Zavrieť

Porady

Predaj firemného vozidla súkromnej osobe a platba dane

Dobrý deň, mohli by ste mi prosím poradiť v tejto situácií? :
Chceme predať firemné auto, ktoré zatiaľ nie je splatené. Pri kúpe v máji 2011 sme zaplatili 50% ceny a bolo nám následne vrátené DPH. Teraz chceme doplatiť ďalších 50%, auto kúpiť od finančnej spoločnosti na našu firmu a predať novému majiteľovi. Aký je prosím postup s DPH? Platí sa, neplatí sa, z čoho sa platí? Je nejaký spôsob ako sa tomu môžeme vyhnúť? Napr. firma manželovi dlhuje peniaze, môže mu ich vrátiť vo forme tohto auta a tým by sa DPH neplatilo? Som úplny laik, verím, že mi poradíte.
Vopred pekne ĎAKUJEM!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Jedinečná ako každí.. účtovníčka_prešov
    pri predaji auta vystavíte kúpnu zmluvu, následne faktúru na základe ktorej odvediete daň.. nie som právnik, ale v texte zmluvy môžte napísať že cena auta je dojednaná tak, že bude ponížená, zľavnená o tieto záväzky firmy. Daň firma odvedie zo fakturovanej sumy.

    Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

    Petra29