Zavrieť

Porady

Ako odstúpiť od zmluvy?

Dobrý deň.
prosím o radu dnes rodičia podpísali zmluvu s Firmou Biosan, podomový predajca im pekne všetko doma predviedol vysvetlil, že majú nárok do 7 dní tovar vrátiť. To je aj v zmluve ale pred tým je doplnená podmienka že len v prípade ak si nevyžiadali návštevu predajcu. Oni si len návratkou letáku žiadali informácie . Samozrejme, že si nevšimli v zmluve zaškrtnité od predajcu,že si výslovne návštevu sami vyžiadali. Viem, že partia medzi daľších nachytaných ale predsa verím že niekto poradí ak treba odmailujem zmluvu . Vopred Ďakujem za radu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    http://www.pravaspotrebitela.sk/inde...hures&itemid=6

    To, že si tam dali nejakú "podmienku" nemá žiadny vplyv na odstúpenie od zmluvy. Zákon je nad akékoľvek "podmienky" a hovorí jasne:
    ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

    Od zmluvy uzavretej pri podomovom predaji má spotrebiteľ právo odstúpiť v lehote 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, a to bez uvedenia dôvodu. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Uvedená 7 dňová lehota na odstúpenie je zachovaná, ak sa písomné odstúpenie od zmluvy odovzdá najneskôr posledný deň lehoty na poštovú prepravu. Spotrebiteľ v lehote siedmich pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vráti tovar predávajúcemu bez ohľadu na to, či tovar bol použitý alebo má vady, ktoré spotrebiteľ nespôsobil; primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo vrátiť spotrebiteľovi preddavok najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.


    AKO ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY


    1. Odstúpenie od zmluvy uplatnite písomne, najlepšie doporučeným listom s doručenkou.
    2. List zašlite osobe, uvedenej v písomnom upozornení na možnosť odstúpenia od zmluvy.
    3. Pokiaľ taká osoba nie je uvedená, kontaktujte predávajúceho v jeho sídle alebo bydlisku.
    4. V liste uveďte, že v zákonnej lehote odstupujete od zmluvy.
    5. Špecifikujte tovar a žiadajte vo vami určenej lehote (napr. 15 dní) vrátenie peňazí.
    6. Nie ste povinný svoje rozhodnutie zdôvodňovať.
    To tzv. "zaškrtnutie" sa môže považovať za neprimeranú podmienku
    zákon č. 172/2008 Z. z. o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch
    http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?...rticleId=23481

    Podľa § 3 zákona sa za neprimeranú podmienku považuje okrem peňažných plnení uvedených v predchádzajúcom odseku aj (1) peňažné plnenie za služby, ktoré neboli poskytnuté, (2) vykonávanie kontrol priestorov výrobcu alebo dodávateľa odberateľom alebo ním poverenou fyzickou alebo právnickou osobou na náklady výrobcu alebo dodávateľa, vrátane požadovania vykonania rozborov a skúšok predmetných potravín na náklady výrobcu alebo dodávateľa, (3) vrátenie tovaru odberateľom dodávateľovi na náklady dodávateľa bez právneho dôvodu, (4) povinnosť neodôvodnenej výmeny dodaného tovaru na náklady dodávateľa, (5) určenie lehoty na splnenie peňažného záväzku dlhšej ako 30 dní odo dňa doručenia faktúry za dodaný tovar, (6) zníženie dohodnutej ceny tovaru za zaplatenie peňažného záväzku do lehoty splatnosti, (7) požadovanie dodatočného nepeňažného plnenia účastníkom obchodného vzťahu po odovzdaní a prevzatí tovaru, (8) prenesenie sankcií, uložených kontrolnými orgánmi účastníkovi obchodného vzťahu, na druhého účastníka tohto vzťahu bez právneho dôvodu, (9) prenesenie sankcií za riešenie sťažností konečného spotrebiteľa odberateľom vrátením peňazí za tovar vo výške maloobchodnej ceny alebo výmenou tovaru okrem prípadov, ak odberateľ písomne vyrozumie dodávateľa o tejto sťažnosti, ktorej príčinou bola odôvodnená chyba dodávateľa, (10) okamžité vypovedanie zmluvy o opakujúcom sa plnení bez výpovednej lehoty a bez dôvodu, (11) podmieňovanie možnosti postúpenia pohľadávky bez písomného zdôvodnenia dlžníka, (12) vylúčenie nároku na úroky z omeškania za oneskorené splnenie peňažného záväzku, (13) dodatočné zníženie dohodnutej ceny dodaného tovaru odberateľom na náklady dodávateľa bez osobitnej uzavretej písomnej dohody odberateľa s dodávateľom o dôvode a rozsahu zníženia dohodnutej ceny, (14) predaj tovaru odberateľom za vyššiu cenu ako bola dohodnutá cena dodaného tovaru v konkrétnej časovo vymedzenej propagačnej akcii, (15) neprevzatie vopred dohodnutého objemu tovaru dodávaného a predávaného pod obchodnou značkou odberateľa, (16) predaj tovaru odberateľom konečnému spotrebiteľovi za nižšiu jednotkovú cenu ako uhradil za dodávku toho istého druhu tovaru dodávateľovi okrem prípadov, ak ide o predaj tovaru, ktorého dôvodom je zrušenie predajne, ukončenie alebo zmena obchodnej činnosti alebo o predaj tovaru s uvedeným dátumom spotreby uplynutím troch štvrtín doby spotreby alebo o výpredaj sezónneho tovaru alebo o predaj poškodeného tovaru, (17) financovanie propagačných akcií odberateľa dodávateľom, (18) požadovanie kratšej doby čerpania trvanlivosti tovaru dodávateľom ako umožňuje zákon, (19) vykonanie vzájomného zápočtu pohľadávok z obchodného vzťahu bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa, (20) podmieňovanie predaja tovaru dodávateľa výrobou výrobkov pod privátnou značkou odberateľa, (21) odmietnutie uviesť na obale výrobku predávaného pod obchodnou značkou odberateľa meno a adresu dodávateľa, pokiaľ tento o to požiada, (22) retroaktívne peňažné plnenia k propagačným aktivitám odberateľa, ktoré sa uskutočnili v minulosti a neboli predmetom zmluvného vzťahu, (23) dohodnutie inej doby, kedy sa stane odberateľ vlastníkom tovaru, ako je dátum prevzatia tovaru odberateľom.
    Naposledy upravil misoft : 12.06.12 at 17:14

    Ako odstúpiť od zmluvy?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.