všetkých foriem energie na všetkých odberných miestach evidovaných pod spoločným identifikačným číslom podľa jednotnej štatistickej klasifikácie.

§ 3
Koncepcia a akčné plány efektívnosti pri používaní energie



(1) Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len "ministerstvo")

a) vypracúva koncepciu efektívnosti pri používaní energie (ďalej len "koncepcia") minimálne na obdobie desať rokov v spolupráci s ústrednými orgánmi štátnej správy,
b) vyhodnocuje plnenie cieľov koncepcie každých päť rokov a predkladá návrhy na jej zmeny a doplnenie,
c) vypracúva raz za tri roky akčný plán efektívnosti pri používaní energie, ktorý obsahuje

1. cieľ úspor energie v Slovenskej republike a opatrenia na jeho dosiahnutie na obdobie troch po sebe nasledujúcich rokov,
2. analýzu a hodnotenie prijatých opatrení,
3. návrh nových opatrení na dosiahnutie cieľa úspor energie,
4. informácie pre občanov a obchodné spoločnosti o vzorovej úlohe a činnostiach verejného sektora,
5. spôsoby dosiahnutia energetickej účinnosti, finančné a právne nástroje na dosiahnutie národného indikatívneho cieľa úspor energie,

d) hodnotí raz ročne plnenie akčného plánu efektívnosti pri používaní energie.

(2) Vyšší územný celok spolupracuje pri vypracovaní a hodnotení akčného plánu efektívnosti pri používaní energie.

(3) Koncepciu a akčný plán efektívnosti pri používaní energie schvaľuje vláda Slovenskej republiky.

§ 4
Zdroje energie



(1) Výrobca elektriny1) a výrobca tepla2) je povinný zariadenia na výrobu elektriny a zariadenia na výrobu tepla prevádzkovať, rekonštruovať a budovať s energetickou účinnosťou premeny energie, ktorú ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo.

(2) Výrobca elektriny1) je povinný pri budovaní nového zariadenia na výrobu elektriny alebo pri rekonštrukcii existujúceho zariadenia na výrobu elektriny preukázať energetickým auditom možnosť dodávky využiteľného tepla

a) prostredníctvom spaľovacích motorov s výkonom zdroja 1 MWe a viac,
b) prostredníctvom spaľovacích turbín s výkonom zdroja 2 MWe a viac,
c) na základe iných tepelných procesov s celkovým výkonom zdroja 10 MWe a viac.

§ 5
Hodnotenie prenosu, prepravy, distribúcie a rozvodu



(1) Prevádzkovateľ prenosovej sústavy3) a prevádzkovateľ distribučnej sústavy4) sleduje a vyhodnocuje energetickú účinnosť prenosu a distribúcie elektriny.

(2) Prevádzkovateľ prepravnej siete5) a prevádzkovateľ distribučnej siete6) sleduje a vyhodnocuje energetickú náročnosť prepravy a distribúcie plynu.

(3) Prevádzkovateľ potrubia na prepravu pohonných látok alebo prevádzkovateľ potrubí na prepravu ropy7) sleduje a vyhodnocuje energetickú náročnosť prepravy pohonných látok alebo ropy.

(4) Prevádzkovateľ verejného rozvodu tepla8) sleduje a vyhodnocuje energetickú účinnosť rozvodu tepla.

(5) Prevádzkovateľ verejného vodovodu alebo verejnej kanalizácie9) sleduje a vyhodnocuje energetickú náročnosť prevádzky verejných vodovodov a prevádzky verejných kanalizácií.

(6) Prevádzkovatelia podľa odsekov 1 až 5 zašlú do 31. marca výsledky svojho hodnotenia za predchádzajúci kalendárny rok prevádzkovateľovi monitorovacieho systému efektívnosti pri používaní energie (ďalej len "prevádzkovateľ monitorovacieho systému"), zverejnia ich na svojej internetovej adrese alebo požiadajú o ich zverejnenie prevádzkovateľa monitorovacieho systému.

(7) Všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo, ustanoví rozsah hodnotenia a spôsob výpočtu

a) energetickej účinnosti prenosu a distribúcie elektriny,
b) energetickej náročnosti prepravy a distribúcie plynu, prepravy pohonných látok alebo ropy,
c) energetickej účinnosti rozvodu tepla,
d) energetickej náročnosti prevádzky verejných vodovodov a prevádzky verejných kanalizácií.

§ 6
Povinnosti pri spotrebe energie v budovách



(1) Vlastník veľkej budovy10)

a) s ústredným teplovodným vykurovaním je povinný

1. zabezpečiť a udržiavať hydraulicky vyregulovanú vykurovaciu sústavu v budove,
2. vybaviť sústavu tepelných zariadení slúžiacich na vykurovanie automatickou reguláciou parametrov teplonosnej látky na každom tepelnom spotrebiči v závislosti od teploty vzduchu vo vykurovaných miestnostiach s trvalým pobytom osôb,

b) s centrálnou prípravou teplej vody je povinný zabezpečiť a udržiavať hydraulicky vyregulované rozvody teplej vody,
c) je povinný poskytnúť prevádzkovateľovi monitorovacieho systému súbor údajov o celkovej spotrebe energie za predchádzajúci kalendárny rok, ak o to prevádzkovateľ monitorovacieho systému požiada.

(2) Povinnosti podľa odseku 1 môže vlastník veľkej budovy10) previesť zmluvou na správcu.

(3) Za splnenie povinnosti v odseku 1 v bytovom dome zodpovedá spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov alebo správca, s ktorým majú vlastníci bytov a nebytových priestorov v bytovom dome uzavretú zmluvu o výkone správy podľa osobitného predpisu.11)

(4) Povinnosti podľa odseku 1 sa nevzťahujú na vlastníkov priemyselných stavieb, dielní, budov slúžiacich pre poľnohospodársku výrobu a vybraných budov podľa osobitného predpisu.12)

§ 7
Požiadavky na tepelnú izoláciu rozvodov tepla a teplej vody v budovách



(1) Technické požiadavky na tepelnú izoláciu rozvodov tepla a teplej vody ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo.

(2) Tepelná izolácia sa na rozvody tepla a teplej vody nemusí použiť, ak

a) sú rozvody tepla projektom určené na vykurovanie, prípadne temperovanie priestoru,
b) mohla by byť obmedzená funkčnosť armatúr,
c) treba dochladiť teplonosnú látku pod určenú teplotu.

§ 8
Energetický audit



(1) Spotrebiteľ energie13) v priemysle a v pôdohospodárstve je povinný vyhodnotiť energetickú náročnosť výroby energetickým auditom prvýkrát v lehote podľa prílohy č. 1 alebo do piatich rokov od uvedenia zariadenia do trvalej prevádzky.

(2) Lehoty hodnotenia energetickej náročnosti v priemysle a v pôdohospodárstve a prepočítavacie koeficienty celkovej spotreby energie na rovnakú fyzikálnu jednotku sú uvedené v prílohe č. 1.

(3) Spotrebiteľ energie13) v priemysle a v pôdohospodárstve je povinný aktualizovať energetickú náročnosť energetickým auditom raz za päť rokov.

(4) Energetický audit na vyhodnotenie energetickej náročnosti výroby vykonáva energetický audítor.

(5) Energetický audit môže vykonať aj osoba iného členského štátu Európskej únie, ak je držiteľom oprávnenia na výkon činnosti energetického audítora podľa právnych predpisov iného členského štátu Európskej únie.

(6) Postup pri výkone energetického auditu, obsah písomnej správy a súbor údajov na monitorovanie efektívnosti pri používaní energie ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo.

(7) Energetická certifikácia budovy podľa osobitného predpisu14) sa považuje za energetický audit podľa tohto zákona.

§ 9
Energetický audítor



(1) Energetickým audítorom je fyzická osoba zapísaná v zozname energetických audítorov. Zoznam energetických audítorov vedie a na svojej internetovej adrese zverejňuje ministerstvo.

(2) Podmienkami na zápis do zoznamu energetických audítorov sú:

a) podanie žiadosti o zápis do zoznamu energetických audítorov ministerstvu,
b) ukončené vysokoškolské vzdelanie technického zamerania, ekonomického zamerania alebo prírodovedného smeru so zameraním na matematiku, fyziku alebo chémiu,
c) odborná prax v oblasti energetického poradenstva alebo technicko-ekonomických analýz pri používaní energie

1. štyri roky pri ukončení vysokoškolského vzdelania prvého stupňa,
2. tri roky pri ukončení vysokoškolského vzdelania druhého stupňa,

d) úspešné absolvovanie skúšky odbornej spôsobilosti na výkon činnosti energetického audítora (ďalej len "skúška odbornej spôsobilosti"),
e) bezúhonnosť; bezúhonnou osobou na účely tohto zákona je osoba, ktorá nebola právoplatne odsúdená za trestný čin proti majetku.

(3) Žiadosť o zápis do zoznamu energetických audítorov obsahuje

a) meno a priezvisko,
b) dátum narodenia,
c) adresu bydliska,
d) adresu zamestnávateľa, ak je žiadateľom zamestnanec,
e) prílohu, ktorú tvoria doklady podľa odsekov 4 až 8.

(4) Vzdelanie sa preukazuje originálom alebo úradne osvedčeným odpisom dokladov o ukončení vysokoškolského vzdelania.

(5) Odborná prax sa preukazuje originálom alebo úradne osvedčeným odpisom dokladov o odbornej praxi. Doklad o odbornej praxi môže žiadateľ nahradiť čestným prehlásením.

(6) Úspešné absolvovanie skúšky odbornej spôsobilosti sa preukazuje osvedčením o odbornej spôsobilosti. Skúšky odbornej spôsobilosti vykonáva a osvedčenie o odbornej spôsobilosti vydáva organizácia určená ministerstvom.

(7) Za osvedčenie o odbornej spôsobilosti podľa odseku 6 sa považuje aj doklad o absolvovaní kurzu "Energetický audítor", vydaný Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou a jej právnymi predchodcami.

(8) Bezúhonnosť sa preukazuje výpisom z registra trestov nie starším ako tri mesiace.

(9) Energetický audítor je povinný zúčastniť sa raz za tri roky aktualizačnej odbornej prípravy, ktorú vykonáva organizácia určená ministerstvom. Prvýkrát sa zúčastní aktualizačnej odbornej prípravy najneskôr do troch rokov odo dňa zápisu do zoznamu energetických audítorov.

(10) Energetický audítor je povinný každoročne do 31. marca zaslať súbor údajov z ním vykonaných energetických auditov za predchádzajúci kalendárny rok prevádzkovateľovi monitorovacieho systému.

(11) Ministerstvo vyčiarkne energetického audítora zo zoznamu energetických audítorov, ak

a) audítor písomne o to požiadal,
b) navrhol to orgán dozoru podľa § 13 ods. 1 písm. d) a bolo preukázané, že energetický audítor

1. prestal spĺňať podmienky na zapísanie do zoznamu energetických audítorov podľa odseku 2,
2. nezúčastňuje sa aktualizačnej odbornej prípravy podľa odseku 9,
3. pri výkone energetického auditu nedodržiava ustanovenia všeobecne záväzného právneho predpisu podľa § 8 ods. 6,

c) audítor zomrel alebo bol vyhlásený za mŕtveho.

(12) Obsah žiadosti o absolvovanie skúšky odbornej spôsobilosti, zriadenie a činnosť skúšobnej komisie, rozsah skúšky, priebeh skúšky, spôsob vyhodnotenia skúšky a vzor osvedčenia o odbornej spôsobilosti ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo.

§ 10
Energetická služba



Energetická služba je služba na dosiahnutie efektívnosti pri používaní energie a dosiahnutie hmotného prospechu alebo inej výhody pre zmluvné strany, ktorú poskytuje právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ na základe zmluvy o

a) spracovaní energetických analýz a energetických auditov,
b) návrhu projektu zameraného na efektívnosť pri používaní energie a jeho realizácii,
c) prevádzke a údržbe energetických zariadení,
d) monitorovaní a hodnotení spotreby energie,
e) zabezpečení palív a energie na účel poskytovania výkonov najmä v oblasti kvality vnútornej klímy v budovách, osvetlenia a prevádzky zariadení, ktoré spotrebúvajú energiu,
f) dodávke energetických zariadení.

§ 11
Monitorovanie efektívnosti pri používaní energie, poskytovanie a spracovanie údajov



(1) Sledovať, vyhodnocovať a každoročne do 31. marca zaslať prevádzkovateľovi monitorovacieho systému údaje o svojej celkovej spotrebe energie za predchádzajúci kalendárny rok sú povinné

a) ústredné orgány štátnej správy a organizácie v ich zriaďovateľskej pôsobnosti s výnimkou orgánov štátnej správy podľa § 12,
b) obce a vyššie územné celky.15)

(2) Právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ, ktorá nakupuje energiu na účely ďalšieho predaja (ďalej len "obchodná energetická spoločnosť") s výnimkou obchodnej energetickej spoločnosti, ktorá predáva menej ako ekvivalent 30 GWh energie za rok alebo zamestnáva menej ako päť osôb alebo ktorej ročný obrat alebo ročná súvaha neprekračuje 1 milión EUR, zašle do 31. marca prevádzkovateľovi monitorovacieho systému súbor údajov o svojich odberateľoch alebo spotrebiteľoch energie a ich celkovej spotrebe energie za predchádzajúci kalendárny rok. Podrobnosti o súbore údajov o odberateľoch alebo spotrebiteľoch energie ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo.

(3) Obchodná energetická spoločnosť a dodávateľ, ktorý rozpočítava množstvo dodaného tepla konečnému spotrebiteľovi, alebo odberateľ, ktorý rozpočítava množstvo dodaného tepla konečnému spotrebiteľovi, 16) predkladajú spotrebiteľom energie prehľadným spôsobom v účtoch, zmluvách a potvrdeniach informácie o

a) súčasnej skutočnej cene energie a skutočnej spotrebe energie,
b) súčasnej spotrebe energie spotrebiteľa a spotrebe za rovnaké obdobie predchádzajúceho roka, pokiaľ je to možné v grafickej podobe,
c) spotrebe energie v porovnaní s priemernou, normalizovanou alebo referenčnou spotrebou energie v rovnakej skupine spotrebiteľov,
d) kontaktných údajoch organizácií, ktoré poskytujú informácie o dostupných opatreniach na zvýšenie efektívnosti pri používaní energie, o priemerných, normalizovaných alebo referenčných spotrebách energie rôznych skupín spotrebiteľov a technických špecifikáciách zariadení využívajúcich energiu.

(4) Ministerstvo určí organizáciu vo svojej pôsobnosti, ktorá

a) zabezpečuje prevádzku monitorovacieho systému efektívnosti pri používaní energie,
b) zverejňuje na svojej internetovej adrese výsledky hodnotenia prevádzkovateľov podľa § 5 ods. 6,
c) vykonáva skúšky odbornej spôsobilosti a vydáva osvedčenie o odbornej spôsobilosti podľa § 9 ods. 6,
d) vykonáva aktualizačnú odbornú prípravu podľa § 9 ods. 9,
e) vyhodnocuje súbory údajov zaslané energetickými audítormi podľa § 9 ods. 10,
f) sleduje, vyhodnocuje a zverejňuje údaje o efektívnosti pri používaní energie v jednotlivých sektoroch,
g) zverejňuje návrh zmlúv o poskytnutí energetickej služby,
h) vypracúva usmernenia o efektívnosti pri používaní energie, ktoré môžu slúžiť pri udeľovaní verejných zákaziek ako hodnotiace kritérium z hľadiska environmentálnej charakteristiky alebo efektívnosti prevádzkových nákladov,
i) navrhuje dobrovoľné dohody a iné trhovo orientované systémy zamerané na efektívnosť pri používaní energie,
j) zabezpečuje výmenu informácií vo verejnej správe o najlepších postupoch v oblasti efektívnosti pri používaní energie,
k) spolupracuje s Európskou komisiou pri výmene informácií o najlepších postupoch v oblasti efektívnosti pri používaní energie,
l) zverejňuje prípustné opatrenia na zvýšenie energetickej účinnosti, všeobecný rámec na meranie a overovanie úspor energie,
m) vydáva zoznam vhodných opatrení z hľadiska energetickej účinnosti pri verejnom obstarávaní,
n) vypracúva vzory zmlúv o poskytnutí energetických služieb a použití finančných nástrojov na dosiahnutie úspor energie.

§ 12
Ochrana zvláštnych záujmov



Ministerstvo obrany Slovenskej republiky, ozbrojené sily Slovenskej republiky, Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, Policajný zbor a Slovenská informačná služba sledujú, vyhodnocujú a do 31. marca zašlú prevádzkovateľovi monitorovacieho systému údaje o svojej celkovej spotrebe energie a o celkovej spotrebe energie organizácií v ich zriaďovateľskej pôsobnosti za predchádzajúci kalendárny rok, ak tieto nepodliehajú ochrane podľa osobitného predpisu.17)

§ 13
Dozor



(1) Dozor nad dodržiavaním tohto zákona vykonáva Štátna energetická inšpekcia (ďalej len "inšpekcia"), 18) ktorá

a) kontroluje dodržiavanie zákona,
b) ukladá opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a kontroluje ich plnenie,
c) prejednáva správne delikty a priestupok,
d) predkladá ministerstvu návrh na vyčiarknutie audítora zo zoznamu energetických audítorov.

(2) Dozor nad dodržiavaním tohto zákona v zariadeniach slúžiacich na zabezpečenie obrany a bezpečnosti štátu a v objektoch a zariadeniach v pôsobnosti subjektov podľa § 12 vykonávajú inšpektori ustanovení podľa osobitných predpisov.18)

§ 14
Správne delikty a priestupok



(1) Správneho deliktu sa dopustí právnická osoba a fyzická osoba - podnikateľ, ktorá ako

a) výrobca podľa § 4 ods. 1 pri prevádzke, rekonštrukcii a budovaní zariadenia na výrobu elektriny a zariadenia na výrobu tepla nedodrží energetickú účinnosť premeny energie ustanovenú všeobecne záväzným právnym predpisom,
b) výrobca podľa § 4 ods. 2 pri budovaní nového zariadenia na výrobu elektriny alebo pri rekonštrukcii existujúceho zariadenia na výrobu elektriny energetickým auditom nepreukáže možnosť dodávky využiteľného tepla,
c) prevádzkovateľ podľa § 5 ods. 1 až 5 nevyhodnotí energetickú účinnosť, energetickú náročnosť alebo nezašle výsledky hodnotenia do 31. marca prevádzkovateľovi monitorovacieho systému a nezverejní ich na svojej internetovej adrese alebo nepožiada o ich zverejnenie podľa § 5 ods. 6,
d) vlastník veľkej budovy podľa § 6 ods. 1 alebo správca veľkej budovy podľa § 6 ods. 2

1. nezabezpečí hydraulické vyregulovanie vykurovacej sústavy v budove,
2. nevybaví sústavu tepelných zariadení slúžiacich na vykurovanie automatickou reguláciou parametrov teplonosnej látky na každom tepelnom spotrebiči v závislosti od teploty vzduchu vo vykurovaných miestnostiach s trvalým pobytom osôb,
3. nevybaví rozvody tepla a teplej vody vhodnou tepelnou izoláciou,
4. neposkytne prevádzkovateľovi monitorovacieho systému súbor údajov o celkovej spotrebe energie za predchádzajúci kalendárny rok, ak o to prevádzkovateľ monitorovacieho systému požiada,

e) spotrebiteľ energie podľa § 8 ods. 1 v priemysle a v pôdohospodárstve, ktorý nevyhodnotí energetickú náročnosť výroby energetickým auditom podľa § 8 ods. 1 alebo ktorý neopakuje hodnotenie energetickej náročnosti výroby raz za päť rokov podľa § 8 ods. 3,
f) energetický audítor, ktorý nezašle súbor údajov z ním vykonaných energetických auditov podľa § 9 ods. 10,
g) obchodná energetická spoločnosť, ktorá nezašle súbor údajov o svojich odberateľoch alebo spotrebiteľoch energie a ich celkovej spotrebe energie za predchádzajúci kalendárny rok podľa § 11 ods. 2.

(2) Priestupku sa dopustí fyzická osoba, ktorá ako vlastník veľkej budovy podľa § 6 ods. 1

a) nezabezpečí hydraulické vyregulovanie vykurovacej sústavy v budove,
b) nevybaví sústavu tepelných zariadení slúžiacich na vykurovanie automatickou reguláciou parametrov teplonosnej látky na každom tepelnom spotrebiči v závislosti od teploty vzduchu vo vykurovaných miestnostiach s trvalým pobytom osôb,
c) nevybaví rozvody tepla a teplej vody vhodnou tepelnou izoláciou,
d) neposkytne prevádzkovateľovi monitorovacieho systému súbor údajov o celkovej spotrebe energie za predchádzajúci kalendárny rok, ak o to prevádzkovateľ monitorovacieho systému požiada.

(3) Na priestupok a jeho prejednávanie sa vzťahuje všeobecný predpis o priestupkoch, ak tento zákon neustanovuje inak.

§ 15
Pokuty



(1) Inšpekcia uloží za správny delikt pokutu

a) podľa § 14 ods. 1 písm. a) a b) a g) od 200 eur do 20 000 eur,
b) podľa § 14 ods. 1 písm. c) od 200 eur do 3 000 eur,
c) podľa § 14 ods. 1 písm. d) od 200 eur do 8 000 eur,
d) podľa § 14 ods. 1 písm. f) od 200 eur do 2 000 eur,
e) podľa § 14 ods. 1 písm. e) od 200 eur do 30 000 eur.

(2) Inšpekcia uloží za priestupok pokutu od 200 eur do 2 000 eur.

(3) Pri určovaní výšky pokuty sa prihliada na závažnosť konania, spôsob spáchania správneho deliktu alebo priestupku, jeho trvanie, následky a opakovanie.

(4) Pokutu možno uložiť do jedného roka odo dňa, keď inšpekcia zistila správny delikt alebo priestupok podľa § 14, najneskôr do troch rokov odo dňa, keď k správnemu deliktu alebo priestupku došlo.

(5) Výnos z pokút je príjmom štátneho rozpočtu.

§ 16


Na konanie podľa tohto zákona sa vzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní, ak tento zákon neustanovuje inak.

§ 17
Spoločné a prechodné ustanovenia



(1) Všeobecne záväzný právny predpis, ktorý vydá ministerstvo, ustanoví

a) indikatívny cieľ úspor energie a metódu jeho výpočtu,
b) meranie a výpočty úspor energie a ich normalizáciu.

(2) Plnenie cieľov koncepcie predloží ministerstvo na schválenie vláde do 31. decembra 2012.

(3) Ministerstvo predloží akčný plán efektívnosti pri používaní energie na schválenie vláde do 30. apríla 2011.

(4) Povinnosti podľa § 6 ods. 1 je vlastník alebo správca veľkej budovy10) povinný splniť do piatich rokov od nadobudnutia účinnosti tohto zákona. Ak je vlastníkom veľkej budovy samosprávny kraj alebo obec, môže požiadať ministerstvo o odklad splnenia tejto povinnosti, ak preukáže, že pripravuje alebo realizuje projekt opatrení na dosiahnutie efektívnosti pri používaní energie vo väčšom rozsahu, ako ustanovuje tento zákon.

§ 18


Týmto zákonom sa preberajú právne akty Európskych spoločenstiev a Európskej únie uvedené v prílohe č. 2.

Čl. II


Zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 17/2007 Z. z. sa dopĺňa takto:

1. § 7 sa dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
"(5) Odborne spôsobilá osoba podľa § 6 vypracuje pre vlastníka budovy energetický certifikát a jeho kópiu doručí ministerstvu.".

2. V § 9 ods. 2 sa na konci pripájajú slová "a podrobnosti o evidovaní a vyhodnocovaní energetických certifikátov budov".

3. § 9 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:
"(3) Ministerstvo alebo ním určená organizácia eviduje kópie energetických certifikátov, vyhodnocuje ich a výsledky podľa jednotlivých kategórií budov za kalendárny rok doručí do 31. marca nasledujúceho roku prevádzkovateľovi monitorovacieho systému efektívnosti pri používaní energie.".

Čl. III


Zákon č. 656/2004 Z. z. o energetike a o zmene niektorých zákonov v znení zákona č. 555/2005 Z. z., zákona č. 238/2006 Z. z., zákona č. 107/2007 Z. z., zákona č. 68/2008 Z. z., zákona č. 112/2008 Z. z. a zákona č. 283/2008 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:

1. V § 11 ods. 3 písm. b) bod 3.1 sa slovo "alebo" nahrádza slovom "a".

2. V § 11 ods. 4 písmeno b) znie:
"b) prenosovej sústavy k údajom podľa odseku 3 písm. b) bodov 2., 3.1., 8.1. a 10.1., ".

3. V § 22 ods. 1 písm. b) sa na konci čiarka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: "v prípade predchádzania ohrozenia bezpečnosti a stability sústavy nakupovať podporné služby od poskytovateľov podporných služieb na vymedzenom území priamo, a to na základe dlhodobej zmluvy o poskytnutí podporných služieb uzavretej v súlade s prevádzkovým poriadkom, 16c)".

Čl. IV.


Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2009 s výnimkou § 5 v čl. I, ktorý nadobudne účinnosť 1. januára 2010, a § 4 a § 11 ods. 1 písm. b) v čl. I, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2013.
1)§ 2 písm. b) bod 1 zákona č. 656/2004 Z. z. o energetike a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
2)§ 2 písm. b) zákona č. 657/2004 Z. z. o tepelnej energetike v znení zákona č. 99/2007 Z. z.
3)§ 2 písm. b) bod 7 zákona č. 656/2004 Z. z.
4)§ 2 písm. b) bod 10 zákona č. 656/2004 Z. z.
5)§ 2 písm. c) bod 15 a bod 16 zákona č. 656/2004 Z. z.
6)§ 2 písm. c) bod 16 zákona č. 656/2004 Z. z.
7)§ 61 zákona č. 656/2004 Z. z.
8)§ 2 písm. m) zákona č. 657/2004 Z. z.
9)§ 5 ods. 3 zákona č. 442/2002 Z. z. o verejných vodovodoch a verejných kanalizáciách a o zmene a doplnení zákona č. 276/2001 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach v znení neskorších predpisov.
10)§ 2 ods. 8 zákona č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 17/2007 Z. z. o pravidelnej kontrole kotlov, vykurovacích sústav a klimatizačných systémov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
11)Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v znení neskorších predpisov.
12)Zákon č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
13)§ 2 písm. b) 23. bod a § 2 písm. c) 24. bod zákona č. 656/2004 Z. z.
14)Zákon č. 555/2005 Z. z. v znení zákona č. 17/2007 Z. z.
15)§ 3 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
16)§ 16 zákona č. 657/2004 Z. z.
17)§ 2 zákona č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
18)§ 65 zákona č. 656/2004 Z. z.
1)Ak je to opodstatnené, je možné použiť hodnoty výhrevnosti uvedené dodávateľom príslušného produktu.




Príloha č. 1
k zákonu č. 476/2008 Z. z.

Lehoty prvého hodnotenia energetickej náročnosti v priemysle a pôdohospodárstve

spotrebiteľ energie celková ročná spotreba energie
(priemer za tri roky)
[MWh]
lehota hodnotenia
priemysel od 5 500 do 20 000 do 31. decembra 2011
nad 20 000 do 31. decembra 2013
pôdohospodárstvo od 2 500 do 10 000 do 31. decembra 2011
nad 10 000 do 31. decembra 2013


prepočítavacie koeficienty sú uvedené v nasledujúcej tabuľke

Prepočítavacie koeficienty celkovej spotreby energie na rovnakú fyzikálnu jednotku1)

Druh a množstvo produktu množstvo jednotka Výhrevnosť/prepočítavací koeficient
MWh GJ
zemný plyn 1 tis. mN3 9, 522 34, 278
skvapalnený zemný plyn 1 t 12, 553 45, 19
čierne uhlie 1 t 4, 778 - 8, 528 19 - 30, 7
koks čiernouhoľný 1 t 7, 361 - 7, 917 26, 5 - 28, 5
hnedé uhlie 1 t 2, 917 - 5, 833 10, 5 - 21
hnedouhoľné brikety 1 t 5, 556 20
lignit 1 t 1, 556 - 2, 917 5, 6 - 10, 5
rašelina 1 t 2, 167 - 3, 833 7, 8 - 13, 8
rašelinové brikety 1 t 4, 444 - 5, 278 16 - 19
ťažký vykurovací olej 1 t 11, 111 40
ľahký vykurovací olej 1 t 11, 750 42, 3
benzín motorový 1 t 12, 222 44
nafta motorová 1 t 11, 663 42
skvapalnený uhľovodíkový plyn (LPG) 1 t 12, 778 46
drevo (vlhkosť 25 %) 1 t 3, 833 13, 5
drevené pelety/brikety 1 t 4, 667 16, 8
získané teplo 1 GJ 0, 278 1
elektrina 1 MWh 1 3, 6



Príloha č. 2
k zákonu č. 476/2008 Z. z.

Zoznam preberaných právnych aktov
Európskych spoločenstiev a Európskej únie

Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2006/32/ES z 5. apríla 2006 o energetickej účinnosti konečného využitia energie a energetických službách, a ktorou sa zrušuje smernica Rady 93/76/EHS (Ú. v. EÚ L 114, 27. 4. 2006).
Naposledy upravil nunenko : 21.06.12 at 07:09
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

No, vidíš, predsa tam hore, niekto na nás myslí!

Aj palicu má, riadnu.

Ale mal by aj niekto chcieť, tam, tu dole, nem tu dom, jedná vec.

Druhá vec, kde však na to vziať.

Ak nie je na to, čo už.

Ale na výprask palicou?

Exekútor vyberie, nie, poberie!

Mne sa strašne páčila tá smernica EU, ktorá prikazovala uhorkám ako majú rásť.

Prečo ju zrušili?

Nikto nie je dokonalý, či?
0 0
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
Myslia na nás, len či včas zareagovali tí čo sa o nás starajú správcovia a SVB? Platba do FPÚaO má mať v sebe zakomponovaný náklad na túto zákonom stanovenú povinnosť? Alebo sa podaktorí spamätajú až o päť minút dvanásť? Či postačia úvery, veď aj v banke chcú žiť.
Naposledy upravil nunenko : 21.06.12 at 11:00
0 0
PASKOV PASKOV

PASKOV je offline (nepripojený) PASKOV

Problém tepelných izolací pro rozvody teplé vody podle zde uvedených pravidel viz příspěvek č 48
je jen obyčejná ochrana laické veřejnosti.

Přinese maximální zisk pro teplárenské lobby
a pochopitelně minimum pro odběratele teplé vody.


Je jasné, že jde o to nejhorší technické řešení a nelze je napadnout na soudu.

Vlastníci mohou zvolit při znalosti věci lepší technické řešení tepelné izolace na rozvody teplé vody než je požadavek zákona.
Naposledy upravil PASKOV : 22.06.12 at 01:49
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

Spoluvlastníci domu môžu všetko, čo nie je v rozpore so zákonom. Vlastník bytu v dome môže všetko, čo môžu ostatní spoluvlastníci.
0 0
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
Spoluvlastníci spoločných priestorov a spoločného zariadenia domu môžu všetko, aj to čo je v rozpore so zákonom. Vlastník bytu môže to isté čo spoluvlastníci spoločných priestorov a spoločných zariadení domu.
Všetci môžu všetko. Nápravu, a odstránenie protiprávneho stavu môže zabezpečiť len súd.
Správca, či SVB nedokáže zabrániť tomu, aby vlastníci odsúhlasili protizákonné rozhodnutie. SVB a správca majú zastávať záujmy všetkých vlastníkov, a teda ak sa vlastníci dohodnú na nezákonnej veci, hoci aj 100% súhlasom, na ich nezákonný postup je ich povinný upozorniť a žiadať nápravu. Protizákonným rozhodnutím sa správca ani SVB nemôže riadiť, respektíve ak sa riadi zodpovedá za možnú škodu, tak rozhodne súd.
1 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

Zabudol si na podstatnú časť, spoločné časti domu. Tie sú podstatou nehnuteľnosti. Základy, nosné konštrukcie, obvodové múry, strecha, a tie ostatné drobnosti ...

To čo je v rozpore so zákonom môžu len vtedy, ak súhlasia všetci. Ak jeden nie, môžu mať tí ostatní prúser.

Taktiež všetci môžu mať prúser, ak s takým ich všetkom nesúhlasí správa domu.

Rozhodujúca ja zmluva o správe domu, ktorá je uzavretá v súlade so zákonom.

Ak sa nevedia na všetkom dohodnúť podľa tej zmluvy.

Len súd, len súd je oprávnený rozhodnúť!

Takže to máš za jedničku s hviezdičku.

1*
0 0
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
5) § 121 ods.2 Občianskeho zákonníka. § 3

(1) Ak tento zákon neustanovuje inak, vzťahuje sa na práva a povinnosti vlastníkov domov, bytov a nebytových priestorov Občiansky zákonníka a osobitné predpisy. 6)

Aby bolo jasné, čo neustanovuje Zákon o vlastníctve bytov a nebytových priestorov sa riadi Občianskym zákonníkom.
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

Ústava SR.

Čl.21



(1) Obydlie je nedotknuteľné. Nie je dovolené doň vstúpiť bez súhlasu toho, kto v ňom býva.

(2) Domová prehliadka je prípustná len v súvislosti s trestným konaním, a to na písomný a odôvodnený príkaz sudcu. Spôsob vykonania domovej prehliadky ustanoví zákon.

(3) Iné zásahy do nedotknuteľnosti obydlia možno zákonom dovoliť iba vtedy, keď je to v demokratickej spoločnosti nevyhnutné na ochranu života, zdravia alebo majetku osôb, na ochranu práv a slobôd iných alebo na odvrátenie závažného ohrozenia verejného poriadku. Ak sa obydlie používa aj na podnikanie alebo vykonávanie inej hospodárskej činnosti, takéto zásahy môžu byť zákonom dovolené aj vtedy, keď je to nevyhnutné na plnenie úloh verejnej správy.


Občiansky zákonník



§ 121



(1) Príslušenstvom veci sú veci, ktoré patria vlastníkovi hlavnej veci a sú ním určené na to, aby sa s hlavnou vecou trvale užívali.

(2) Príslušenstvom bytu sú vedľajšie miestnosti a priestory určené na to, aby sa s bytom užívali.

(3) Príslušenstvom pohľadávky sú úroky, úroky z omeškania, poplatok z omeškania a náklady spojené s jej uplatnením.


§ 125


(1) Osobitný zákon upravuje vlastníctvo k bytom a nebytovým priestorom.

(2) Osobitný zákon ustanovuje, ktoré veci môžu byť predmetom vlastníctva iba štátu alebo určených právnických osôb.

Samozrejme, ak poslanci niečo neschválili v osobitnom zákone, nemôže sa to podľa toho zákona riešiť. Musí sa to tým zákonom s ktorého sa ustanovil osobitný zákon. Či nie?
0 0
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
V rozpore s Ústavou nemôže byť prijatý žiadny zákon, ani iný právny predpis.
Ak napriek tomu parlament prijal zákon obmedzujúci nad rámec ústavy ľudské práva a slobody, čo v tomto prípade je zjavné, kedže pod hrozbou sankcie a zodpovednosti za škodu a porušenia zákona je nútený súhlasiť so vstupom do svojho bytu.
Nápravu môže urobiť Národná rada Slovenskej republiky prijatím nového zákona, alebo Ústavný súd Slovenskej republiky. Háčik je v tom, že občan sa ne tieto inštitúcie nemôže obrátiť, nemá ani zákonodarnú iniciatívu a nemôže ani podať návrh na preskúmanie ústavnosti zákonov na Ústavný súd Slovenskej republiky.
Občan má jedinú možnosť, a to obrátiť sa na prezidenta, vládu, súd, generálneho prokurátora, či presvedčiť pätina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky (ktorí to však schválili) o zmenu zákona či so žiadosťou o podanie ústavnej sťažnosti.
Návrh, ktorý sa nazýva žaloba musí okrem všeobecných náležitostí (písomná forma, označenie účastníkov a pod.) obsahovať:
- označenie rozhodnutia správneho orgánu, ktoré sa napadá.
- Vyjadrenie, v akom rozsahu sa toto rozhodnutie napadá,
- Uvedenie dôvodov, v čom žalobca (občan) vidí nezákonnosť rozhodnutia správneho orgánu,
- Konečný návrh rozhodnutia súdu.
Najdôležitejšou podmienkou je však povinné zastupovanie občana bez právnického vzdelania advokátom alebo komerčným právnikom.

Pokiaľ nikto nepodá ústavnú sťažnosť, a Ústavný súd nerozhodne nič sa na platnosti protiústavného zákona obmedzujúceho a nedotknuteľnosť súkromia nezmení.


Naposledy upravil nunenko : 22.06.12 at 12:28
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

Toto, myslíš. A čo je na tom protiústavné?

(3) Vlastník bytu alebo nebytového priestoru v dome je povinný umožniť na požiadanie na nevyhnutný čas a v nevyhnutnej miere vstup do bytu alebo nebytového priestoru zástupcovi spoločenstva, správcovi a osobe oprávnenej vykonávať opravu a údržbu za účelom vykonania obhliadky alebo opravy, ak opravu nezabezpečí sám alebo ak ide o opravu spoločných častí domu alebo spoločných zariadení domu prístupných z jeho bytu alebo montáž a údržbu zariadení na meranie spotreby tepla a vody v byte a nebytovom priestore a odpočet nameraných hodnôt; ak vlastník bytu alebo nebytového priestoru neumožní na požiadanie vstup do bytu, zodpovedá za škody vzniknuté takýmto konaním.

Ústava SR.

Čl.13


(1) Povinnosti možno ukladať
a) zákonom alebo na základe zákona, v jeho medziach
a pri zachovaní základných práv a slobôd,
b) medzinárodnou zmluvou podľa čl. 7 ods. 4, ktorá priamo zakladá práva a povinnosti fyzických osôb alebo právnických osôb, alebo
c) nariadením vlády podľa čl. 120 ods. 2.

(2) Medze základných práv a slobôd možno upraviť za podmienok ustanovených touto ústavou len zákonom.

(3) Zákonné obmedzenia základných práv a slobôd musia platiť rovnako pre všetky prípady, ktoré spĺňajú ustanovené podmienky.

(4) Pri obmedzovaní základných práv a slobôd sa musí dbať na ich podstatu a zmysel. Takéto obmedzenia sa môžu použiť len na ustanovený cieľ.

V konečnom dôsledku nemusí si splniť svoju povinnosť. A čo dôsledky, tie tiež nemusí znášať za svoje rozhodnutie?

Ak nemá za ušami, aký ma dôvod neumožniť v byte získať informácie o spoločných veciach všetkých spoluvlastníkov v dome? Len aby si presadil odsek 1, § 21, Ústavy SR?
0 0
nunenko nunenko

nunenko je offline (nepripojený) nunenko

prďous, táraj, gágaj
Povinnosť nemôže byť ukladaná v rozpore z ústavou.
Vstup do bytu "montérov" s preukazom ŠTB, policajné razie ...a preto bol v ústave prijatý vstup do bytu podmieneným súhlasom. Aj policajti bez súdneho rozhodnutia musia požiadať o vstup.

Príde keketko že aby som ho pustil, lebo odpisuje stavy vodomerov. Žiadna otázka, či môže a či ho pustím. Keketko vojde, odpíše a ide ďalej.
Prečo keketko nie je poučený a nepožiada o môj súhlas? Prečo keketko o ide do bytu ked mu to vlastník nepovolil?
Vlastník bytu musí vyjadriť súhlas aby mohol keketko vstupovať do bytu, nie vlastníkova neplnoletá dcéra.
0 0
sito sito

sito je offline (nepripojený) sito

nunenko Pozri príspevok
Povinnosť nemôže byť ukladaná v rozpore z ústavou.
Vstup do bytu "montérov" s preukazom ŠTB, policajné razie ...a preto bol v ústave prijatý vstup do bytu podmieneným súhlasom. Aj policajti bez súdneho rozhodnutia musia požiadať o vstup.

Príde keketko že aby som ho pustil, lebo odpisuje stavy vodomerov. Žiadna otázka, či môže a či ho pustím. Keketko vojde, odpíše a ide ďalej.
Prečo keketko nie je poučený a nepožiada o môj súhlas? Prečo keketko o ide do bytu ked mu to vlastník nepovolil?
Vlastník bytu musí vyjadriť súhlas aby mohol keketko vstupovať do bytu, nie vlastníkova neplnoletá dcéra.
Sú Ústavní činitelia. Sú taký, čo vraj demokraciu, tvoria, zaručujú, ale sem - tam, bučia na seba ako dobytok. Sú aj taký čo sa starajú o dobytok. Sú taký, čo dobytok doja. Sú aj taký, čo z dobytka porcie robia. Sú taký, ktorí dobytok konzumujú. Ale kto je ten dobytok???

Šak povedz na plnú hubu, "príde *****ko, nie, *****" teda ja, nie, TY!!! Ak sú ľudia v bytovom dome aspoň troška znalí zákona, býva výnimkou. Tak si tieto veci dohodnú v zmluve o výkone správy domu, kto príde, kedy príde, a ako zástupcu vlastníkov si zvolia dôveryhodnú osobu, ktorú poznajú a sú si vedomí, že vedia koho do svojho bytového priestoru v dome púšťajú a prečo.

Ak nie? Bože im pomáhaj. Ale vo väčšine prípadov im pomôžu zlodeji, podvodníci. Nie len v bytových domoch.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať